افزایش فروش مانیتور، کیبورد و ماوس در پی شیوع ویروس کرونا

با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت‌ها به کارکنان خود اجازه داده‌اند تا از داخل خانه‌ کارهایشان را انجام دهند. همین امر باعث شده تا میزان فروش‌ دستگاه‌هایی مانند مانیتور، کیبورد و ماوس در هفته‌های اخیر افزایش یابد.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی GfK، تعداد مانیتورهای تاچ‌اسکرین صنعتی (IT) که توسط مشتریان بریتانیایی در طول این هفته خریدارای شده، نسبت به هفته قبل دو برابر شده است. طبق این گزارش، میزان فروش این مانیتورها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر تعداد، ۱۳۳.۹ درصد و از نظر ارزش مالی، ۱۳۲.۳ درصد افزایش یافته است. فروشندگان رایانه‌های شخصی نیز افزایش فروش این دستگاه‌ها را گزارش کرده‌اند.

علاوه‌بر مانیتورها، فروش کیبوردها هم در طول همین هفته افزایش یافته و میزان فروش آن‌ها نسبت به سال گذشته ۶۸.۸ درصد رشد کرده است. میزان خرید دستگاه‌های اشاره‌گر مانند ماوس، ترک بال و قلم استایلوس هم به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است. براساس گزارش‌های دیگری، فروش وسایل ارتباطی مانند روترها، داک‌استیشن‌ها و port replicator هم رشد چشمگیری داشته است.

هرچند تعداد کمی از کارکنان شرکت‌ها ممکن است عادت به کار کردن از داخل خانه داشته باشند، اما شیوع ویروس کرونا احتمالا آن‌ها را مجبور خواهد کرد که برای مدت طولانی از راه دور کار کنند. بنابراین در چنین شرایطی، نشستن روی مبل با لپ‌تاپ دیگر جوابگو نخواهد بود و نیاز به امکانات بهتری خواهد بود. ضمنا علاوه‌بر سخت‌افزار، استفاده از وی‌پی‌ان‌ها هم افزایش یافته تا کارکنان بتوانند به‌طور امن از منزل به محل کار خود وصل شوند.

Kelly Whitwick، از موسسه GfK می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا و روی آوردن کارکنان سازمانی به خرید تجهیزات کامپیوتری برای کار از داخل خانه، سازندگان و خرده‌فروشان مانیتورهای IT شاهد افزایش قابل‌توجهی در میزان فروش‌ها بوده‌اند. مردم همچنین علاوه بر خرید وسایل تکنولوژی، در حال تهیه تجهیزاتی هستند که کار آن‌ها را در طول دوره قرنطینه‌ و فاصله‌گیری اجتماعی راحت‌تر کند. Whitwick می‌گوید: در هفته‌های اخیر میزان فروش یخچال‌ها، فریزرها و ماشین‌های اصلاح سر نیز رشد چشمگیری داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH