چطور ارز دیجیتال را نگهداری کنیم؟

اگر به تازگی با مفهومی به نام ارز دیجیتال یا بیت کوین آشنا شده باشید احتمالا می دانید چند مفهوم پایه ای و بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که باید به خوبی با تعریف و استفاده از آن ها آشنا باشید.

یکی از مهم ترین مفاهیم در حوزه ارز های دیجیتال، کیف پول ارز دیجیتال است. اگر هنوز با این عنوان آشنا نشده اید در ادامه توضیح کوتاهی درباره چیستی آن به شما می دهیم.

شما برای نگهداری از ارز های کاغذی خود مانند ریال به طور معمول نیاز به کیف پول دارید. شما از یک کیف پول فیزیکی استفاده کرده تا یک ارز فیزیکی را در آن نگهداری کنید. حال فرض کنید شما یک ارز دیجیتال دارید. برای نگهداری از آن نیاز به چه چیزی دارید؟! درست است، یک کیف پول دیجیتال.

بدون داشتن یک کیف پول دیجیتال شما عملا نمی توانید از ارز دیجیتال خود نگهداری کنید. امن ترین مکان برای نگهداری از ارز دیجیتال درون یک کیف پول دیجیتال است. راه های دیگری نیز برای نگهداری از بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال مانند نگهداری در حساب صرافی وجود دارد اما هیچ کدام امنیت یک کیف پول را ندارند و ممکن است دارایی شما به دلایل مختلف به خطر بیافتد.

حال شاید برایتان این سوال پیش بیاید که آیا حتما نیاز است که از آموزش کیف پول بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتال استفاده کنیم یا می توان به طور خودآموز نحوه کار کردن با آن را یاد گرفت؟ باید بگوییم که مثل بسیاری از آموزش ها، آموزش کیف پول بیت کوین نیز در تمام اینترنت یافت می شود اما باید بدانید که در این آموزش ها دو مشکل عمده وجود دارد. یکی آن که این آموزش ها بسیار پراکنده هستند و دیگری آن که در هیچ آموزش رایگانی به شما ترفند های کاربردی و مفید و گاهی حیاتی گفته نمی شود. به همین دلایل بهتر است بر روی سرمایه خود ریسک نکنید و با هزینه ای اندک یک پکیج آموزشی تهیه کرده و به طور اصولی کار با کیف پول ها را فراگیرید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

اگر از مرحله اول رد شده اید و با مفاهیم اولیه آشنا شده اید تبریک می گوییم، اکنون باید از میان چند صد ارز دیجیتال یکی یا چند تا را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. حال باید یک انتخاب سخت داشته باشید. این که بر روی ارز های تازه وارد و ارزان سرمایه گذاری کنید و یا دارایی خود را بر روی ارز های قدیمی و حساب پس داده سرمایه گذاری کنید.

اگر تازه وارد هستید گزینه اول را اصلا پیشنهاد نمی کنیم زیرا ریسک آن بسیار زیاد است و به احتمال زیاد سرمایه خود را از دست می دهید. ارز های تازه وارد معمولا نوسانات بسیار زیادی دارند و همان طور که می توانند در ارز چند ساعت سود های چند ده درصدی برسانند می توانند ضرر های چند ده درصدی هم برسانند و تمام این نوسانات در نصف روز می تواند رخ دهد. به همین دلیل معمولا فقط کاربران حرفه ای که با بازار آشنایی کامل دارند به سراغ این روش می روند.

حال نوبت گزینه دوم و سوال اصلی است، بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟ در حال حاضر دو ارز اصلی، قدیمی و موفق در بازار وجود دارند که می توان گفت از سایر ارز ها مطمئن تر هستند. بیت کوین و اتریوم ارز هایی هستند که چند سالی است بازار ارز های دیجیتال را در دست گرفته اند و بیشترین مقدار تراکنش را به خود اختصاص داده اند. اگر کاربر تازه وارد هستید و می خواهید بر روی ارز های دیجیتال مطمئن و با ریسک سرمایه گذاری قابل قبول سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می کنیم به سراغ بیت کوین و اتریوم بروید. اگر می خواهید فقط بر روی یک ارز سرمایه گذاری کنید پیشنهاد می کنیم بیت کوین را انتخاب کنید. اگر به نمودار های قیمتی این ارز نگاه کنید مشاهده می کنید که در طول عمر ۱۰ ساله خود، در اکثر سال ها توانسته است رشد قیمت مثبت را به ثبت برساند. شاید به همین دلیل است که پس از ۱۰ سال و با وجود صد ها ارز دیجیتال بروزتر و با قابلیت های بیشتر، هنوز این بیت کوین است که در صدر جدول ارز های دیجیتال جا خوش کرده است.

آینده بیت کوین چگونه است؟

امسال یکی از مهم ترین سال ها برای بیت کوین به شمار می رود. این ارز دیجیتال در کمتر از 2 ماه دیگر قرار است برخی تغییرات اساسی را پشت سر بگذارد که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت آن داشته باشد. اکثر سرمایه گذاران و پیش بینی کنندگان بازار نسبت به این تغییرات خوش بین هستند و بسیار به افزایش قیمت بیت کوین خوش بین هستند.

مهم ترین سوالی که ذهن مردم را در مورد پیش بینی آینده بیت کوین به خود مشغول کرده است این است که این ارز تا کی قرار است به این روند خود ادامه دهد و آیا این احتمال وجود دارد که بیت کوین روزی فراموش شود؟ باید بگوییم که ممکن است روزی بیت کوین به فراموشی سپرده شود اما آن روز قطعا به این زودی ها نخواهد بود. یکی از دلایل فراموش نشدن این ارز دیجیتال این است که اکنون بیت کوین در اوج قدرت و شهرت خود قرار دارد و روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده می شود. هنوز هم این بیت کوین است که با هر موج قیمتی به تیتر خبری تبدیل می شود و مهم تر از همه این که اکثر سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار ارز های دیجیتال به آینده این ارز بسیار خوش بین هستند. به همین دلایل فعلا خبری از فراموشی بیت کوین نیست و می توانید با خیالی کاملا آسوده سرمایه گذاری خود را بر روی بیت کوین آغاز کنید.

در آکادمی امید فدوی پکیج های آموزشی مختلفی از جمله دوره نوابغ ارز دیجیتال برای کاربران با تمامی سطوح تهیه شده است که می توانید با استفاده از آن ها خود را به یک فرد آشنا به بازار و حرفه ای در زمینه ارز های دیجیتال تبدیل کرده و سرمایه گذاری خود را آغاز کنید. همچنین برای افراد علاقه مند امکان دریافت مشاوره غیرحضوری نیز تدارک دیده شده است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH