شیائومی می 10 پرو به بهترین دوربین دنیا مجهز است

شرکت شیائومی امروز از گوشی‌های پرچمدار سری می 10 رونمایی کرد که از قابلیت‌های آن‌‌ می‌توان به دوربین قدرتمند و باکیفیتش اشاره کرد. به عبارتی دیگر، دوربین اسمارتفون می 10 پرو کارشناسان وب‌سایت DxOMark را تحت‌تاثیر خود قرار داد. دوربین این تلفن با کسب 124 امتیاز موفق شد که رقیب هم‌وطن خود، یعنی هواوی میت 30 پرو 5G را پشت سر گذاشته و در رتبه اول برترین دوربین تلفن همراه DxOMark قرار بگیرد.

دوربین اصلی شیائومی می 10 پرو از یک سنسور 108 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد که با ابعاد 1/1.33 اینچ و دریچه دیافراگم f/1.69 در بدنه این تلفن تعبیه شده است. به علاوه، یک لنز 8P با داشتن قابلیت‌های لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر الکترونیکی (EIS) تصاویری با کیفیت 25 مگاپیکسل را به صورت پیش‌فرض ثبت می‌کند.

در ادامه، یک دوربین تله‌فوتو با سنسور 12 مگاپیکسل به همراه زوم 2 برابر، اندازه 1/2.6 اینچ و دریچه دیافراگم f/2 در کنار یک دوربین تله‌فوتو دیگر با رزولوشن 8 مگاپیکسل قرار گرفته است. این دوربین 8 مگاپیکسلی دارای لرزشگیر اپتیکال بوده و توانایی زوم ترکیبی 10 برابر را دارد. اندازه سنسور این دوربین 1/4.4 اینچ و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/2 است. چهارمین دوربین از یک سنسور 20 مگاپیکسلی التراواید با ابعاد 1/2.8 اینچ و دریچه دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد.

دوربین شیائومی می 10 پرو

تمامی این لنز‌ها در کنار یک دیگر این امکان را به دوربین می 10 پرو می‌دهند که بتواند تصاویری را با زوم دیجیتال 0.6 برابر تا 50 برابر تحت پوشش قرار دهد. تصاویر ثبت شده توسط دوربین این تلفن شبیه به اسمارتفون می CC9 پرو (می نوت 10) است. با این تفاوت که تصاویر می 10 پرو تکسچرهای بهتری را رندر کرده و تیزی گوشه‌های تصویر بهبود یافته است. هم‌چنین، عملکرد بهتری را از این دوربین در محیط‌های کم‌نور شاهد هستیم.

می 10 پرو محدوده داینامیک بهتری دارد و پردازش‌های مربوط به تصاویر HDR در محیط‌های بیرونی و داخلی بهبود زیادی داشته است. حتی دو ماژول تله‌فوتو می 10 پرو جزییات دقیق و باکیفیت‌تری را در هنگام زوم 5 برابری نمایش می‌دهند.

دوربین شیائومی می 10 پرو

عکاسی در حالت شب نیز یکی دیگر از نقاط قوت دوربین شیائومی می 10 پرو است که جزییات بیشتر، نویز کم‌تر و دامنه داینامیکی بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. کارشناسان نیز میزان تعادل رنگ سفید و عملکرد فوکوس خودکار این دوربین را مورد تحسین قرار دادند. تصاویر ثبت شده توسط سنسور التراواید هم جزییات بیشتر و باکیفیت‌تری را نشان می‌دهد. این سنسور میزان اکسپوژر (نوردهی) دقیق و دامنه داینامیکی مناسبی دارد.

دوربین می 10 پرو ضعف‌هایی هم دارد؛ بسته به موقعیت‌های مختلف، دوربین این تلفن هوشمند کاستی‌هایی در بخش بازتولید رنگ‌ها دارد. در برخی از تصاویر HDR ثبت شده توسط سنسور اولتراواید نیز هاله‌هایی وجود دارد که این ضعف در حالت عکاسی شبانه به وضوح دیده می‌شود. DxOMark خاطرنشان کرد که سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین می 10 پرو به دلیل محدود بودن عمق میدان، زمان بیشتری را نسبت به سایر دستگاه‌های رقیب برای فوکوس صرف می‌کند.

در بخش فیلمبرداری نیز دوربین پرچمدار جدید شیائومی جزییات بهتری را رندر کرده و تثبیت‌کننده ویدیو به همراه مقدار دقیق اکسپوژر و فوکوس خودکار سریع در روز و شب ویدیو‌های باکیفیتی را ضبط می‌کند. البته، دامنه داینامیکی در این مورد محدود بود و در محیط‌های کم‌نور نیز نویز‌هایی وجود داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH