اسمارتفون سونی اکسپریا 1.1 توانایی ضبط ویدیو‌های 8K HDR را خواهد داشت

درحالی که انتظار می‌رفت سونی از تلفن‌های جدید خود در رویداد MWC 2020 رونمایی کند، این رویداد به دلیل مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا لغو شد. بنابراین، هنوز هم باید فرآیند انتشار اخبار غیررسمی و شایعات را درباره تلفن‌های جدید سونی نظاره‌گر باشیم. ما احتمال می‌دهیم که سونی از یک تلفن پرچمدار با نام اکسپریا 5 پلاس (یا اکسپریا 1.1) و یک اسمارتفون میان‌رده با نام احتمالی اکسپریا 9 که از تراشه اسنپدراگون 765 بهره می‌گیرد، رونمایی کند.

در ابتدا باید بگوییم که شایعات مختلف و پراکنده‌ای پیرامون نام و مشخصات فنی تلفن‌های جدید سونی منتشر شده‌اند که ما به عنوان یک رسانه خبری نمی‌توانیم آن‌ها را به صورت مستقل تایید کنیم. در نتیجه، تمامی موارد بیان شده در ادامه مقاله غیرقابل اطمینان هستند.

طبق گفته‌های Zachbucks، یکی از منابع داخلی، احتمالا اسمارتفون اکسپریا 1.1 از همان دوربین موجود در هندست سامسونگ گلکسی S20 پلاس استفاده خواهد کرد. یعنی یک دوربین اصلی با کیفیت 12 مگاپیکسل، یک دوربین 64 مگاپیکسل با زوم ترکیبی، یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل و یک سنسور ToF سه‌بعدی در بدنه اکسپریا 1.1 خودنمایی خواهند کرد. هم‌چنین، این منبع ادعا می‌کند که دو یا سه عدد از چهار سنسور موجود در تلفن جدید سونی ساخت شرکت سامسونگ هستند.

از مهم‌ترین قابلیت‌های اکسپریا 1.1 نیز می‌توان به ضبط ویدیو‌های 8K HDR اشاره کرد. به یاد داشته باشید که دوربین اسمارتفون‌های گلکسی S20 فقط توانایی ضبط ویدیو‌های 8K را دارند و نمی‌توانند ویدیو‌هایی با استاندارد 8K HDR ضبط کنند.

ضبط ویدیو‌های HDR حتی با رزولوشن 4K چیزی نیست که اسمارتفون‌های معمولی قادر به انجام آن باشند. همین موضوع باعث می‌شود که شایعه فوق، باورنکردنی باشد.

به تازگی تصویری هم از رندر مطبوعاتی اسمارتفون اکسپریا 9 [طبق گفته‌ها] منتشر شده است. البته، با مشاهده این رندر به راحتی می‌توان جعلی بودن آن را متوجه شد، زیرا در این تصویر یک دوربین سه‌گانه در پشت و حاشیه‌های فوق باریک در طرفین گوشی به همراه یک فضای بزرگ حاشیه‌ای در بالای آن دیده می‌شود.

اطلاعات زیادی درباره اسمارتفون اکسپریا 9 نیز منتشر نشده و ما فقط می‌دانیم که این گوشی به تراشه اسنپدراگون 765 مجهز خواهد بود. حتی نامگذاری این تلفن نیز ابهامات زیادی دارد، زیرا در صورت انتخاب این نام برای تلفن جدید سونی، می‌توان گفت که این گوشی در بین اسمارتفون‌های اکسپریا 10، 10 پلاس و اکسپریا 8 قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH