سامسونگ تولید انبوه تراشه 7 نانومتری برای گلکسی نوت 20 را آغاز کرد

ششمین خط تولید نیمه‌هادی سامسونگ در شهر واسئونگ کره‌جنوبی واقع شده است. با افتتاح این کارخانه در فوریه سال 2018 فرآیند تولید انبوه نیمه‌هادی‌ها رسما آغاز شد. خط V1 نخستین خط تولید نیمه‌هادی سامسونگ است که به تولید تراشه‌های 6 و 7 نانومتری می‌پردازد. فناوری لیتوگرافی EUV امکان کاهش مقیاس و پیاده‌سازی الگوهای پیچیده بر روی ویفرها را فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب تولید پردازنده‌های فوق‌العاده نازک امکان‌پذیر خواهد شد.

بر اساس اظهارات سامسونگ این تراشه‌های موبایلی پیشرفته گزینه ایده‌آلی برای موارد کاربری نسل آینده از قبیل شبکه 5G، هوش مصنوعی و اتومبیل‌ها خواهند بود.

دکتر ES Jung؛ رئیس و مدیر واحد کسب‌وکار نیمه‌هادی در سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: “به‌کارگیری فناوری برتر، زیرساخت مناسب طراحی و نهایتا برتری تولید از جمله مهم‌ترین عناصر کسب‌وکار صنعت نیمه‌هادی به‌شمار می‌روند. با افزایش سطح تولید، خط تولید V1 به ارتقا توانایی ما برای پاسخگویی به تقاضای بازار و گسترش فرصت‌های پشتیبانی از مشتریان کمک خواهد کرد.”

در خصوص به‌کارگیری این پردازنده‌ها در اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 هنوز نمی‌توان با قاطعیت اظهارنظر کرد؛ اما در صورت عدم تحقق این سناریو یقینا انتظار می‌رود که سامسونگ در پرچم‌داران سری گلکسی S21 سال آینده خود از تراشه‌های فوق بهره‌برداری نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH