آیفون

شیوع ویروس کرونا عرضه آیفون‌های جدید را با مشکل مواجه کرده است

در اواخر هفته پیش، تحلیلگران Bank of America گزارشی را منتشر کردند که در آن پیش‌بینی شده بود به دلیل تأثیرات بیماری COVID-19 بر روی زنجیره تأمین گوشی‌های پرچم‌دار 5G شرکت اپل، عرضه این گجت‌ها در حدود یک ماه به تعویق بیفتد.

معمولا گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت در شهریورماه (سپتامبر) رونمایی می‌شوند. گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 11 پرو در تاریخ 29 شهریور (20 سپتامبر) به بازارها عرضه شدند. به‌هرحال، برخی از گوشی‌های این شرکت مانند آیفون XR و آیفون ایکس پیش‌تر در اواخر اکتبر/اوایل نوامبر رونمایی شده‌ بودند. با توجه به تأخیرهای مورد انتظار در رابطه با گوشی‌های آیفون 12، رونمایی مورخه شهریورماه (سپتامبر) این گوشی‌ها بعید به نظر می‌رسد.

در بهمن‌ماه (فوریه)، خبرگزاری Digitimes اعلام کرد که شرکت اپل ارسال مهندسان آیفون به کشور چین را متوقف کرده و همچنین پروژه آزمایشی آیفون 12 را نیز به حالت تعلیق درآورده است. این خبرگزاری دیروز مجددا تأکید کرد که کوپرتینویی‌ها محدودیت مسافرت مهندسان خود به کشور چین را تا فروردین‌ماه (آوریل) تمدید کرده‌اند.

هرچند که تولید انبوه گوشی‌های آیفون 12 تا تیرماه (جولای) آغاز نمی‌شود، اما این شرکت در فصل بهار پروژه‌های آزمایشی خود را نهایی کرده و خروجی نهایی محصولات خویش را نیز مشخص می‌سازد. ظاهرا گوشی‌های آیفون 12 هنوز در مرحله آزمون اعتبارسنجی مهندسی قرار دارند. این گجت‌ها پیش از تولید انبوه باید از مرحله‌های اعتبارسنجی طراحی و اعتبارسنجی تولید نیز عبور کنند.

در رابطه با گوشی‌های آیفون SE 2، این تنها Bank of America نیست که وقوع مشکلات پیش‌روی این گوشی‌ها را انتظار دارد. هفته پیش، خبرگزاری Digitimes اظهار کرد که اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان‌بندی چرخه تأمین خود را تغییر داده و در نتیجه سفارش قطعات این گوشی‌ها نیز به تعویق افتاده است. پیش‌تر انتظار می‌رفت که آیفون SE 2 در ماه مارس رونمایی شود، اما با این اوصاف باید منتظر عرضه این آیفون‌های مقرون‌به‌صرفه در ماه آوریل باشیم.

هنوز هم احتمال دارد که اپل این گوشی‌ها را در ماه مارس معرفی کرده و سپس در ماه آوریل و در تعدادی محدود، آن‌ها را روانه بازارها کند. شایعات همچنین حاکی از آن هستند که کوپرتینویی‌ها به‌زودی رایانه‌های iMac و Mac mini خود را نیز نوسازی می‌کنند. احتمال دارد که این شرکت، آیپد پروهای جدیدی را به بازارها عرضه کند که از یک سیستم دوربین جدید بهره می‌برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH