یک شایعه در مورد ویروس کرونا باعث تظاهرات خشونت‌بار در اوکراین شد

انتشار یک ایمیل که به نظر می‌رسید از طرف وزیر بهداشت اوکراین باشد و شامل اطلاعات غلط درباره تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در اوکراین بود، منجر به تظاهرات و اعتراضاتی در اوکراین شد.

طبق بیانیه دولت اواکراین، منشا این ایمیل جعلی، خارج از این کشور بوده و در آن به غلط ادعا شده است که پنج مورد ابتلا به ویروس کرونا در اوکراین وجود دارد. در حالیکه تا به الان هیچ مورد ابتلایی به این ویروس در اوکراین گزارش نشده است. ایمیل مذکور درست همان روزی فرستاده شده بود که پناهندگانی از کشور چین وارد اوکراین شدند و تعدادی از مردم اوکراین به نشانه اعتراض به ورود آن‌ها، جاده‌های منتهی به مراکز پزشکی را مسدود نمودند و در مواردی هم اقدام به شکستن شیشه اتوبوس‌های حامل این پناهندگان کردند.

مرکز بهداشت عمومی اوکراین به خاطر این اتفاقات و به منظور آرام کردن شهروندان، بیانیه‌ای را منتشر کرد و در آن گفت که گزارش‌های مربوط به وجود پنج مورد ابتلا به ویروس کرونا کاملا غلط هستند. ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین هم با انتشار پستی در فیس‌بوک خود گفت که پناهندگان چینی همگی سالم بودند و برای احتیاط بیشتر، به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود. زلنسکی همچنین از شهروندان درخواست کرد که مانع ورود آن‌ها نشوند.

تاکنون، تنها دو اوکراینی در خارج از این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که هر دوی آن‌ها سلامتی خود را بازیافته‌اند.

در حالیکه این‌روزها همه مردم به دنبال اطلاعات آنلاین درباره ویروس کرونا هستند، احتمال درز شایعات و اطلاعات نادرست در این‌باره، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر، بسیار زیاد است. بنابراین توصیه ما این است که اطلاعات درست را از منابع رسمی دریافت کنید و به شایعات اصلا توجه نکنید. ضمن اینکه حتما موارد بهداشتی گفته‌شده را رعایت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH