مشخصات اسمارت‌فون‌های وان پلاس 8 و 8 پرو لو رفت

وان پلاس هنوز از گوشی‌های پرچمدار امسال خود رونمایی نکرده است، اما به‌هرحال ما می‌دانیم که آن‌ها در راه هستند. وان پلاس حتی برخی از مشخصات سری وان پلاس 8، مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آن را تایید کرده است.

به‌تازگی شخصی به نام Ishan Agarwal، از افشاگران معروف حوزه تکنولوژی، برگه مشخصات کامل هر دو گوشی وان پلاس 8 و 8 پلاس را به بیرون درز داده است. همانطور که انتظار می‌رفت مدل پرو بهتر از مدل استاندارد است، اما این‌بار وان پلاس 8 پرو قابلیت‌هایی خواهد داشت که کاربران مدت‌هاست انتظار آن‌ها را می‌کشند.

اول اینکه، وان پلاس 8 پرو دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن +QHD خواهد بود؛ این در حالی است که وان پلاس 8 معمولی، مثل وان پلاس 7T، از یک نمایشگر +FHD با فرکانس ۹۰ هرتز استفاده خواهد کرد. ضمنا، مدل پرو از فناوری شارژ بی‌سیم بهره خواهد برد؛ چیزی که وان پلاس، به‌خاطر سرعت پایین آن، تمایلی به عرضه‌اش نداشته است. اما حالا وان پلاس 8 پرو قرار است از شارژ بی‌سیم ۳۰ وات پشتیبانی کند و شارژر سیمی آن نیز همین سرعت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد که همین سرعت بالا، ارایه آن را برای وان پلاس توجیه‌پذیر کرده است. البته نسخه پرو وان پلاس 8 از شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی خواهد کرد، این در حالی است که وان پلاس 8 معمولی فقط از طریق کابل سیمی شارژ خواهد شد.

مورد دیگری که وان پلاس همیشه از انجام آن سر باز زده، گرفتن استاندارد IP برای گوشی‌هایش بوده است؛ با این استدلال که این کار هزینه بیشتری را به دستگاه اضافه خواهد کرد. وان پلاس حتی این ایده را با به آب انداختن وان پلاس 7 مسخره کرده بود. اما حالا وان پلاس 8 پرو دارای استاندارد IP68 خواهد بود و در این زمینه قدرت رقابت با اکثر پرچمداران بازار را خواهد داشت. با این‌حال، ظاهرا وان پلاس 8 از هیچ استانداردی پشتیبانی نخواهد کرد. در بخش دوربین نیز تفاوت‌هایی بین وان پلاس 8 استاندارد و 8 پرو وجود دارد؛ مدل پرو دارای چهار دوربین شامل دو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت خود خواهد بود، در حالیکه مدل استاندارد از سه دوربین شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. البته هر دو گوشی دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی خواهند بود.

اما در مورد سخت‌افزارهای داخلی دستگاه‌ها باید بگوییم که هر دوی آن‌ها مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 865، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.0 خواهند بود. وان پلاس 8 پرو انرژی خود را از یک باتری ۴۵۱۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد گرفت، اما باتری وان پلاس 8 ظرفیتی برابر ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد داشت. با فرض اینکه این اطلاعات درست باشند، تنها چیزی که در حال‌حاضر معلوم نیست قیمت گوشی‌هاست. با این‌حال، به نظر می‌رسد که قیمت‌ها آن‌ها، به‌ویژه مدل پرو، به خاطر اضافه شدن قابلیت‌ها و استاندارد‌های بیشتر، بالاتر خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH