TCL از دو اسمارت‌فون تاشو مفهومی جدید پرده برداشت

در دنیایی که اسمارت‌فون‌ها بیش‌ازپیش قابل‌پیش‌بینی شده‌اند، شرکت TCL سعی کرده تا فرم فکتور دستگاه‌های کنونی را بازطراحی کند. این شرکت به‌تازگی دو گوشی مفهومی جدید به نمایش گذاشته که در آن‌ها از نمایشگرهای موبایلی تاشو، که روزبه‌روز بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود، استفاده کرده است؛ یکی از آن‌ها، گوشی تاشو با سه صفحه‌نمایش است و دیگری، نمایشگری دارد که به زیر بدنه رول می‌شود.

پنل این گوشی‌ها توسط واحد نمایشگر این شرکت یعنی TCL-CSOT توسعه پیدا کرده است. فناوری نمایشگر تاشو AMOLED هندست اول به آن اجازه می‌دهد تا از یک تبلت ۱۰ اینچی تبدیل به دستگاه ۶.۶۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۰.۸:۹ و رزولوشن 3K گردد.

شرکت TCL دو لولای متفاوت در این گوشی توسعه داده است: DragonHinge و ButterflyHinge که به ترتیب به سمت داخل (مانند گلکسی فولد) و به سمت بیرون (مانند میت X) خم می‌شوند. استفاده آن‌ها در کنار هم باعث ایجاد فرم فکتوری با دو تاخوردگی شده که در آن، یکی از صفحات به پشت خم می‌شود.

طراحی تاشو بعدی، حتی جسورانه‌تر است؛ هندستی که از یک طرف، گسترش می‌یابد و نمایشگر آن، از زیر بدنه دستگاه بیرون می‌آید. بدین ترتیب سایز پنل AMOLED آن از ۶.۷۵ اینچ به ۷.۸ اینچ افزایش می‌یابد؛ البته با فشار دادن یک دکمه. این قابلیت، موتوری است و طراحی کنونی اجازه حرکت دستی کشیدن-فشار را به آن نمی‌دهد.

زمانی که فرم فکتور تغییر می‌کند، رابط کاربری نیز با نمایشگر بزرگ‌تر، تطبیق می‌یابد و قابلیت‌هایی مانند بهبودهای چندکاره و صفحه-جدا را فراهم می‌آورد. به‌لطف تکنولوژی‌های مختلف نمایشگر، هیچ چین‌خوردگی (که در گوشی‌های تاشو کنونی وجود دارد) بر روی صفحه OLED ایجاد نمی‌شود.

TCL هیچ جزییاتی را درباره نحوه عرضه یا قیمت این دستگاه‌ها نگفته است؛ اما شما می‌توانید در ویدیوی زیر نگاهی به آن‌ها بیندازید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH