ذخیره پست اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام پست‌ها را ذخیره و کلکسیون‌ها را مدیریت کنیم؟؟

وقتی‌که هشتگ‌‍‌های جالب را در اینستاگرام دنبال می‌کنید، پست‌های زیادی را نیز مشاهده خواهید کرد که شاید بخواهید آن‌ها را جهت استفاده‌های آتی ذخیره کنید. در این مقاله قصد داریم تا شیوه استفاده از قابلیت Save جهت ذخیره‌سازی پست‌ها و همچنین سازماندهی آن‌ها در Collections را به شما آموزش دهیم. پس در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

نحوه ذخیره‌سازی پست‌ها و ایجاد کلکسیون‌ها

ذخیره کردن یک پست اینستاگرام و سپس اضافه کردن آن به کلکسیون بسیار آسان است (پیدا کردن پست‌های ذخیره‌شده در کل داستانی متفاوت دارد). اگر می‌خواهید یک پست اینستاگرام را ذخیره کنید، باید گزینه Save را که در قسمت پایین سمت راست پست موردنظر قرار دارد، لمس کنید (این گزینه شکلی نشانک‌مانند دارد).

ذخیره پست اینستاگرام

هنگامی‌که گزینه ذخیره کردن را انتخاب کردید، اینستاگرام پست موردنظر را در قسمت All Posts ذخیره می‌کند. در این هنگام برای یک لحظه کوتاه می‌بینید که گزینه Save to Collection نیز ظاهر می‌شود.

ذخیره پست اینستاگرام

راهی بهتری نیز جهت افزودن پست‌ها به کلکسیون وجود دارد. می‌توانید به‌آسانی انگشت خود را بر روی علامت ذخیره‌کردن نگه‌داشته تا باکس Save to Collection برای شما باز شود. در اینجا تمامی کلکسیون‌هایی را که پیش‌‎تر ایجاد کرده‌اید، مشاهده می‌کنید. اگر این اولین باری است که از این قابلیت استفاده می‌کنید، نیاز دارید تا کلکسیونی جدید را ایجاد کنید پس باید گزینه «+» را انتخاب کنید.

ذخیره پست اینستاگرام

سپس اسمی را برای کلکسیون خود انتخاب کرده و کلید Done را انتخاب کنید. پست موردنظر شما در کلکسیون جدید ذخیره خواهد شد.

ذخیره پست اینستاگرام

دفعه بعد که خواستید پستی را در کلکسیونی موجود ذخیره کنید، باید انگشت خود را بر روی گزینه Save نگه‌داشته و سپس کلکسیون موردنظر خود را انتخاب کنید.

ذخیره پست اینستاگرام

چگونه پست‌های ذخیره‌شده را پیدا کنیم؟

اینستاگرام بخش Saved را در پشت یک منو قرار داده است. در نوار پایینی این شبکه اجتماعی، پروفایل خود را لمس کنید. در اینجا باید در گوشه بالا سمت راست منوی همبرگری را لمس کنید.

ذخیره پست اینستاگرام

حال گزینه Saved را از لیست ظاهرشده انتخاب کنید.

ذخیره پست اینستاگرام

اکنون می‌توانید تمامی کلکسیون‌های خود را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید تمامی پست‌های ذخیره‌شده خود را مشاهده کنید، باید گزینه All Posts را برگزینید.

ذخیره پست اینستاگرام

در اینجا می‌توانید بین پست‌ها حرکت کرده و سریعا آن‌ها را مشاهده کنید.

چگونه باید پست‌ها و کلکسیون‌های خود را مدیریت کنیم؟

ازآنجایی‌که از قابلیت Save جهت تکمیل کلکسیون‌های خود استفاده می‌کنید، شاید گاهی اوقات دوست داشته باشید که پستی و یا اینکه به کلی کلکسیونی را حذف کنید. در قسمت پروفایل خود به بخش Saved مراجعه کرده و کلکسیون موردنظر را لمس کنید. در اینجا باید منوی سه‌نقطه‌ای را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

ذخیره پست اینستاگرام

اگر بخواهید، می‌توانید گزینه Delete Collection را انتخاب کنید تا کلکسیون موردنظر برای همیشه حذف شود.

ذخیره پست اینستاگرام

در صفحه بعد، جهت تأیید این اقدام باید گزینه Delete را انتخاب کنید.

ذخیره پست اینستاگرام

اگر می‌خواهید که به ویرایش کلکسیون خود بپردازید، گزینه Edit Collection را برگزینید. در اینجا می‌توانید تصویر روی جلد و همچنین نام کلکسیون خود را تغییر دهید.

ذخیره پست اینستاگرام

اینستاگرام همچنین قابلیت حذف دسته‌جمعی را نیز دارا است. در بخش Saved و در منوی سه‌نقطه‌ای، گزینه Select را انتخاب کرده و سپس تمامی پست‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید، علامت بزنید.

ذخیره پست اینستاگرام

گزینه Remove را انتخاب کنید. اگر در بخش All Posts هستید، گزینه Remove به Unsave تغییر خواهد کرد.

ذخیره پست اینستاگرام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH