رویداد MWC 2020 به دلیل نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا لغو شد

بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل جهان، یعنی کنگره جهانی موبایل موسوم به MWC امسال برگزار نمی‌شود. پس از این که برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن همراه به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در این رویداد انصراف دادند، انجمن GSM به عنوان متولی برگزار کننده این رویداد اعلام کرد که MWC 2020 برگزار نمی‌شود. بیش از یک هفته است که بزرگ‌ترین شرکت‌ها از حضور در این رویداد انصراف داده‌اند.

جان هافمن، مدیر GSMA در بیانیه‌ای اعلام کرد: “شیوع ویروس کرونا باعث شده که برگزاری این رویداد غیرممکن شود.” قرار بود که رویداد MWC 2020 در تاریخ بین 24 تا 27 فوریه در بارسلون برگزار شود.

هافمن در ادامه گفت: “باتوجه به احترامی که برای شرایط امن و بهداشت محیطی شهر بارسلون و کشور میزبان قائل هستیم، GSMA رویداد MWC 2020 را به دلیل نگرانی‌های جهانی مربوط به شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های مرتبط با مسافران و بقیه شرایط، لغو می‌کند. زیرا، وجود چنین شرایطی باعث می‌شوند که برگزاری این رویداد غیرممکن شود. امیدواریم که میهمانان این شهر تصمیم ما را درک کنند.”

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا از مرز 42000 نفر فراتر رفته و بیش از 1000 نفر نیز به واسطه ابتلا به این ویروس کشته شده‌اند. بیشتر تعداد مبتلایان و کشته شدگان هم از شهرهای ووهان و هوبی چین هستند. با این حال، گزارشات ابتلا به این ویروس در 25 کشور جهان ثبت شده است.

GSMA سعی کرده بود که با افزایش اقدامات ضدعفونی در نمایشگاه، از ایجاد هراس در افراد جلوگیری کند. حتی این انجمن به بازدیدکنندگان خود توصیه کرده بوده که از دست دادن با سایر افراد امتناع کنند. به علاوه، افرادی که کمتر از دو هفته از چین خارج شده بودند نیز امکان حضور در رویداد MWC 2020 را نداشتند. افرادی هم که از شهرهای درگیر با ویروس کرونا در چین (مانند ووهان و هوبی) به این رویداد بیایند، از حضور آن‌ها جلوگیری می‌شد.

GSMA یک نهاد تجاری و صنفی است که با بیش از 1200 شرکت تولیدکننده تلفن همراه و زیرمجموعه‌های آن‌ها در تعامل بوده و با برگزاری رویداد سالانه MWC فرصتی را به منظور مشارکت، تجارت و نمایش محصولات برای هزاران نفر ایجاد می‌کند. این رویداد، هرساله در شهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار می‌شود که درآمد 492 میلیون یورویی به همراه دارد. هم‌چنین، به واسطه این رویداد بیش از 14100 شغل پاره‌وقت به وجود می‌آید.

در ابتدا قرار بود که بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی سازنده تلفن همراه در این رویداد حضور پیدا کنند. اما در اوایل ماه جاری، شرکت ال‌جی از حضور خود در رویداد MWC 2020 انصراف داد و ZTE نیز نشست خبری خود را به دلیل نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا لغو کرد.

شرکت اریکسون نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌داران این رویداد، کناره‌گیری خود را از حضور در آن اعلام کرد. شرکت‌های بزرگی مثل Nvidia، اینتل، ویوو، سونی، آمازون، NTT Docomo، سیسکو، نوکیا، BT و HMD هم طی این هفته اعلام کردند که در این رویداد شرکت نمی‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH