نرخ رفرش نمایشگر تلفن‌های گلکسی S20 در رزولوشن QHD نیز به 120 هرتز خواهد رسید

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اسمارتفون‌های سری سامسونگ گلکسی S20 نرخ رفرش 120 هرتزی آن‌ها است. با این حال، کاربران این تلفن‌ها یا باید نرخ رفرش 120 هرتزی را انتخاب کنند و یا از رزولوشن QHD بهره بگیرند. به عبارت ساده‌تر، استفاده از نرخ رفرش مذکور در رزولوشن QHD ممکن نیست و کاربران می‌توانند این نرخ رفرش را فقط تا رزولوشن فول اچ‌دی انتخاب کنند. اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری، امکان انتخاب نرخ رفرش 120 هرتز در رزولوشن QHD را نیز ممکن کند.

هم‌چنین، به واسطه این بروزرسانی، انتخاب خودکار نرخ رفرش صفحه‌نمایش اسمارتفون‌های سری گلکسی S20 به صورت داینامیک توسط نرم‌افزار آن‌ها نیز ممکن خواهد شد تا عمر باتری دستگاه تحت‌تاثیر قرار نگیرد.

این شایعه به واسطه انتشار یک اسکرین‌شات از تلفن‌های گلکسی S20 منتشر شده است که گزینه Dynamic را در بخش تنظیمات Refresh Rate نمایش می‌دهد. طبق گمانه‌زنی‌ها، هنگامی که دمای باتری دستگاه از 42 درجه سانتی‌گراد فراتر رود یا شارژ باتری به زیر 5 درصد برسد، نرخ رفرش نمایشگر تلفن به 60 هرتز کاهش می‌یابد.

نرخ رفرش گلکسی S20
برای بزرگنمایی برروی تصویر کلیک کنید.

به علاوه، نرم‌افزار تلفن در هنگام اجرای اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپس و دوربین نیز نرخ رفرش را کاهش می‌دهد. عمده‌ترین دلیل استفاده از این قابلیت، صرفه‌جویی در مصرف باتری دستگاه است، زیرا استفاده از نرخ رفرش 120 هرتز در هنگام کم بودن شارژ تلفن، تاثیر چندانی برروی تجربه کاربری نخواهد داشت.

درحالی که فعلا هیچ راه‌حلی برای حل معضل نرخ رفرش و رزولوشن تلفن‌های پرچمدار جدید سامسونگ وجود ندارد، اضافه کردن حالت Dynamic در تنظیمات مربوطه می‌تواند به عنوان یک حرکت مثبت در اختیار کاربران قرار بگیرد تا از ویژگی‌های واقعی تلفن‌های خود استفاده کنند. هنوز هیچ صحبت رسمی درباره این آپدیت نرم‌افزاری وجود ندارد، اما در صورت منتشر شدن اخبار جدید، شما مخاطبان را از آن آگاه می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH