اپل با اپلیکیشن‌های مرتبط با ویروس کرونا برخورد می‌کند

شیوع ویروس کرونا همه دنیا را درگیر کرده و در حالیکه کشورها در تلاشند تا با این ویروس مبارزه کنند، غول‌های تکنولوژی هم به روش‌های کاملا متفاوتی با آن می‌جنگند. از زمان همه‌گیر شدن این بیماری، شرکت‌های تکنولوژی سعی کرده‌اند تا با انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط درباره ویروس جدید مقابله کنند. هفته گذشته، فیس‌بوک و آمازون قدم‌هایی را برای حذف محصولاتی که ادعای درمان یا محافظت در برابر ویروس کرونا را داشتند، برداشتند.

حالا اپل نیز شروع به برخورد با اپلیکیشن‌های مرتبط با این ویروس کرده است. این شرکت اپلیکیشن‌هایی را که اطلاعاتی درباره شیوع ویروس کرونا به کاربران می‌دهند و وابسته به هیچ دولت یا سازمان بهداشتی نیستند مسدود می‌کند. به گزارش CNBC، یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن، اخطاری از طرف اپل دریافت کرده با این عنوان که “اپلیکیشن‌های مرتبط با ویروس کرونا، باید تحت اداره یک سازمان شناخته‌شده باشند”. اپل همچنین به‌تازگی راهنماهای اپ استور را به‌روز کرده تا تصمیم خود را درباره مسدود کردن اپلیکیشن‌هایی که به نوعی با شیوع ویروس جدید ارتباط دارند بیان کند.

اپل توضیح داده است: اپلیکیشن‌هایی که سرویس‌هایی مانند خدمات مالی، بهداشتی و مسافرت‌های هوایی را ارایه می‌کنند یا اپلیکیشن‌هایی که نیاز به اطلاعات حساس کاربر دارند، باید تحت اداره یک سازمان یا ارگان قانونی باشند و نه یک توسعه‌دهنده شخص ثالث.

این اقدام اپل ممکن است توسط بعضی‌ها تعبیر به سانسور شود؛ اما شاید در طول یک بحران سلامت جهانی، بدترین چیز نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH