موتورولا ریزر 2020 احتمالا باز هم از طراحی تاشو صدفی‌شکل استفاده خواهد کرد

موتورولا اخیرا گوشی تاشو ریزر 2019 را روانه بازار کرد و حالا حرف و حدیث‌های زیادی درباره مدل بعدی آن وجود دارد. وب‌سایت TechRadar اخیرا مصاحبه‌ای را با روبن کاستانو (Ruben Castano) مدیر طراحی‌ها و کارل استین (Carl Steen) مدیر محصولات این شرکت انجام داده و از آن‌ها درباره آینده دستگاه‌های تاشو موتورولا و به‌ویژه موتورولا ریزر 2020 پرسیده است که در ادامه نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.

انتظارات بالا

سوالی که معمولا درباره موتورولا ریزر بعدی پرسیده می‌شود این است که این دستگاه شامل چه تغییراتی در داخل خود خواهد بود؟ استین، در این‌باره گفته است: “ارتقا مشخصات مطمئنا بخشی از این تغییرات خواهد بود و کاملا طبیعی است که تفاوت‌هایی بین نسل‌های مختلف یک گوشی وجود داشته باشد.”

موتورولا ریزر 2019 دارای مشخصات میان‌رده و نه‌چندان فوق‌العاده‌ای بود و وقتی از استین درباره عدم استفاده از یک چیپست اسنپدراگون رده‌بالا در آن پرسیدیم، او گفت که “این کار لازم نبود، برای اینکه اسنپدراگون برای مواردی مانند افزایش عملکرد نمایشگرهای QHD خوب است، در حالیکه ما نمایشگرهای QHD در اختیار نداشتیم و بنابراین استفاده از آن، کار بیهوده‌ای بود.”

موتورولا ریزر بعدی ممکن است یک نمایشگر با رزولوشن بالاتر داشته باشد که این به معنای استفاده از چیپست‌های رده‌بالا خواهد بود و در این صورت شاید برچسب قیمت‌های ۱۴۹۹ دلاری برای آن کمی قابل‌توجیه‌تر باشند.

استین همچنین گفت: “فناوری‌هایی مانند 5G چیزهایی هستند که ما بسیار دوست داریم آن‌ها را در دستگاه‌های نسل بعدی خودمان دنبال کنیم.”  از آنجاییکه انتظار نمی‌رود موتورولا ریزر 2020 یک گوشی 5G باشد، این سخن استین می‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد و نشان می‌دهد که موتورولا احتمالا برنامه‌هایی برای ارایه اسمارت‌فون‌های 5G در آینده نزدیک دارد.

پیدا کردن فرم فکتور

وقتی از استین درباره دستگاه‌های بعدی موتورولا پرسیده شد او گفت که: “ما از بابت فرم فکتور خیال‌مان راحت است؛ برای اینکه قبل از ارایه ریزر، به فرم فکتورهای زیادی فکر کردیم و درنهایت به طراحی صدفی‌شکل رسیدیم که یک طراحی خوب برای تولید دستگاه‌های کوچک است.” بنابراین با توجه به گفته‌های استین، این احتمال وجود دارد که طراحی تاشو صدفی‌شکل، در تعدادی از گوشی‌های آینده موتورولا هم به کار گرفته شود.

او در ادامه گفت: ما در دستگاه‌های آینده خودمان به دنبال این هستیم که فرم فکتور فعلی را تا جای ممکن بهینه کنیم. برای مثال در مورد نمایشگر QuickView، ما تصمیم داریم که تجربه کار با آن را غنی‌تر نماییم.

نمایشگر QuickView، یک صفحه‌نمایش کوچک در جلوی ریزر است که در موقع بسته‌بودن دستگاه، برای دسترسی سریع به نوتیفیکیشن‌ها و دوربین سلفی استفاده می‌شود. وجود این نمایشگر در جلوی دستگاه، نه‌تنها کار با گوشی را بسیار راحت‌تر می‌کند بلکه نحوه تعامل کاربر با اسمارت‌فون را نیز به نحو مناسبی تغییر می‌دهد.

بنابراین شاید موتورولا بخواهد که در ریزر آینده خود، قابلیت‌های بیشتری را به این نمایشگر اضافه کند. طرح‌های مختلفی برای به‌کارگیری این صفحه‌نمایش کوچک بر روی ریزر 2019 ارایه شده بودند (تصاویر بالا)، که این موضوع نشان می‌دهد موتورولا هم‌اکنون گزینه‌های زیادی را برای این بخش دارد.

در مورد یک چیز کاملا متفاوت چطور؟

یکی از جالب‌ترین نکاتی که استین و کاستانو به آن اشاره کردند این بود که موتورولا علاوه بر گوشی‌های ریزر به دستگاه‌های منعطف دیگری مانند یک ساعت هوشمند قابل‌انعطاف هم برای به‌کارگیری فناوری تاشو فکر می‌کند. بنابراین ما ممکن است که در آینده شاهد فرم فکتورهای دستگاه تاشو جدیدی از طرف موتورولا باشیم.

کاستانو گفت: “ما واقعا متعهد به توسعه ایده‌ها و محصولاتی هستیم که برای مشتریان تکنولوژی نمایشگر تاشو معنادار باشند. استفاده از فناوری‌هایی مانند 5G یا کارهای خوبی که هم‌اکنون با ترکیب اینترفیس‌های دیجیتالی و فیزیکی در حال انجام است، همگی می‌توانند جزو اولویت‌های ما در این زمینه باشند.”

او همچنین به برنامه‌های موتورولا برای ارایه دستگاه‌هایی از نوع پوشیدنی اشاره کرده که با ارگونومی بدن انسان مطابقت خواهند داشت. همانطور که می‌دانید ما تاکنون به‌ندرت شاهد ارایه دستگاه هوشمند منعطفی بوده‌ایم که به‌خوبی بتواند با بدن انسان مطابقت داشته باشد و شاید به این خاطر است که موتورولا هنوز به سراغ یک پوشیدنی قابل‌انعطاف نرفته است.

اما در مورد احتمال وجود یک موتورولا ریزر دیگر باید بگوییم که این موضوع بیشتر از همه، به موفقیت مدل فعلی بستگی خواهد داشت و اگر ریزر 2019 بتواند مورد اقبال مشتریان قرار بگیرد و فروش‌های خوبی در بازار داشته باشد، آن موقع موتورولا حتما به دنبال ساخت مدل بعدی آن خواهد رفت.

ضمن اینکه اگر موتورولا می‌خواهد خود را در صف اول بازار گوشی‌های تاشو ببیند، باید جسارت بیشتری در طراحی‌ و بهبود مشخصات دستگاه‌هایش به خرج دهد و البته همه این کارها را باید بدون فراتر رفتن از قیمت‌های فعلی بازار انجام دهد.

ما امیدواریم که توسعه فناوری تاشو تا جایی ادامه یابد که شاهد دستگاه‌های جذاب، نوآورانه و به قیمت مناسب در بازار باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH