اکسپریا 1 II

اسمارتفون‌های پرچمدار اکسپریا 1 II و اکسپریا پرو به صورت رسمی توسط سونی معرفی شدند

با توجه به لغو رویداد MWC 2020 در سال جاری میلادی، شرکت سونی طی یک رویداد آنلاین از پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا 1 II (یا همان نسخه دوم اکسپریا 1) رونمایی کرد. این تلفن از جدیدترین تراشه موجود در بازار به همراه مجموعه دوربین‌ بهبودیافته بهره می‌گیرد و از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. سونی در رویداد معرفی این تلفن اعلام کرد که درحال تولید اسمارتفون جدید اکسپریا پرو است که در شبکه‌های mmWave نیز کار می‌کند.

سونی اکسپریا1 II

تلفن پرچمدار امسال سونی دارای یک پنل 6.5 اینچی OLED با کیفیت 4K HDR است که از نسبت ابعاد تصویر 21:9 بهره می‌گیرد. سونی در این پنل، تمرکز خود را برروی نرخ رفرش قرار نداده و به جای آن، میزان تاری تصاویر را کاهش داده است. سونی ادعا می‌کند که این پنل از همان مزایای پنل‌هایی با نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌برد.

وارد بخش معرفی دوربین اکسپریا 1 II می‌شویم؛ این بار برخلاف اکسپریا 1 که مجموعه دوربین آن در مرکز بدنه قرار داشت، سونی ترجیح داد که آن را به سمت چپ تلفن منتقل کند. سه لنز موجود در مجموعه دوربین چهارگانه پرچمدار جدید، با همان کیفیت قبلی در این دستگاه خودنمایی می‌کنند. یک لنز 12 مگاپیکسل برای دوربین اصلی، یک لنز دیگر با همان کیفیت برای دوربین التراواید و یک سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسل در مجموعه دوربین اکسپریا 1 II حضور دارند. البته، این سنسور‌ها بزرگ‌تر و سریع‌تر هستند که توسط شرکت ZEISS طراحی و تولید شده‌اند. دوربین سلفی دستگاه نیز با همان کیفیت 8 مگاپیکسل در بالای نمایشگر تعبیه شده است.

برترین ماژول مجموعه دوربین این تلفن، لنز التراواید آن است که با فاصله کانونی 16 میلی‌متر، دریچه دیافراگم f/2.2، با ابعاد 1/2.6 اینچ و پشتیبانی از فوکوس خودکار دوگانه در این مجموعه حضور دارد.

دوربین تله‌فوتو با فاصله کانونی 70 میلی‌متر، لنز پایدارشده با دریچه دیافراگم f/2.4 و ابعاد 1/3.4 اینچ به همراه قابلیت فوکوس خودکار دوگانه در وسط مجموعه دوربین قرار گرفته است.

اکسپریا 1 II

دوربین اصلی اکسپریا 1 II ابعاد بسیار بزرگی دارد (1/1.7 اینچ) و از قابلیت فوکوس خودکار دوگانه به همراه لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. این دوربین، نورانی‌ترین لنز را به وسیله دریچه دیافراگم f/1.7 از آن خود کرده است. سنسور کوچک بین دوربین اصلی و تله‌فوتو نیز لنز سه‌بعدی iToF است که به افزایش سرعت فوکوس کمک شایانی می‌کند.

کمی درباره فوکوس این دستگاه صحبت کنیم؛ اکسپریا 1 II از همان قابلیت فوکوس خودکار اکسپریا 1 بهره می‌گیرد، اما با این تفاوت که عملکرد آن بسیار متفاوت‌تر از مدل قبلی است. سونی می‌گوید این اولین اسمارتفونی است که می‌تواند با ردیابی توسط فوکوس خودکار، تصاویر پشت سرهم 20 فریمی ثبت کند. به عبارتی ساده‌تر، تمامی عکس‌هایی که پشت سرهم گرفته می‌شوند، در فوکوس یکسان خواهند بود.

این شرکت ژاپنی با افتخار اعلام کرد که دوربین‌های تلفن جدید توسط شرکت آلمانی ZEISS به صورت اختصاصی برای تلفن‌های اکسپریا کالیبره شده‌اند. هم‌چنین، یک روکش ضدانعکاس موسوم به *ZEISS T که قبلا در لنز‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت، در دوربین‌ تلفن جدید سونی نیز قرار دارد. با استفاده از این فناوری، نویز‌های شبح مانندی که هنگام ثبت تصاویر در مقابل نور ایجاد می‌شدند، حذف خواهند شد تا کیفیت تصویر افزایش یابد.

اسمارتفون پرچمدار اکسپریا 1 II از تراشه اسنپدراگون 865 با مودم 5G که در شبکه‌های Sub6 کار می‌کند، بهره می‌گیرد. این تلفن دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌ساز داخلی است.

این تلفن هوشمند در برابر آب و ذرات گرد و غبار مقاوم بوده و تاییدیه IP65 و IP68 را دریافت کرده است. یک باتری 4000 میلی‌آمپری درون بدنه وجود دارد که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. یک خبر هیجان‌انگیز؛ جک 3.5 میلی‌متری هدفون که در مدل قبلی این گوشی حذف شده بود، مجددا در قسمت بالای تلفن حضور یافته است.

اکسپریا 1 II در بخش‌های نرم‌افزاری نیز پیشرفت کرده است. رابط کاربری دوربین این تلفن همانند آن چیزیست که در دوربین‌های آلفا سونی یافت می‌شوند. در نرم‌افزار دوربین این تلفن همانند اسمارتفون قبلی، از اپلیکیشن‌ Cinema Pro استفاده می‌کند که از قابلیت‌های دوربین‌های حرفه‌ای CineAlta و آلفا سونی بهره می‌گیرد. این اپ امکان ضبط ویدیو‌های حرفه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برخلاف نسخه موجود در تلفن‌های اکسپریا 5 و اکسپریا 1، این اپ از فوکوس لمسی استفاده می‌کند.

اکسپریا 1 II

هم‌چنین، یک اپلیکیشن جدید با نام Camera Pro نیز وجود دارد که همان کار‌های Cinema Pro را برای تصاویر انجام می‌دهد. این اپ کنترل‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از تنظیمات مختلفی برای مدیریت رنگ‌ها استفاده می‌کند.

با استفاده از فناوری 360 Reality Audio سونی که توسط یک موتور هوش مصنوعی ساخته شده می‌توانید صداهای واضح‌تر و باکیفیت‌تری را در محیط‌های مختلف شنیده و از آن‌ها لذت ببرید.

اسمارتفون اکسپریا 1 II در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد، اما هیچ اطلاعاتی درباره قیمت‌گذاری آن وجود ندارد.

سونی اکسپریا پرو

سونی می‌گوید که اکسپریا پرو به عنوان یک راه‌حل حرفه‌ای وارد بازار می‌شود و بهتر از سایر تلفن‌های موجود در قفسه‌ فروشگاه‌ها عمل خواهد کرد.

این تلفن در مرحله توسعه قرار دارد، یعنی مشخصات فنی آن تایید نشده است. با این وجود، اکسپریا پرو از همان نمایشگر و دوربین اکسپریا 1 II استفاده خواهد کرد. این تلفن از یک پورت HDMI بهره خواهد گرفت و با دوربین‌های آلفا سونی یکپارچه می‌شود تا از قابلیت‌های تصویر‌برداری آن بهره گرفته و آن‌ها را توسط اینترنت 5G به اشتراک بگذارد. یک کلید میان‌بر قابل سفارشی‌سازی نیز در کنار دستگاه تعبیه شده است تا برنامه‌ دلخواه خود را در لحظه اجرا کنید. این تلفن دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی بوده و از بدنه‌ای بسیار مقاوم برخوردار است.

اکسپریا 1 II

اکسپریا پرو از یک آنتن مخصوص 4 طرفه 5G استفاده می‌کند که با شبکه mmWave سازگار است. بهره‌گیری از آنتن فوق به این معناست که سرعت دانلود تئوری در تلفن جدید سونی می‌تواند تا 5 گیگابیت‌برثانیه و یا بیشتر هم برسد. البته، این سرعت دانلود زمانی فراهم می‌شود که ارتباط پایداری با دکل‌های 5G مجهز به شبکه mmWave داشته باشید.

درحال حاضر، اپراتور‌های T-Mobile ،AT&T و Verizon در ایالات متحده آمریکا از شبکه‌های mmWave استفاده می‌کنند. اپراتور Sprint هم از همان طیف فرکانسی Sub6 بهره می‌گیرد. شاید به همین دلیل است که اکسپریا پرو در بازار اروپا عرضه نخواهد شد. هنوز هیچ برچسب قیمتی و زمان معرفی برای این تلفن اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH