افزایش سرعت گوشی‌های اندروید با چهار راه‌کار ساده!

پس از گذشت یک الی دو سال از خرید یک گوشی اندرویدی، به ندرت کاهش سرعت آن را احساس خواهید کرد. جالب است بدانید که افزایش مجدد سرعت گوشی اندروید شما امکان‌پذیر بوده و صرفا این کندی زودهنگام دلیلی بر خرابی کامل گوشی هوشمند شما نیست. در زیر راه‌کارهایی را ارائه می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت گوشی اندروید خود را افزایش دهید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

افزایش سرعت از طریق حذف فایل‌های اضافه و تعدیل تنظیمات گوشی اندروید

گوشی‌های هوشمند به مرور زمان کند می‌شوند. این قضیه منشأ نرم‌افزاری داشته و هنگامی رخ می‌دهد که سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها به منابع بیشتری احتیاج داشته باشند. کمبود فضای ذخیره‌سازی منجر به کاهش سرعت شده و در نتیجه یکی از راه‌حل‌های پیش‌روی شما این است که با خالی کردن حافظه گوشی اندروید خود، سرعت آن را افزایش دهید.

شاید عجیب به نظر برسد، اما سرعت حافظه‌های حالت جامد (SSD) همزمان با تکمیل‌شدن ظرفیت، کاهش می‌یابد. این قضیه بدان معنا است که یک گوشی با حافظه خالی از یک گوشی با حافظه پر، سرعت بیشتری خواهد داشت. مدت زمانی را صرف حذف اپلیکیشن‌های اضافی (مخصوصا بازی‌ها) کرده و تصاویر و ویدیوهای غیرضروری خود را نیز دور بیندازید. در این زمینه، استفاده از اپلیکیشن Google Photos باعث انتقال تصاویر و ویدیوهای شما به فضای ابری شده و در نتیجه فضای ذخیره‌سازی گوشی شما افزایش می‌یابد.

در هنگام حذف فایل‌های اضافی، می‎توانید برنامه‌های سنگین، لانچرها و ویجت‌های صفحه اصلی را حذف کرده و همچنین تصاویر پس‌زمینه زنده را نیز کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که حتما گوشی خود را در حالت ذخیره باتری (Battery Saver) قرار داده تا اجرای اپلیکیشن‌های پس‌زمینه نیز محدود شود. یکی دیگر از راه‌کارهای پیش‌روی شما این است که کش (cache) گوشی خود را پاک کرده و همچنین فایل‌های مخفی بی‌فایده را نیز حذف نمایید.

اگر از یک گوشی قدیمی استفاده می‌کنید، غیرفعال کردن انیمیشن‌ها می‌تواند فشار وارده بر پردازنده گوشی شما را کاهش داده و در نتیجه می‌توانید با سرعت بیشتری ین اپلیکیشن‌ها جابجا شوید. البته راه‌کار یادشده در مقایسه با حذف فایل‌های اضافی و محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه، تأثیر کمتری خواهد داشت.

افزایش سرعت گوشی اندروید با اعمال تنظیمات کارخانه

افزایش سرعت گوشی اندروید

اگر راه‌حل بالا نتوانست سرعت گوشی اندروید شما را افزایش دهد، آنگاه می‌توانید گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. این فرآیند چند دقیقه‌ زمان برده و گوشی شما را به شرایط روز اول خود بازمی‌گرداند. اگر این راه‌کار نیز مشکل‌گشا نبود، آنگاه باید آماده خرید یک گجت جدید شوید.

با تهیه پشتیبان از فایل‌های مهم خود شروع کنید. به‌صورت خودکار در سرورهای گوگل از اکثر تنظیمات، حساب‌ها، تصاویر و داده‌های اپلیکیشن‌های شما پشتیبان تهیه می‌شود. همچنان ما پیشنهاد می‌دهیم که از اطلاعات مهم خود به‌صورت دستی پشتیبان تهیه کنید تا مشکلی در آینده پیش نیاید. 

جهت بازگشت به تنظیمات کارخانه، اپلیکیشن Settings (تنظیمات) گوشی خود را اجرا کرده و سپس گزینه Backup and Reset (تهیه پشتیبان و بازنشانی) را لمس کنید. گزینه «Factory Data Reset» را برگزیده، اخطار ظاهرشده را مطالعه و سپس گذرواژه خود را وارد کنید. اکنون گوشی شما وارد مرحله بازگشت به تنظیمات کارخانه می‌شود. 

بازگشت به تنظیمات کارخانه تقریبا تمامی مشکلات گوشی شما را برطرف می‌سازد. اگر پس از انجام این کار همچنان گوشی اندروید شما کند است، شاید دلیل آن فرسودگی سخت‌افزار دستگاه شما باشد. در این‌گونه مواقع باید گوشی خود را تعویض کنید.

یک گوشی اندرویدی تازه سرعت بیشتری خواهد داشت

افزایش سرعت گوشی اندروید

خرید یک گوشی جدید می‌تواند تا حدودی سخت باشد. آیا باید یک گوشی دست دوم خرید یا یک پرچم‌دار گران‌قیمت؟ انتظار شما از یک گوشی جدید چیست و کدام مدل می‌تواند کارایی خود را برای مدتی طولانی‌تر حفظ کند؟

پیشنهاد می‌کنیم که گوشی دست دوم خریداری نکنید، زیرا شاید آن‌ نیز از مشکلات گوشی قدیمی شما رنج ببرد (فروش یک گوشی حتما دلیل مهمی دارد). در هر صورت اگر همچنان به این کار مصمم هستید، باید دستگاهی را خریداری کنید که حداکثر در طول یک سال پیش تولید شده باشد، زیرا نسبت به سایر گزینه‌ها سرعت بیشتری خواهد داشت.

به‌هرحال، خرید یک پرچم‌دار 1000 دلاری تنها راه‌کار افزایش سرعت یک گوشی اندرویدی نیست، بلکه در بازار می‌توان گوشی‌های میان‌رده‌ای پیدا کرد که می‌توانند تا یک الی دو سال آینده کارایی مناسبی را در اختیار شما قرار دهند. 

از سیستم‌عامل اندروید جدا شده و به گوشی‌های آیفون روی بیاورید

افزایش سرعت گوشی اندروید

هدف اصلی شما از خرید یک گوشی چیست؟ اگر جواب طول عمر است، پس شاید بهتر باشد که یک آیفون خریداری کنید. اپل بهتر از هر تولیدکننده گوشی اندرویدی از دستگاه‌های قدیمی خود پشتیبانی کرده و معمولا گوشی‌های قدیمی خود را به مدت 5 الی 6 سال به‌روز نگه داشته و سپس کاربران را مجبور به خرید یک دستگاه جدیدتر می‌کند.

آیفون‌های قدیمی همانند آیفون 8 هنوز هم به‌روزرسانی‌های iOS را دریافت می‌کنند. گاهی اوقات این آپدیت‌های نرم‌افزاری سرعت گوشی‌های قدیمی این شرکت را افزایش داده و باعث می‌شوند تا کاربران این دستگاه‌ها بتوانند اپلیکیشن‌های جدید را بدون مواجه با مشکلات جدی، اجرا کنند. البته اگر مشکلات باتری نیز شما رنج می‌دهد، بهتر است که ابتدا باتری گوشی خود را تعویض کنید، زیرا یک باتری ضعیف می‌تواند سرعت سخت‌افزار گوشی شما را نیز کاهش دهد.

در نهایت ما پیشنهاد نمی‌کنیم که گوشی‌هایی همانند آیفون 8 را خریداری کنید، زیرا زمان تولید آن‌ها مربوط به چند سال پیش است. اما اگر قصد یک سرمایه‌گذاری بلندمدت را داشته و همچنین پول کافی را نیز در اختیار دارید، گزینه پیشنهادی ما آیفون 11 است، زیرا شرکت اپل حداقل تا سال 2024 از آن پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که هیچ‌کدام از گوشی‌های اندرویدی از چنین مزیتی برخوردار نیستند.

6 در مورد “افزایش سرعت گوشی‌های اندروید با چهار راه‌کار ساده!”

  1. #قدیما_بهتر_بود

    سلام
    اگه شرایط اقتصادی بدی دارین پس
    چرا وارد بازار سرمایه بورس نمیشید..‌‌.

    تو یه سایت دیدم فردی نوشته بود تو یه سال پولم رو ۳۰۰ برابر کردم … اول عرضه اولیه خریدم تو دو ماه ۳۰ برابر شد بعد از فروش سهام یه شرکت خوب خریدم و تا آخر سال نگهداری کردم تا ۱۰ برابر شد…
    تازه اگه تز یه تحلیل گر حرفه ای کمک بگیرین و از نوسانات استفاده کنید سود بسیار زیادی میکنید…

    عرضه اولیه شرکت های خوب هم فراموش نکنید مثلا شرکتی تو اولین روز کاری پس از وارد شدن به بازار بورس ۱۱۰ درصد سود دهی داشت…

    امیدوارم هیشکی برا خرید وسیله ای مشکل نداشته باشد

    با تشکر از سایت خوبتون
    خیلی ممنون
    خدانگهدار

  2. داداش سلام قربونت برم الهی بخدا خیلی ارزو دارم یه گوشی جدید بخرم ولی خدا شا۶ده نمیشه خیلی گرون شده گوشی ما هم که پولی نمیتونیم پس انداز کنیم قبلآ یه راههی باز بود قسطی میگرفتیم لعد فسطشو تو چند نوبت میدادیم هم ما راضی بودیم هم بازار رونق فروشش رو داشت الان همونم ازمون گرفتن بخدا دیگه کسی قسطی گوشی نمیده حالا باید با سامسونگ j2 روزگار سپری کنیم واقعآ عذاب آوره .
    راستی اگه کسی گوشی قسطی با چک سراغ داشت به ما هم بگه ثواب داره .ترجیحآ منطقه تهران ، پاکدشت
    اینم ایمیل منه ممنون :sadeghose@gmail.com

  3. توی گوشیهای اندروید از لحاظ کارکرد و وضوح عکس هیچ گوشی رو دست هواوی انر 4cنیومده با اینکه قدیمی ه ولی به کل گوشیها می ارزه،من خودم آیفون هم داشتم ولی این گوشی عین تراکتور برام کار کرد حیف که دیگه تولید نمیشه،پیکسل واقعی 13و 8از مزایای اونه ،تنها ایرادش اینه که ورژن ش 4/4/2هستش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH