سونی اکسپریا II 1 از دو سنسور دوربین سونی، دو سنسور سامسونگ و حافظه UFS 3.0 استفاده می‌کند

گوشی سونی اکسپریا II 1 ماه گذشته رسما رونمایی شد و قرار است اواخر امسال روانه بازار شود. با این‌حال، برخی از جزییات این گوشی پرچمدار هنوز معلوم نیست. برای مثال، گرچه ما مشخصات دوربین‌های آن را می‌دانیم، اما درباره سنسورهای آن‌ها اطلاعاتی نداریم.

حالا با تست گوشی در دنیای واقعی، این جزییات مشخص شده‌اند. دوربین اصلی آن (۱۲ مگاپیکسل با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/1.7) از سنسور سونی IMX557 بهره برده؛ و دوربین اولتراواید (۱۲ مگاپیکسل با فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر و گشودگی f/2.2) از سنسور سونی IMX363 و دوربین تله‌فوتو  (۱۲ مگاپیکسل با فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر و گشودگی f/2.4) از سنسور سامسونگ ISOCELL S5K3T2 استفاده کرده‌اند. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گوشی با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر و گشودگی f/2.0 هم از سنسور سامسونگ S5K4H7 بهره گرفته است.

اکسپریا 1 II

درباره سنسورهای IMX363 سونی و ISOCELL S5K3T2 سامسونگ شما می‌توانید اطلاعاتی را پیدا کنید، اما در مورد IMX557 چیزی وجود ندارد. با این‌حال، اگر بخواهیم از نام این سنسور قضاوت کنیم، احتمالا مشابه سنسور IMX555 است. IMX555 سنسوری است که در دوربین اصلی گوشی‌های گلکسی S20 و S20 پلاس استفاده شده بود و سایزی برابر 1/1.76 اینچ دارد که کمی از سنسور 1/1.7 اینچی سونی اکسپریا 1 II بزرگ‌تر است. IMX557 قبلا بر روی هیچ اسمارت‌فونی استفاده نشده و احتمال زیادی وجود دارد که در انحصار اکسپریا 1 II باشد.

چیز دیگری که از اکسپریا 1 II در دنیای واقعی به بیرون درز پیدا کرده، تست بنچمارک اندروبنچ برای سرعت حافظه آن است. از نتایج این بنچمارک چنین برمی‌آید که این گوشی از حافظه UFS 3.0 استفاده می‌کند.

حافظه UFS 3.0 سرعت‌های خواندن متوالی بسیار سریع و سرعت‌های نوشتن متوالی فوق‌العاده‌ای دارد (گرچه سرعت نوشتن حافظه UFS 3.1 دو برابر آن است).

سونی اکسپریا 1 II از بسیاری از قابلیت‌های دوربین سونی بهره خواهد برد که از آن جمله می‌توان به فوکوس خودکار چشم (هم برای انسان و هم حیوان) در دوربین‌های اصلی و اولتراواید، اولین قابلیت حالت شب بر روی یک گوشی اکسپریا و یک دوربین جدید تله‌فوتو 3x اشاره کرد. این گوشی پرچمدار قرار است در سه ماهه دوم امسال به قیمت ۱۲۰۰ یورو عرضه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH