نود آی‌تی! ( نگاهی به آمار و ارقام 4 فبلت صعودکننده در جام آی‌تی‌رسان)

90it

جام قهرمانان آی‌تی‌رسان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و اکنون در مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها هستیم و 4 فبلت صعود کننده به این مرحله بازی‌های خود را آغاز کرده‌اند. حال در این برهه زمانی حساس، بد نیست نگاهی به عملکرد فبلت‌های صعود کننده بی‌اندازیم تا ببینم بر روی کاغذ و طبق آمار و ارقام کدام مدل عملکرد بهتری داشته وشانس بیشتری برای بردن جام قهرمانی به کشور خود را دارد!

سامسونگ گلکسی نوت3:

1-@

این مدل از سامسونگ که می‌توان آن را از نوادگان بنیان گذار رده جدید میان گوشی‌ها و تبلت‌ها یعنی همان فبلت‌ها دانست به عنوان سرگروه از گروه B رقابت‌ها در این دوره حاضر شد و با شروع طوفانی خود توانست متفاوت‌ترین مدل این مسابقات یعنی ال‌جی جی‌فلکس را شکست دهد. در رقابت بعدی به سراغ نماینده سونی رفت و در یک دیدار سراسر هیجان، توانست با حداقل اختلاف زد اولترا را از سر راه بردارد و بالاخره در دیدار آخر که آسان‌ترین رقابت نوت در مرحله گروهی نیز بود، وان تاچ هیرو را با حداکثر اختلاف شکست داده و با 9 امتیاز از 3 بازی پا به مرحله گروهی گذاشت. در مرحله حذفی نیز این مدل به وان مکس برخورد که تا این لحظه توانسته گوی سبقت را از فبلت خوش ساخت اچ‌تی‌سی برباید. حال که با نحوه بازی و قدرت بی‌چون و چرای نوت آشنا شدید، بیایید نگاهی یه اعداد و ارقام بی‌اندازیم!

  • برنده حساس‌ترین رقابت جام در مرحله گروهی
  • کسب 65 درصد آرا در مرحله گروهی
  • کسب حداکثر امتیاز در مرحله گروهی
  • محبوب‌ترین فبلت گروه A و سومین فبلت جام از لخاظ محبوبیت
  • کاندیدای دریافت کاپ قهرمانی

اچ‌تی‌سی وان مکس:

7-@

اچ‌تی‌سی وان مکس در بازی ابتدایی نتوانست آنگونه که باید و شاید در مقابل لومیا 1520 خودی نشان دهد و به همین سبب شکست سنگینی را متحمل شد اما در دومین مسابقه توانست روحیه از دست رفته‌اش را بازگردانده و مقابل فون‌پد نوت6 از ایسوس به پیروزی دست یابد. در آخرین دیدار خود نیز مقابل نماینده هواوی به میدان رفت تا با شکست آن خود را در جمع صعود کنندگان به مرحله نیمه نهایی ببیند و میت2 را نیز به قعر جدول بفرستد. هم اکنون نیز این مدل رقابتی سخت با گلکسی نوت3 از سامسونگ داشته و تا این لحظه بازنده میدان است.

  • دومین فبلت محبوب در جام
  • کسب 70 درصد آرا در مرحله گروهی
  • کاندیدای دریافت جام زیبایی
  • مدافع عنوان قهرمانی

نوکیا لومیا 1520:

8-@

نخستین فبلت ویندوزفونی و گل سرسبد این روز‌های نوکیا از همان ابتدا مدافع عنوان قهرمانی یعنی اچ‌تی‌سی وان مکس را با اختلافی نسبتا زیاد از سر راه برداشت تا برای رقبا خط و نشان کشیده و خود را یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کند. پس از این دیدار لومیا به سراغ یکی از ضعیف‌ترین مدل‌های حاضر در جام یعنی میت 2 رفت و در یک دیدار کاملا یک‌طرفه نماینده هواوی را راهی خانه کرد تا خود را اولین فبلت صعود کننده به مرحله حذفی نامیده و کاری کند تا لقب نخستین فبلت حذف شده از مرحله گروهی را به میت 2 بدهیم! در رقابت سوم نیز با خیالی آسوده وارد میدان شد و فون‌پد نوت را از سر راه برداشت تا همچون گلکسی نوت3 با حداکثر امتیاز پا به مرحله حذفی بگذارد. اکنون نیز با اختلافی زیاد از زد اولترا پیش افتاده است.

  • پیروز میدان در بازی با مدافع عنوان قهرمانی
  • کسب 81 درصد آرا در مرحله گروهی
  • کسب حداکثر امتیاز در مرحله گروهی
  • محبوب‌ترین فبلت جام
  • کاندیدای دریافت کاپ قهرمانی
  • تنها نماینده ویندوزفون در این جام

اکسپریا زد اولترا:

2-@

فبلت سونی که بیشتر شبیه تبلت است تا فبلت (!) در نخستین دیدار خود توانست آلکاتل وان‌تاچ هیرو را شکست داده و در همان ابتدای کار صدرنشین گروه B شود. در دومین رقابت به سراغ گلکسی نوت3 از سامسونگ رفت و علی‌رغم اینکه تا اواخر بازی از نوت3 پیش بود در نهایت بازی را در دقیقه نود با حداقل اختلاف به نوت واگذار کرد تا نخستین شکست زد اولترا در این جام شکل گیرد. در آخرین بازی مرحله گروهی خود نیز که دیداری سرنوشت ساز بود توانست ال‌جی‌ جی فلکس را از پیش رو برداشته و صعود خود را به عنوان تیم دوم گروه B مسجل کند و همچین جی‌فلکس را از رسیدن به کاپ قهرمانی ناکام بگذارد.

  • دومین فبلت محبوب در گروه B و چهارمین فبلت جام از لحاظ محبوبیت
  • کسب 61 درصد آرا در مرحله گروهی
  • کاندیدای دریافت جام ارزش
  • بزرگ‌ترین فبلت حاضر در رقابت‌ها
  • آخرین فبلت صعود کننده به مرحله نیمه نهایی

ITResancup-and-aawaat

به نظر شما کدام فبلت کاپ قهرمانی این دوره را به خانه خواهد برد؟ آیا فینالیست شدن نوت3 و لومیا 1520 حتمی بوده و زد اولترا و وان مکس هیچ شانسی برای فینالیست شدن ندارند؟ لازم به ذکر است که این مسابقه با اسپانسرینگ شرکت آوات، ارایه دهنده خدمات و توزیع کننده نوت‌ بوک، تبلت و موبایل برگزار می‌شود.

15 در مورد “نود آی‌تی! ( نگاهی به آمار و ارقام 4 فبلت صعودکننده در جام آی‌تی‌رسان)”

  1. حرف زدن در مورد ظرفداران سونی خیلی سخته در کل آدم هایی هستن که بنا به نقاط قوت و ضعف گوشی محبوبشان تغییر موضع میدن نمونش بالا هست چون دوربین نماینده نوکیا بهتره میگه اصلا کی حال عکس گرفتن داره… حالا اگه سونی دوربین بهتری داشت میگفت دوربین همه چیزه …..یادم نمیره سال پیش وقتی مقایسه s4 و z بود همه پردازنده و رم بالاتر گوشی سامسونگ رو فقط تبلیغات و گول زدن میدونستن ولی امسال که z2 رم 3 داره چیز دیگه ای میگن و رم رو بالاترین معیار برای مقایسه میدونن در کل خداکنه هر کسی طرفدار هر برندی هست ایراد های برند محبوبش رو ببینه مثل ضعف جنس بدنه در سامسونگ ولی به نظرم طراحی پرچمدار ها مثل s4 و note 3 خیلی هم قشنگه جز طراحی s5 که اونم باید از نزدیک ببینم و همه برند ها مثل اپل, اچ تی سی, سونی و سامسونگ الان چندین ساله طراحی خودشون رو دارن و اون طراحی مشخصه برند هست ولی جنس بدنه بله سامسونگ حداقل باید مثل نوت 3 از جنس پلاستیک بهتری استفاده کنه و اگه فلزی باشه که چه بهتر………

  2. محسن نوروزی

    به نظر من فبلت فقط MEGA 6.3 فوق العادست … هم شیکه و هم امکانات بالایی داره و هم قمتش مناسبه و در کل حرف نداره

  3. یک سری مشخصات است که در بررسی اصلا اسمی ازش برده نشده برتری های zu نسبت به 1520

    (دوستان فقط چون نوکیا یک دوربین 20mp گذاشته خیلی اهمیت میدن اخه مگه ما چقدر عکس میگیریم تازه گوشی های camera phone زیادی داخل بازار است با قیمت کمتر

    وقتی صحبت ازفبلت میشه باید از کامل بودن صحبت کردن > فبلت ها ساخته شدن تا فاصله بین گوشی و تبلت پرکنند <>

    zu قابلیت نصب یک لنز 18mp , 20mpحرفه ای را دارد QX10 and QX100
    سازگاری سونی zu با SmartWatch ساعت سونی
    قابلیت استفاده از کابل TV-out via MHL A/V link برای تلویزیون های hd یا led
    قابلیت USB On-the-go یا وصل کردن هارد تا 1 یا 2 ترابایت یا بیشتربه گوشی
    قابلیت استفاده از هر نوع قلمی بر روی فبلت خود که استفاده های زیادی داره اصلا مزیت محسوب میشه مثال کشیدن نقاشی یا فرستادن پیام با قلم
    کار کردن با یک دست >سونی به علت بزرگی zu این ویژگی را اضافه کرده برای تایپ مسیج کیبرد به کناره کوشی امده تا راحت تر باشیم
    فیلم برداری زیر اب > دوستان شاید استخربرن یا مسافرت مخصوصا این ویژگی عالی است هدف ثبت خاطرات است و….به غیر این ها شاید زیر بارون یا در حمام دوش بگیریم به راحتی پاسخ گو هستیم
    پخش فرمت های تصویری 4k
    درسته هر یک مشخصات سخت افزاری دارم ولی قدرت در اندروید بیشتر است در بنچمارک هم معلوم است
    حتی با خرید لنز 18mp باز هم از 1520 قیمت کمتری داره
    ایکون ها در zu با بزرگتر شدن صفحه کوچکتر شدن که نشان از اهمیت دادن سونی به رابطه کار بری است و فضای بیشتر
    شاید در اپدیت های اینده خود گوشی فیلمبرداری 4k هم داشته باشه نمونه مثال گوشی lg flex
    مهمتر از همه اندروید است از لحاظ برنامه و گیم حرف نداره
    پشتیبانی از playstation
    ودر اخر محصول خالص شرق است و زبان کامل فارسی هم پشتیبانی میشه
    سونی هم گل کاشته بعد از چند مدت
    Sony Xperia Z Ultraخود شمشیر ژاپنی است

    دیگه کم لطفی ازدوستان است

    1. خیلی صحبت هات جالبه! اول میگی مگه چقدر عکس میگیریم که دوربین به دردمون بخوره و جز نکات منفی 1520 میدونی! بعد فیلم برداری زیر آب رو یه قابلیت خیلی خاصه جز نقاط قوت زد یو میدونی! بالاخره تکلیف چیه ؟ تو روز به این راحتی عکس برداری نقطه ضعفه بعد زیر آب که 10 سال یه بارم شاید اتفاق نیفته نقطه مثبته ؟!
      نصف این قابلیت هایی که گفتی 1520 هم داره! زد یو تو همون فول اچ دی هم مشکل داره دیگه 4K پیش کش!
      خیلی جالبه! همه میگن وینفون بهینه و سبکه و از این چیزا بعد تو میگی با یه سخت افزار مشابه اندروید قوی تره!
      از لنز حرف میزنی!!!! آخه عزیز من لنز که جز لوازم جانبی حساب میشه رو 5800 هم میتونی لنز نصب کنی! اینطوری که نمیشه مقایسه کرد! خب اگه قراره لوازم جانبی هم تو مقایسه باشه که منم میگم یه دونه از این گارد های ضد آب برا 1520 گیر میارم میگم اینم ضد آبه! موتور جت براش وصل میکنم میگم 1520 فضا نورده!!!خخخخ! چه چیزایی میگی شما! تو مقایسه که لوازم جانبی وارد نمیشه که! اون استفاده از قلم و تاچ خیلی خوب هم برا اولین بار نوکیا داد بیرون 1520 هم این قابلیت رو داره چرا الکی جو میدی!
      1520 هم کاملا فارسی میشه! اصلا ویندوزفون کاملا فارسی میشه از منو ها و … همه چیش فارسی میشه! قشنگ تابلو که تاحالا با 520 هم کار نکردی چه برسه به 1520!
      این همه قابلیت داره 1520 که تو مقایسه بهش اشاره نشده! مثلا گلنس- نقشه های اختصاصی و آفلاین نوکیا- 20-30 تا برنامه اختصاصی فقط واسه دوربین- و….! قشنگ تابلو که داری رو هوا نظر میدی!

  4. نوت 3 به زور زر اولترا رو شکست داد ولی 1520 زد اولترا رو نابود کرد، دیگه معلومه قهرمان کیه،
    LUMIA 1520

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH