به دلیل شیوع ویروس کرونا عرضه اسمارت‌فون‌ها در نیمه نخست امسال 10.6 درصد کاهش خواهد یافت!

طبق جدیدترین گزارش موسسه IDC، در طول امسال شاهد اثرات زیان‌بار شیوع ویروس کرونا بر روی بازار اسمارت‌فون‌ها خواهیم بود. این موسسه پیش‌بینی کرده است که این شرایط بحرانی احتمالا منجر به کاهش ۱۰.۶ درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند در نیمه نخست امسال خواهد شد.

همچنین در طولانی مدت انتظار می‌رود که شاهد کاهش ۲.۳ درصدی عرضه جهانی هندست در کل سال 2020 باشیم. گزارش‌های اولیه قبل از شیوع ویروس کرونا، برای امسال رشد بازار را پیش‌بینی کرده بودند، اما حالا تحلیلگران مجبور به تجدیدنظر در برآوردهای قبلی خود شده‌اند.

در حال‌حاضر، مشکلات اصلی بازار اسمارت‌فون شامل ایجاد اختلال در زنجیره تامین و توقف تولید در کارخانه‌های چینی در هفته‌های گذشته می‌شود. انتظار می‌رود که شوک تقاضا، با شدت بیشتری در نیمه نخست امسال احساس شود، اما از سه ماهه سوم سال جاری شاهد بازگشت بازار به حالت نرمال باشیم. ارزیابی‌های جدید همچنین برای بازار چین، کاهش ۴۰ درصدی عرضه را برای بازه زمانی ژانویه تا مارس امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیش‌بینی کرده‌اند.

IDC در گزارش خود گفته است: “کمبود قطعات، بسته شدن کارخانه‌ها، قوانین قرنطینه و محدودیت‌های مسافرت باعث ایجاد مشکلاتی برای سازندگان اسمارت‌فون در تولید هندست‌ها و معرفی دستگاه‌های جدیدشان شده است. انتظار می‌رود که از سه ماهه سوم امسال، با کندتر شدن شیوع ویروس کرونا و عرضه دستگاه‌های 5G، شاهد رشد بازار اسمارت‌فون باشیم.”

این موسسه برای سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرده است که افزایش تقاضا برای هندست‌های 5G باعث رشد سالانه ۶ درصدی برای بازار اسمارت‌فون‌ها خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH