۶ دلیل برای اینکه لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک ایکس پرو را بخریم

پس از جعبه گشایی و بررسی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های جهان یعنی هواوی میت بوک ایکس پرو، به شخصه از در اختیار داشتن این دستگاه لذت بسیار زیادی بردم و امروز قصد دارم از دیدگاه دیگری به این لپ‌تاپ نگاه کرده و اطلاعاتی را برای شما ارائه کنم که شاید در دیدگاه نهایی جهت تصمیم‌گیری در باره این محصول موثر باشد.

امروز قصد داریم تا نگاهی به 6 دلیل اصلی که می‌توانند شما را به خرید این لپ‌تاپ متقاعد کنند بیندازیم. این دلایل به نوعی برترین مزایایی بودند که این دستگاه به من ارایه کرده بود و تقریبا چیزهایی هستند که در بیشتر لپ‌تاپ‌های دیگر شاهد حضور آن‌ها نبودم؛ به همین دلیل نیز هر یک از آن‌ها می‌تواند دلیلی مناسب برای هر کاربری باشد که قصد خرید یک لپ‌ تاپ نیرومند را دارد.

1- طراحی ظاهری

وقتی صحبت از ظرافت به میان می‌آید و نام لپ‌تاپ در کنار این کلمه به کار می‌رود، ذهن بیشتر مخاطبان به سراغ محصولات مک بوک شرکت اپل و سرفیس مایکروسافت می‌رود، ولی هواوی میت بوک ایکس پرو ثابت کرده که این موضوع تنها از ناآگاهی کاربران ناشی شده زیرا هواوی میت بوک ایکس پرو در نوع خود یکی از زیباترین محصولات جهان است.

همچنین باید به این نکته اشاره داشت که این لپ‌تاپ بسیار سبک و خوش دست است، به طوری که در بیشتر موارد می‌توانید آن را مانند یک کتاب به همراه خود حمل کنید و از نظر وزنی و ساختار به نحوی طراحی شده که تقریبا در هر نوع کیفی جا می‌شود. وزن میت بوک ایکس پرو تنها 1 کیلو و 330 گرم است و این مدل 30.4 سانتی‌متر طول، 21.7 سانتی‌متر عرض و 1.5 سانتی‌متر صخامت دارد. کیفیت ساخت و جنس بدنه بدون شک تا سال‌ها بدون کوچکترین آسیب به کار خود ادامه می‌دهد و این موارد موجب می‌شوند تا بتوانید حس کنید که واقعا یک محصول فوق حرفه‌ای در دست گرفته‌اید. این حس رضایت از کیفیت دستگاه اگر در بدنه و طراحی ظاهری آن نمایان نباشد، مسلما از ارزش دستگاه خواهد کاست زیرا شما همیشه در محیط خانه از لپ‌‌تاپ استفاده نخواهید کرد و استفاده از هواوی میت‌بوک ایکس پرو در محیط عمومی، چشم‌های زیادی را به سوی شما خیره می‌کند.

2- پردازش به توان هواوی میت بوک ایکس پرو

مسلما ظاهر همه چیز نیست و بسیاری از افراد برای کاربری حرفه‌ای از دستگاه خود باید توان سخت‌افزاری مناسب برای پشتیبانی از این سطح کاربری را نیز در اختیار داشته باشند و لپ‌تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو در این زمینه نیز عملکردی بسیار عالی دارد.

این دستگاه در دو رده پردازنده عرضه شده که هر دو بسیار نیرومند هستند. اگر مصرف شما بالاست ولی نیازی به نیرومندترین حالت ممکن ندارید، می‌توانید به سراغ خرید نسخه Core i5 بروید. با این وجود اگر می‌خواهید توان پردازنده به‌صورت تخت گاز عمل  کرده و بیشترین خروجی ممکن را برای شما به همراه داشته باشد، آن‌گاه می‌توانید به سراغ نسخه هواوی میت‌بوک ایکس پرو که مجهز به پردازنده Core i7 شرکت اینتل است، بروید. هر دو پردازنده یاد شده از نسل هشتم این سری هستند و کلاک بالا و عملکرد نیرومند دارند.

پردازنده مدل Core i7 این دستگاه به صورت دقیق پردازنده 8565U است که یک مگابایت کش L1 به همراه کش 8 مگابایتی L3 داشته و برپایه معماری 14 نانومتری طراحی شده است. کلاک استاندارد نیز برابر با 1.8 گیگاهرتز است که البته امکان اورکلاک کردنش نیز وجود دارد ولی با توجه به عملکرد عالی این پردازنده روی هواوی میت‌بوک ایکس پرو عملا نیازی به این کار وجود نخواهد داشت.

پردازنده مدل Core i5 این لپ‌‌تاپ نیز مدل 8265U است. این مدل دارای یک مگابایت کش L2 و 6 مگابایت کش L3 است و کلاک آن در وضعیت استاندارد برابر با 1.6 گیگاهرتز است. این پردازنده نیز برپایه معماری سری ویسکی لیک شرکت اینتل طراحی شده (معماری 14 نانومتری) و یکی از نیرومندترین مدل پردازنده‌های سری Core i5 اینتل محسوب می‌شود.

اگر حافظه رم برای شما مهم باشد نیز می‌توانید مدل 16 گیگابایت هواوی میت بوک ایکس پرو را در اختیار داشته باشید ولی اگر این مقدار برای شما زیاد است، مدلی تعدیل شده با رم 8 گیگابایت نیز به مشتریان ارائه می‌شود.

در پایان این بخش باید به یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های پردازشی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو اشاره کنیم. پردازنده گرافیکی انویدیا جی فورس MX250 یک غول تمام عیار برای یک لپ‌تاپ است. عملا با کمک این پردازنده گرافیکی می‌توانید بیشتر کارهای گرافیکی مورد انتظار خود را به خوبی در خروجی دریافت کنید. بازی‌های کامپیوتری، نرم‌افزارهای ویرایش گرافیکی سنگین و مواردی از این دست به خوبی برای این لپ‌تاپ قابل مدیریت هستند و به همین دلیل نیز باید گفت که توان پردازشی هواوی میت‌بوک ایکس پرو یکی از برترین دلایلی است که می‌تواند هر کسی را به خرید این محصول متقاعد کند.

3- نمایشگر بی‌نظیر

هر چقدر که توان پردازشی و گرافیکی یک دستگاه بالا باشد، باز هم نمی‌توان استفاده از آن را با یک نمایشگر ضعیف تحمل کرد ولی کسانی که می‌خواهند به سراغ خرید هواوی میت‌بوک ایکس پرو بروند، مطمئن باشند که یکی از بهترین تجربه‌های ممکن در زمینه نمایشگر را در اختیار خواهند داشت. این دستگاه در حقیقت نمایشگری 13.9 اینچی از نوع LTPS در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که کیفیت خروجی آن به شدت چشمگیر و قوی است.

این نمایشگر دارای رزولوشن خروجی 3 هزار در 2 هزار پیکسل است و نسبت تصویر 3 به 2 آن به همراه تراکم پیکسلی 260 پیکسل در هر اینچ برای یک لپ‌تاپ بسیار عالی است. کنتراست این نمایشگر برابر با 1500 به 1 است و رنگ‌بندی خروجی نیز کاملا از طیف‌های رنگ استاندارد sRGB پشتیبانی می‌کند. از نظر خروجی نور نیز باید گفت که هواوی میت‌بوک ایکس پرو در بخش نمایشگر عملکرد خوبی دارد و رقم ثبت شده برای نور خروجی این لپ‌تاپ برابر با 450 نیت است. کافی است به این‌ موارد زاویه دید 178 درجه را نیز اضافه کنید تا ببینید که با چه نمایشگر نیرومندی روبرو هستید.

موارد بالا برای یک نمایشگر عالی هستند ولی هواوی میت‌بوک ایکس پرو علاوه بر این گزینه‌ها، یک ویژگی عالی دیگر را نیز به کاربران خود ارابه کرده و آن هم امکان استفاده از قابلیت‌های لمسی این صفحه نمایش است. این مانیتور به شما اجازه می‌دهد که بتوانید همزمان با 10 انگشت خود روی نمایشگر تعامل داشته و خروجی مستقلی از هر یک از این 10 نقطه دریافت کنید. این امر عملا کار کردن با دستگاه را بسیار راحت و جذاب می‌کند و با توجه به بهینه‌سازی نسخه ویندوز 10 برای استفاده از این قابلیت باید گفت که هواوی میت‌بوک ایکس پرو در بخش نمایشگر یکی از بهترین‌های موجود است و صفحه نمایش عالی این محصول یکی از دلایل دیگری است که می‌تواند هر خریداری را به خریدن آن مجاب کند.

4- باتری بسیار قوی

تفاوت اصلی لپ‌‌تاپ و کامپیوترهای خانگی در قابلیت حمل و نقل آن‌ها است و به همین دلیل نیز وقتی که می‌خواهید یک لپ‌تاپ را با خود حمل کنید، قاعدتا انتظار استفاده از آن در محیط‌های مختلف را نیز دارید و این امر نیاز به منبع قدرت برای سخت‌افزار یا به عبارت دیگر همان باتری دارد. باتری یکی از اساسی‌ترین المان‌های یک لپ‌تاپ است و هواوی میت بوک ایکس پرو در این زمینه نیز عملکردی بسیار خوب را از خود به جای گذاشته است.

در طول مدت زمانی که با این دستگاه کار می‌کردم، به ندرت شاهد کاهش پیش‌بینی نشده مقدار باتری بودم و برای کاربری متوسط تقریبا هر روز فقط یک بار مجبور به شارژ باتری می‌شدم.  باتری این دستگاه در پخش ویدیو بیش از 12 ساعت به کار کردن ادامه می‌داد و برای اعمالی مانند بازی کامپیوتری نیز برای مدت زمانی بین 2 تا 3 ساعت به تامین توان دستگاه مشغول بود. اگر این آمار را با وزن بسیار کم دستگاه ترکیب کنیم، می‌توانیم بفهمیم که چگونه هواوی میت‌بوک ایکس پرو توانسته تا در زمینه باتری تعادلی عالی بین کاهش وزن و عملکرد خوب را مهیا سازد.

5- امکانات جانبی مناسب

هرچقدر که بخواهیم از یک لپ‌‌تاپ صحبت کنیم، شباهت‌های آن با سایر محصولات به چشم‌مان می‌آید ولی تفاوت اصلی مابین هر محصول با نمونه‌های دیگر را باید در امکانات جانبی جستجو کرد. امکانات جانبی هواوی میت‌بوک ایکس پرو در دو رده خوب و منحصر به فرد به کاربران ارایه شده‌اند. این دستگاه از نظر درگاه شارژ از پورت یواس‌بی نوع C استفاده می‌کند که این امر موجب می‌شود تا بتوان حتی با پاور بانک‌های مخصوص نیز این مدل را شارژ کرد. همچنین امکاناتی مانند درگاه یواس‌بی نوع B و C به صورت همزمان بر روی این دستگاه شرایط خوبی برای استفاده ایجاد کرده‌اند.

با این وجود خوب بودن به تنهایی به معنی این نیست که بتوان این مورد را دلیل اصلی برای خرید هواوی میت بوک ایکس پرو‌ در نظر گرفت بلکه این دستگاه مزایایی منحصر به فرد نیز در خود دارد. اولین مزیت وب‌کم متفاوت و جذاب این محصول است. این وب‌کم در نوع خود یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین تجربه‌های اجرا شده روی یک لپ تاپ بوده که در بین کلیدهای سری F جای‌گذاری شده است.

دیگر ویژگی بسیار عالی این دستگاه، حسگر اثر انگشت آن است. این حسگر بر روی دکمه پاور جا خوش کرده و استفاده از آن به شدت راحت و حتی اعتیاد آور است! برای درک مناسب میزان راحتی این استفاده باید به یک داستان جالب اشاره کنم. وقتی که این محصول به دست من رسید، پس از فیلم‌برداری از جعبه گشایی آن در ساعات پایانی شب اقدام به ایجاد حساب کاربری برای دستگاه کردم و اثر انگشت خودم را نیز بر روی دستگاه اضافه کردم. در طول مدت زمانی که در روزهای بعدی از دستگاه استفاده می‌کردم، حتی یک بار نیز از روشی به‌جز اسکن اثر انگشت استفاده نکردم و پس از تحویل دادن دستگاه تازه متوجه شدم که رمز عبور را فراموش کرده‌ام. این موضوع نشان دهنده این است که استفاده از این قابلیت تا چه اندازه برای من راحت بوده و حسگر اثر انگشت موجود بر روی هواوی میت‌بوک ایکس پرو بدون شک به تنهایی یک قابلیت مناسب و ویژه است که با ترکیب شدن با سایر قابلیت‌های این دستگاه  می‌تواند تبدیل به یک دلیل برای خریداری این محصول شود.

6- قابلیت Multi-screen Collaboration

استفاده هم‌زمان از تلفن همراه هوشمند و کامپیوتر خانگی به یک عذاب تبدیل شده است. مشغول هستید و دستان شما روی ماوس و صفحه کلید است و درست وقتی که می‌خواهید در دنیای کامپیوتر خود غرق شوید، باید آن را رها کرده و موبایل خود را بردارید تا اقدامی را انجام بدهید و بعد دوباره بازگشت به حالت قبل! این امر هم زمان‌بر و هم خسته کننده است ولی هواوی راهکاری عالی برای رفع این مشکل ارایه کرده است.

قابلیت Multi-screen Collaboration برای این محصول موجب می‌شود که بتوانید تلفن همراه خود را در گوشه نمایشگر لپ‌تاپ در اختیار داشته باشید. به این ترتیب با هواوی میت‌بوک ایکس پرو به سادگی فایل‌های خود را مشابه با جابجا کردن فایل‌ها روی کامپیوتر، به موبایل خود انتقال بدهید. عملا انگار موبایل شما به بخشی از کامپیوترتان تبدیل شده است و به همین دلیل نیز باید این قابلیت ویژه لپ‌تاپ را به عنوان یک مزیت عالی معرفی کرد.

وقتی که مدتی از این قابلیت روی هواوی میت‌بوک ایکس پرو استفاده کنید، عملا به قدری به آن عادت خواهید کرد که دیگر نمی‌توانید با لپ‌تاپ دیگری کار کنید زیرا باید همزمان تلفن همراه خود را هم بردارید و به همین دلیل نیز قابلیت Multi-screen Collaboration یکی از دلایل اصلی دیگر برای خریدار محسوب می‌شود.

1 در مورد “۶ دلیل برای اینکه لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک ایکس پرو را بخریم”

  1. واقعاً لپ تاپ خوبیه . فقط تنها نکته یکم رنگ های بهتر و شاد تر مثل مک بوک استفاده کنه .
    بعد کمی گرافیکش رو بهتر استفاده میکرد . مثلا گرافیک 4 گیگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH