کرونا آمازون

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در دفتر مرکزی آمازون در ایالات متحده آمریکا ثبت شد

شرکت آمازون در روز گذشته از اولین مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در بین نیرو‌های شعبه ایالات متحده آمریکا خبر داد. این خرده‌ فروشی آنلاین، خبر آلوده شدن کارمند خود را از طریق ایمیل به سایر کارگران خود اطلاع داد.

این کارمند به دلیل بیماری خود در روز 25 فوریه محل کار خود را ترک کرده بود و آمازون نیز روز سه‌شنبه ابتلای این فرد به COVID-19 را تایید کرد. به گفته این شرکت بزرگ آمریکایی، به تمامی کارمندان دفتر اداری South Lake Union واقع در سیاتل که با این فرد تماس مستقیم داشته‌اند، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده است.

پیش از این نیز دو کارمند آمازون در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. این شرکت قبلا هم اعلام کرده بود که تمامی سفر‌های غیرضروری اداری در داخل خاک آمریکا و تور‌های بازدید افراد از انبار‌ها را لغو می‌کند. هم‌چنین، آمازون تمامی مصاحبه‌های استخدامی کارمندان خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

منطقه سیاتل آمریکا که دفتر مرکزی آمازون در آن‌جا قرار دارد، به عنوان اولین و وسیع‌ترین منطقه در آمریکا با ویروس کرونا درگیر شده است. براساس آمار‌های رسمی سازمان سلامت محلی، تاکنون 21 مورد ابتلا به این ویروس و 8 مورد فوتی در منطقه King County به ثبت رسیده است که تعدادی از آن‌ها در خانه سالمندان حضور داشته‌اند.

آتش‌نشانان و افراد حاضر در بخش حمل و نقل اورژانس این منطقه که بیماران آلوده و مشکوک را به مراکز بیمارستانی منتقل کرده بودند نیز به عنوان موارد مشکوک در قرنطینه به سر می‌برند. برخی از مدارس نیز به دلیل انجام امور ضدعفونی تعطیل شده‌اند. هیچ گونه ماسک تنفسی و محلول‌ ضدعفونی کننده دست نیز در هیچ‌کدام از فروشگاه‌های محلی یافت نمی‌شوند.

کرونا آمازون

به گفته مقامات وزارت بهداشت آمریکا، احتمال ابتلای صدها نفر به ویروس کرونا در ایالت واشنگتن وجود دارد که هیچ کدام از آن‌ها تاکنون شناسایی نشده‌اند. مقامات منطقه King County در تلاش هستند تا یک مسافرخانه را برای نگه‌داری و ایزوله کردن موارد مبتلا به کرونا، خریداری کنند.

کرونا آمازون

تاکنون بیش از 92000 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 3161 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند. به نظر می‌رسد که ادامه روند شیوع COVID-19 تاثیرات بسیار جدی بر اقتصاد جهانی اعمال خواهد کرد. علائم این ویروس در افراد مبتلا شباهت زیادی به علائم بیماری آنفولانزا دارد. البته بیشترین آسیب این ویروس به افراد مسن و افرادی که سابقه بیماری‌های تنفسی یا ضعف سیستم ایمنی بدن دارند، وارد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH