نمایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان و اخبار مرتبط با آن‌ در موتور جستجوگر Bing

گونه جدید کروناویروس، طوفان فراگیری را در سراسر جهان به راه انداخته است. در این میان اگرچه کشورها در راستای مبارزه با این ویروس تلاش می‌کنند؛ اما شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری با شیوه‌ای کاملا متفاوت به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازند. از زمان شیوع این ویروس در مقیاس جهانی، کمپانی‌های حوزه فناوری تلاش می‌کنند تا با انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست پیرامون گونه جدید کروناویروس مقابله نمایند.

اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته تا برای حل این مشکل شخصا اقدام نموده و کنترل اوضاع را در دست بگیرد. این کمپانی اقدام به راه‌اندازی سرویس جهانی ردیابی کروناویروس بر پایه موتور جستجوگر Bing نموده است. این سرویس کلیه داده‌های موجود در فضای اینترنت را گردآوری و سازماندهی می‌کند. این ردیاب قادر به نمایش تعداد مبتلایان تائید شده، تعداد کیس‌های فعال و شمار مرگ و میر در جهان و سراسر کشور است. با این‌حال قابلیت‌های سرویس ردیاب صرفا به این موارد محدود نمی‌شود؛ چرا که کاربران با کلیک کردن روی یک کشور قادر به مشاهده کلیه مقالات خبری مرتبط با آن ناحیه خاص خواهند بود.

Bing برای نمایش آخرین آمار و اخبار مربوط به یک کشور خاص از وبسایت‌های خبری بزرگ نظیر NPR و نیویورک تایمز به‌عنوان منابع خبری بهره می‌گیرد. متاسفانه ردیاب بینگ صرفا قادر به ارائه داده‌های کشوری برای ایالات‌متحده است؛ بنابراین ساکنین سایر مناطق جهان برای دستیابی به اطلاعات جامع کشور محل سکونت خود بایستی راهکارهای متفاوتی را امتحان نمایند.

این ابتکار عمل جدید بایستی به کاربران کمک کند تا با آگاهی از اخبار و تحقیقات معتبر منتشر شده توسط منابع قابل اعتماد به مقابله با اخبار جعلی و پست‌های آنلاین نادرست بپردازند. شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های شرکت مایکروسافت را تحت تاثیر قرار داده است؛ چرا که طی هفته گذشته غول آمریکایی مجبور شد برگزاری رویداد Build 2020 را لغو نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH