سامسونگ پشتیبانی از اپلیکیشن PlayGalaxy Link را متوقف می‌کند

از زمان رونمایی سرویس استریم بازی شرکت سامسونگ موسوم به PlayGalaxy Link حتی 1 سال نیز نگذشته است. با این‌حال پشتیبانی از سرویس فوق در روز 27 مارس (آخرین جمعه ماه میلادی جاری) متوقف خواهد شد. PlayGalaxy Link بر پایه فناوری توسعه‌یافته توسط شرکت Parsec طراحی شد. سرویس اصلی کماکان قابل دسترس بوده و کاربران با مراجعه به وبسایت Parsecgaming.com می‌توانند نسبت به دانلود آن اقدام نمایند. این برنامه رایگان بوده و کاربری آن صرفا به چند مدل از گوشی‌های گلکسی محدود نخواهد بود؛ بنابراین کاربران می‌توانند از آن به‌عنوان یک آیتم جایگزین استفاده کنند.

استریم‌های Parsec با رزولوشن اچدی و نرخ 60 فریم برثانیه – ارتباط محلی از راه دور – Arcade به‌طور دقیق شما را در برابر حریفان قرار می‌دهد

سرویس سامسونگی در ماه آگوست سال گذشته و همراه با پرچم‌دار گلکسی نوت 10 معرفی شد. در ابتدای امر این سرویس صرفا از گوشی‌های جدید نوت پشتیبانی می‌کرد؛ اما بعدها و در ماه‌های نوامبر و دسامبر هندست‌های سری گلکسی S10 و برخی پرچم‌داران دیگر نیز به فهرست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از برنامه افزوده شدند. پیش از اعلام خبر توقف پشتیبانی سامسونگ از PlayGalaxy Link این برنامه حتی از حالت آزمایشی نیز خارج نشد.

چنان‌چه شنیدن این خبر موجب ناراحتی شما شده و هندست شما جزو یکی از پرچم‌داران گلکسی عرضه شده در سال 2018 یا پس از آن به‌شمار نمی‌رود؛ در این‌صورت جالب است بدانید که PlayGalaxy Link همانند سرویس‌های Steam Link شرکت Valve و GameStream کمپانی انویدیا مسئولیت استریم بازی‌ها از کامپیوتر شخصی کاربر را بر عهده دارد (اپلیکیشن Parsec نیز به همین ترتیب کار می‌کند).

عملکرد PlayGalaxy Link برخلاف سرویس‌های Xcloud مایکروسافت، گوگل استادیا و GeForce Now شرکت انویدیا است. در سرویس‌های مذکور، بازی‌ها بر روی سخت‌افزار ابری اجرا می‌شوند. در این‌حالت کاربر کماکان بایستی یک بازی را خریداری کرده باشد؛ اما برای اجرای آن به یک PC مخصوص گیمینگ احتیاج نخواهد داشت. البته این امکانات صرفا به عناوین بازی قابل پشتیبانی محدود خواهند بود (به‌عنوان مثال چندین ناشر بازی، عناوین تولیدی خود را از لیست سرویس انویدیا خارج نموده‌اند). این در حالیست که اپلیکیشن شرکت Parsec قادر به استریم کلیه بازی‌های قابل اجرا روی PC کاربران خواهد بود.

بیانیه مربوط به پایان پشتیبانی از سرویس PlayGalaxy Link به شرح زیر است:

“مشتریان عزیز! ضمن تشکر از حمایت‌های شما در طول دوره راه‌اندازی آزمایشی سرویس PlayGalaxy Link بدین وسیله اعلام می‌کنیم که در روز 27 مارس امسال، تیم فنی این سرویس، پشتیبانی از آن‌را متوقف می‌کنند. پس از بحث‌های بسیار دشوار و به‌دنبال تغییر سیاست‌های داخلی، پشتیبانی از سرویس PlayGalaxy Link در روز 27 مارس خاتمه خواهد یافت.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH