لپ‌تاپ‌های آنر مجیک‌بوک 14 و 15.6 اینچی برای بازارهای جهانی معرفی شدند

آنر امروز در کنار معرفی نسخه‌های جهانی گوشی‌های 9X پرو و V30 پرو، از نسخه‌های بین‌المللی اولترابوک‌های مجیک‌بوک خودش هم رونمایی کرد. این‌ها همان مدل‌هایی هستند که نوامبر سال گذشته معرفی شده بودند و کاملا شبیه به لپ‌تاپ‌های دوگانه میت‌بوک D هواوی هستند. سری آنر مجیک‌بوک، در دو نسخه ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی قابل دسترس است و هر دو مدل از پنل‌های IPS با رزولوشن 1080p و نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برند. آنر ابتدا قرار بود این لپ‌تاپ‌ها را در نمایشگاه MWC 2020 معرفی کند که متاسفانه این رویداد به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد.

وزن دو مدل ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی آنر مجیک‌بوک به ترتیب ۱.۳۸ و ۱.۵۳ کیلوگرم بوده و ضخامتی برابر ۱۵.۹ و ۱۶.۹ میلی‌متر دارند. این لپ‌تاپ‌ها قرار است در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه شوند.

ابعاد دستگاه‌ها مسلما همان چیزی است که از لپ‌تاپ‌های امروزه انتظار می‌رود و تغییری در آن‌ها صورت نگرفته است، اما بدنه آن‌ها استحکام بسیار بالایی دارد.

نکته جالب‌توجه اینکه، مجیک‌بوک ۱۴ اینچی مجهز به یک باتری بزرگ‌تر ۵۶ وات‌ساعتی است، در حالیکه مدل‌بزرگ‌تر از یک باتری ۴۲ وات‌ساعتی بهره می‌برد. شارژ دستگاه‌ها از طریق پورت USB-C با فناوری شارژ سریع ۶۵ وات صورت می‌گیرد که قادر است در عرض ۳۰ دقیقه، از صفر تا ۴۶ درصد باتری را شارژ کند. آنر همچنین ادعا کرده است که شارژ کامل باتری‌ها، ۹.۵ ساعت پخش ویدیو را برای شما فراهم خواهد کرد.

هر دو لپ‌تاپ آنر مجهز به تراشه AMD Ryzen 3500U یا 3700U هستند. این پردازنده‌ها با فناوری ۱۲ نانومتری ساخته شده‌اند و مبتنی بر معماری Zen+ شرکت AMD هستند. این تراشه‌ها به‌ترتیب از واحد‌های پردازش گرافیکی یکپارچه Vega 8 و Vega 10 شرکت بهره می‌برند.

لپ‌تاپ‌های جدید، با ۸ و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌های PCIe SSD معرفی شده‌اند و شامل دو پورت USB-A فول‌سایز (یکی USB 2.0 و دیگری USB 3.0) و یک درگاه USB-C فول‌سایز هستند. یک درگاه HDMI فول‌سایز، یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری و جک میکروفون هم بر روی آن‌ها وجود دارد.

دکمه پاور لپ‌تاپ‌های مجیک‌بوک مجهز به اسکنر اثرانگشت با امنیت بالا بوده و دکمه وب‌کم بیرون‌جهنده آن‌ها نیز در زیر یکی از کلیدهای ردیف F قرار دارد.

همانطور که گفته شد این لپ‌تاپ‌ها برای بازارهای خارج از چین معرفی شده‌اند و کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و جمهوری چک جزو اولین بازارهایی خواهند بود که تا پایان ماه مارس آن‌ها را دریافت خواهند کرد.

قیمت دستگاه‌ها هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست و تنها قیمت پایه آن‌ها اعلام شده که ۶۰۰ یورو برای مجیک‌بوک ۱۴ اینجی با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه و تراشه Ryzen 3500U است.

دستگاه‌های جدید ظاهرا با ویندوز ۱۰ کار می‌کنند، اما نسخه‌های لینوکس آن‌ها نیز در بازار چین موجود است و این قیمت پایه شاید مربوط به مدل‌های لینوکس باشد. مسلما قیمت‌ لپ‌تاپ‌ها با شروع عرضه آن‌ها در اروپا کاملا مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH