سامسونگ تولید انبوه رم‌های ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 خود را آغاز کرد

سامسونگ پنج ماه پس از آغاز تولید انبوه رم‌های ۱۲ گیگابایتی LPDDR5، حالا شروع به تولید ماژول‌های ۱۶ گیگابایتی در کارخانه خود در شهر پیونگتائک کره جنوبی کرده است.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرد که رم‌های جدید با استفاده از فناوری نسل دوم کلاس ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند و سرعت انتقال داده را تا ۵۰۰۰ مگابیت‌درثانیه افزایش می‌دهند.

این پلت‌فرم متشکل از هشت چیپ ۱۲ گیگابیتی و چهار چیپ ۸ گیگابیتی است که به گفته سامسونگ ظرفیتی دو برابر ظرفیت چیپ‌های DRAM موجود بر روی بسیاری از لپ‌تاپ‌های رده‌بالا و کامپیوترهای گیمینگ فعلی فراهم می‌کند. دلیل توسعه مستمر این تکنولوژی و ارایه ظرفیت‌های بالاتر، افزایش قدرت، عملکرد، سرعت و بهبود قابلیت‌های 5G و هوش مصنوعی مانند عکاسی هوشمند است.

تاریخ توسعه ظرفیت DRAM موبایلی
دسامبر 2019 ۱۶ گیگابایت کلاس ۱۰ نانومتری، ۱۲ گیگابیت، LPDDR5 ،5500Mb/s
جولای 2019 ۱۲ گیگابایت کلاس ۱۰ نانومتری، ۱۲ گیگابیت، LPDDR5 ،5500Mb/s
ژوئن 2019 ۶ گیگابایت کلاس ۱۰ نانومتری، ۱۲ گیگابیت، LPDDR5 ،5500Mb/s
فوریه 2019 ۱۲ گیگابایت کلاس ۱۰ نانومتری، ۱۶ گیگابیت، LPDDR4X ،4266Mb/s
آوریل 2018 ۸ گیگابایت کلاس ۱۰ نانومتری، ۸ گیگابیت، LPDDR5 ،6400Mb/s

سامسونگ همچنین اعلام کرد که برنامه‌هایی برای تولید انبوه رم‌های ۱۶ گیگابیتی LPDDR5 در ماه‌های آینده دارد. این چیپ قرار است با استفاده از فناوری نسل سوم کلاس ۱۰ نانومتری (1z) ساخته شود که سرعت انتقال داده‌ها را به ۶۴۰۰ مگابیت‌درثانیه افزایش خواهد داد. بدین ترتیب، سامسونگ با ارایه این چیپ‌ها خواهد توانست قدرت رقابتی خود را در بازارهایی مثل دستگاه‌های موبایلی پریمیوم و کامپیوترهای رده‌بالا افزایش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH