اسمارت‌فون هواوی P40 پرو پلاس با 2 دوربین تله‌فوتو و شارژ بی‌سیم 40 واتی معرفی شد

شرکت هواوی امروز از پرچم‌داران جدید سری P40 خود رونمایی کرد. بزرگ‌ترین پیشرفت اعمال شده در هواوی P40 پرو پلاس به دوربین‌های زوم این هندست مربوط می‌شود. اما هواوی با معرفی اسمارت‌فون جدید خود از قابلیتی جذاب یعنی شارژ بی‌سیم نیز رونمایی کرده است.

مدل پلاس از یک لنز پریسکوپی با فاصله کانونی 240 میلی‌متری بهره می‌گیرد. این رقم تقریبا 2 برابر فاصله کانونی لنز پریسکوپی مورد استفاده در هواوی P40 پرو (125 میلی‌متر) است. این لنز توسط یک سنسور تصویربرداری 8 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت OIS پشتیبانی می‌شود. این لنز دارای بیش‌ترین بعد فاصله کانونی در میان دوربین‌های اسمارت‌فونی است. اما هواوی برای دستیابی به چنین قابلیتی از یک الگوی طراحی منحصربه‌فرد بهره گرفته است.

هندست مدل پرو پلاس مجهز به یک دوربین تله‌فوتو دیگر با لنز 80 میلی‌متری است. این دوربین فاصله میان حسگر تله‌فوتو حرفه‌ای و دوربین معمولی گوشی را پر  کرده و با ارائه انعطاف‌پذیری بیش‌تر به کاربر امکان می‌دهد تا عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا را در فواصل مختلف ثبت نماید.

هواوی P40 پرو پلاس نخستین هندست مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم 40 واتی است. نمونه‌های مشابه این فناوری پیش‌تر توسط سایر رقبا رونمایی شده است؛ اما هواوی اولین برندی است که این تکنولوژی را به‌صورت رسمی عرضه می‌کند. شارژ باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی گوشی از طریق شارژر سیمی با توان 40 واتی انجام می‌شود. البته اکنون از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌شود.

این هندست همانند سایر مدل‌های سری P40 از تراشه کایرین 990 5G با 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌گیرد؛ اما هواوی P40 پرو پلاس مجهز به حافظه‌داخلی بیش‌تری بوده و صرفا با یک پیکره‌بندی 512 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین هواوی نمای خارجی دستگاه را ارتقاء داده و این‌بار از ساختار سرامیکی بادوام استفاده کرده است. بر اساس ادعای کمپانی، مقاومت این ماده با شیشه سافایر (یاقوت کبود) برابری می‌کند. این ماده برای شکل‌گیری صحیح بایستی طی مدت 5 روز درون کوره قرار داده شود. سپس به منظور ایجاد خمیدگی‌های ظریف بر روی این ماده سخت از ماشین‌های برش مخصوص استفاده می‌شود. این هندست در رنگ‌های مشکی و سفید قابل دسترس بوده و کماکان دارای گواهی حفاظتی IP68 در مقابل گردوغبار و آب‌خوردگی است.

سایر امکانات دستگاه شامل بزرگ‌ترین حسگر دوربین در اسمارت‌فون‌های مدرن بدون تغییر باقی‌مانده و کماکان شاهد به‌کارگیری یک حسگر 1/1.28 اینچی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، فیلتر RYYB و پوشش 100 درصدی تشخیص فاز هستیم. دوربین فوق‌عریض 40 مگاپیکسلی، حسگر تنظیم دمای رنگ و حسگر TOF سه‌بعدی سایر مولفه‌های پشتی هندست را تشکیل می‌دهند.

هواوی P40 پرو پلاس همانند مدل پرو از یک پنل اولد 6.58 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می‌گیرد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی گوشی قادر به ضبط ویدیو‌های 4K با سرعت 60 فریم‌ برثانیه بوده و در کنار اسکنر مادون قرمز ایمن جهت تشخیص چهره قرار گرفته است. اسکنر IR به‌عنوان یک ابزار احرازهویت جانبی قابل استفاده است. همچنین این هندست مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر است. محدوده تحت پوشش این اسکنر در مقایسه با نسل قبلی حدودا 30 درصد افزایش یافته است.

هواوی P40 پرو پلاس با برچسب قیمتی 1399 یورویی طی ماه ژوئن روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH