عرضه قابلیت رونویسی زنده در گوگل ترنسلیت برای کلیه کاربران سیستم‌عامل اندروید

پیش‌تر و در ماه ژانویه شرکت گوگل از مشخصه رونویسی زنده برای اپلیکیشن مترجم خود در سیستم‌عامل اندروید رونمایی کرد. این مشخصه امکان ترجمه زنده و رونویسی آنی از صدای ضبط شده توسط میکروفون گوشی را فراهم می‌کند. امروز غول جستجوگر اعلام کرد که اکنون عرضه این مشخصه برای اپلیکیشن مترجم کلیه کاربران اندرویدی آغاز شده است. این کمپانی اخیرا زبان‌های جدیدی را برای ترجمه اضافه کرد و تعداد زبان‌های قابل پشتیبانی را به 108 عدد ارتقاء داد.


در حال حاضر این اپلیکیشن قادر به ترجمه کلیه ترکیبات کلامی و نوشتاری با 8 زبان مختلف شامل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و تایلندی است. کاربران می‌توانند محتوای ارائه شده با هر یک از زبان‌های فوق را به زبانی دیگر ترجمه نمایند. برنامه به‌روزرسانی شده اکنون مجهز به یک هوم‌اسکرین بازطراحی شده همراه با 3 آیکون برجسته در بخش جلویی شامل دوربین، مکالمه و رونویسی است.

کاربران می‌توانند بر روی دکمه Transcribe (رونویسی) ضربه زده و زبان‌های مبدا و مقصد را انتخاب نمایند. سپس با لمس آیکون میکروفون، فرآیند رونویسی آغاز می‌شود. ضربه زدن مجدد روی آیکون میکروفون موجب مکث یا توقف فرآیند رونویسی خواهد شد. همچنین کاربران قادر به مشاهده متن اصلی رونویسی شده از ترجمه همراه با گزینه‌هایی جهت تنظیم اندازه متن یا استفاده از حالت تاریک ارائه شده در منوی تنظیمات خواهند بود.

بر اساس اعلام کمپانی در حال حاضر این اپلیکیشن در فضاهای آرام و بی سروصدا بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد و برنامه مذکور در هر لحظه تنها قادر به تشخیص مکالمات یک فرد خواهد بود. کمپانی قصد دارد تا به تدریج عملکرد این مشخصه را ارتقاء دهد. همچنین گوگل معتقد است که حالت Conversation در مکالمات 2 طرفه کماکان بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. انتشار به‌روزرسانی مربوط به مشخصه رونویسی به‌صورت تدریجی انجام می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها این به‌روزرسانی ظرف چند روز آینده برای کلیه کاربران اندرویدی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH