شیائومی از دو پرچمدار جدید خود با نام‌های Mi 10 و Mi 10 Pro رسما پرده برداشت

اسمارت‌فون‌های شیائومی Mi 10 و Mi 10 Pro بالاخره با چهار دوربین در پشت و چیپست اسنپ‌دراگون 865 رسما معرفی شدند. هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و اولین دستگاه‌های برند Mi شیائومی با یک هول پانچ برای دوربین سلفی هستند.

مهمترین ویژگی آن‌ها وجود یک سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در پنل پشت است که برای اولین بار بر روی Mi Note 10 ارایه شده بود. این گوشی‌ها از اتصالات SA ،NSA 5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی Mi 10 Pro

برترین عضو سری جدید شیائومی، مطمئنا Mi 10 Pro است. این هندست مجهز به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD و لبه‌های خمیده است. این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ تاچ سمپلینگ ۱۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر این گوشی همچنین می‌تواند به روشنایی تا ۱۲۰۰ نیت دست یابد، ۴۰۹۶ سطوح تنظیم روشنایی دارد و از قابلیت DC dimming بهره می‌برد.

مهمترین ویژگی Mi 10 Pro دوربین‌های آن است. ما علاوه بر سنسور  ۱۰۸ مگاپیکسلی (این سنسور، یک لنز 8P دارد)، شاهد سه دوربین قدرتمند دیگر هم در پشت آن هستیم. این دوربین‌ها شامل یک دوربین تله فوتو لنز بلند با زوم هیبریدی 10x و یک دوربین تله‌فوتو لنز کوتاه ۱۲ مگاپیکسلی با زوم 2x (برای عکس‌های پرتره) و یک سنسور اولتراواید ۲۰ مگاپیکسلی می‌شوند.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی Mi 10 Pro دارای دو سیستم لرزشگیر OIS و EIS بوده و بهبودهای هوش مصنوعی بسیار زیادی برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری دارد. این گوشی از ضبط ویدیوی 8K هم پشتیبانی می‌کند.

Mi 10 Pro با سه ترکیب حافظه ۸/۲۵۶، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد. همه این نسخه‌ها، از جدیدترین تکنولوژی‌های قابل‌دسترس یعنی رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.0 بهره می‌برند.

در داخل گوشی، یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی وجود دارد که از شارژ سیمی ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی هم برای آن ارایه شده است.

قیمت شیائومی Mi 10 Pro برای سه ترکیب حافظه فوق به‌ترتیب ۷۱۵، ۷۸۷ و ۸۶۰ دلار است. پیش‌سفارش این گوشی در دو رنگ آبی و سفید، از تاریخ 18 فوریه آغاز خواهد شد.

شیائومی Mi 10

شیائومی Mi 10 استاندارد هم مثل مدل پرو از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. با این‌حال، در این گوشی به جای دوربین‌های تله‌فوتو، از یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده شده‌ است. رزولوشن دوربین اولتراواید هم به ۱۳ مگاپیکسل تنزل پیدا کرده است.

شیائومی Mi 10 هم مثل مدل پرو، از رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.0 استفاده می‌کند و دارای قابلیت ضبط ویدیوهای 8K است.

ظرفیت باتری آن ۴۷۸۰ میلی‌آمپرساعت بوده که کمی بیشتر از مدل پرو است، اما شارژ سیمی آن، ۳۰ واتی شده است. خوشبختانه شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی همچنان بر روی آن حفظ شده‌اند.

شیائومی Mi 10 در سه رنگ سبز، آبی و هلویی عرضه خواهد شد و قیمت آن برای نسخه‌های ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب ۵۷۲، ۶۱۵ و ۶۷۳ دلار است.

معرفی جهانی این گوشی‌ها قرار بود در کنگره جهانی موبایل 2020 در شهر بارسلون اسپانیا صورت بگیرد، اما از آنجاییکه این نمایشگاه به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شده است، باید ببینیم که برنامه‌ شیائومی برای آن‌ها چه خواهد بود.

1 در مورد “شیائومی از دو پرچمدار جدید خود با نام‌های Mi 10 و Mi 10 Pro رسما پرده برداشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH