نگاهی نزدیک به اسمارت‌فون‌های پرچمدار گلکسی S20 و S20 پلاس سامسونگ

اسمارتفون‌های جدید سامسونگ گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس به صورت رسمی معرفی شدند. این دو تلفن در مقایسه با گوشی موفق گلکسی S10 صفحه‌نمایش بهتر، باتری بزرگ‌تر و دوربین باکیفیت را دارا هستند. این نکته را هم در ابتدا به یاد داشته باشید که اسمارتفون گلکسی S20 الترا از یک دوربین با کیفیت عالی استفاده می‌کند و ما آن را در یک مقاله جدا معرفی کرده‌ایم.

سامسونگ گلکسی S20 پلاس

مدل پلاس پرچمدار جدید سری گلکسی S از یک نمایشگر آمولد داینامیک با نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌گیرد که برای اولین بار در تلفن‌های سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. نرخ حساسیت صفحه‌نمایش مذکور به لمس نیز افزایش یافته و به 240 هرتز رسیده است.

این پنل با اندازه 6.7 اینچ و رزولوشن +1440p به همراه نسبت ابعاد بلندتر از مدل‌ قبلی، یعنی 20:9 در بدنه تلفن قرار دارد. به عبارتی دیگر، صفحه‌نمایش S20 پلاس هم‌اندازه S10 پلاس بوده، اما کمی از آن بلندتر است.

سامسونگ گلکسی S20 پلاس

دوربین اصلی این تلفن دارای یک سنسور 12 مگاپیکسل جدید با پیکسل‌های بزرگ 1.8 میکرو‌متری (در مقایسه با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری S10) بوده و از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می‌کند. یک دریچه دیافراگم با ابعاد f/1.8 نیز درون این دوربین گنجانده شده است.

دوربین 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو گوشی جدید سامسونگ بالاترین کیفیت را در بین تلفن‌های فعلی دارد. سامسونگ ادعا می‌کند که این لنز توانایی زوم ترکیبی 3 تا 30 برابری را دارد. این زوم، Super Resolution Zoom نام دارد. ماژول تله‌فوتو همانند دوربین اصلی یک لرزشگیر اپتیکال و دریچه دیافراگم f/2.0 را برای دوربین زوم داراست.

ماژول تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی وظیفه ضبط ویدیو‌های 8K را برعهده دارد. اسمارتفون‌های سه‌گانه گلکسی S20 به عنوان اولین مجموعه از تلفن‌ها قابلیت ضبط ویدیو‌های 8K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نکته را به یاد داشته باشید که ضبط ویدیو‌های 8K با رزولوشن 33 مگاپیکسل انجام می‌شود که بالاتر از رزولوشن بسیاری از تلفن‌های پرچمدار فعلی است.

دوربین الترا‌واید گلکسی S20 پلاس از یک سنسور 12 مگاپیکسل بهره می‌گیرد که میدان دید 120 درجه‌ای دارد. این سنسور در هر سه تلفن جدید سامسونگ وجود دارد. مدل پلاس از یک دوربین DepthVision برای ثبت تصاویر پرتره و افکت‌های مبتنی‌بر عمق تصویر استفاده می‌کند.

گلکسی S20 پلاس بسته به منطقه جغرافیایی فروش از تراشه اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 برای انجام امور پردازشی استفاده می‌کند. این گوشی به صورت پیش‌فرض با پشتیبانی از اینترنت 5G به بازار عرضه می‌شود، اما در برخی از کشورها نیز مدل 4G آن به فروش خواهد رسید. نسخه پایه گلکسی S20 پلاس با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌ساز داخلی معرفی شد اما یک نسخه دیگر هم برای سایر کاربران (پرمصرف‌ها!) درنظر گرفته شده است. نسخه دوم دارای 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بوده که در صورت نیاز می‌توان ظرفیت حافظه را به وسیله کارت microSD تا 1 ترابایت افزایش داد.

این گوشی برای تامین انرژی سخت‌افزار از یک باتری 4500 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سیمی 25 وات استفاده می‌کند. هم‌چنین، تلفن جدید سامسونگ از فناوری شارژ بی‌سیم 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به عنوان یک پاوربانک سیمی یا بی‌سیم برای سایر گجت‌های شما وارد عمل شود.

سامسونگ گلکسی S20 پلاس (با قابلیت اتصال به شبکه 5G) با قیمت 1100 دلار برای مدل پایه در سه رنگ آبی، خاکستری و مشکی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

سامسونگ گلکسی S20

امسال با معرفی گلکسی S20 و نبود مدل “e”، این گوشی به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده پرچمدار گلکسی S معرفی شده است. هندست جدید کره‌ای‌ها دارای صفحه‌نمایش 6.2 اینچی بوده و همانند مدل پلاس با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن +1440p رونمایی شده است.

دوربین سلفی 10 مگاپیکسل این تلفن همانند گلکسی S10 بوده و فقط کمی حفره آن کوچک‌تر شده و در مرکز نمایشگر قرار گرفته است. S20 پلاس نیز از همین دوربین استفاده می‌کند. البته، برخلاف دوربین سلفی S10 پلاس هیچ سنسور عمقی در دوربین سلفی این دستگاه وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی S20 پلاس

دوربین اصلی نیز همان سنسور 12 مگاپیکسل را در اختیار گرفته و لنز تله‌فوتو توانایی ضبط ویدیو‌های 8K را دارد. سنسور 12 مگاپیکسل دوربین التراواید S20 پلاس در مدل معمولی هم خودنمایی می‌کند. تنها تفاوت موجود در این میان، نبود سنسور DepthVision است.

سامسونگ برای دومین سال از سنسور اثرانگشت التراسونیک زیر نمایشگر به منظور بازکردن قفل تلفن‌هایش استفاده کرده است.

ظرفیت باتری در گلکسی S20 به 4000 میلی‌آمپر کاهش یافته و از همان فناوری‌های شارژ سیمی 25 وات و 15 وات موجود در مدل پلاس پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که هردو تلفن سری گلکسی S20 دارای گواهینامه IP68 (مقاوم در برابر آب و گرد و غبار) هستند.

این گوشی نیز همانند مدل پلاس از تراشه اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 بهره می‌گیرد که یک رم 8 گیگابایت یا 12 گیگابایت (بسته به مدل) در کنار آن قرار گرفته است. فقط یک گزینه برای حافظه داخلی این تلفن درنظر گرفته شده و سامسونگ آن را به 128 گیگابایت محدود کرده است. البته، این میزان حافظه می‌تواند توسط کارت microSD افزایش پیدا کند. گلکسی S20 در سه رنگ خاکستری، آبی و صورتی روانه بازار می‌شود.

سامسونگ گلکسی S20 پلاس

قیمت مدل 4G این دستگاه از 900 یورو (رم 8 و حافظه 128 گیگابایت) شروع می‌شود که در صورت نیاز به خرید مدل 5G می‌توان آن را با قیمت 1000 یورو تهیه کرد.

پیش‌فروش تلفن‌های جدید سامسونگ از امروز و ارسال آن‌ها از تاریخ 13 مارس (23 اسفند) شروع می‌شود. اگر برای خرید این گوشی‌ها در پیش‌فروش ثبت‌نام کنید، یک جفت از هدفون‌های گلکسی بادز پلاس (به ارزش 170 یورو) را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که مدل‌های 4G فقط در پیکربندی پایه رم و حافظه داخلی به فروش می‌رسند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH