با امکانات جدید آخرین به‌روزرسانی تلگرام آشنا شوید

اخیرا شاهد انتشار جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن تلگرام برای پلتفرم‌های اندروید و iOS بودیم. بسیاری از کاربران برای امور کاری و مطالعاتی خود از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند. به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن تلگرام، امکانات جدید و جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • پوشه‌های گفتگو (Chat Folders)

مشخصه پوشه‌های گفتگو (Chat Folders) یکی از این امکانات به‌شمار می‌رود. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا بار فزآینده لیست‌های چت را مدیریت نموده و از مشاهده پیام‌های مهم غافل نشوند.

چنان‌چه فهرست چت شما بیش از اندازه طولانی و شلوغ است؛ در این‌صورت اکنون می‌توانید گفتگوهای شغلی، تحصیلی، خانوادگی و سرگرمی را از یکدیگر تفکیک نمایید. سپس با لمس کردن و انتخاب هر یک از زبانه‌ها سریعا می‌توانید به فهرست چت‌های خود در یک زمینه خاص دسترسی پیدا کنید. بدین ترتیب کاربران قادر به حذف یا افزودن کلیه چت‌های خود از یک گونه خاص نظیر کانال‌ها، موارد خوانده نشده (Unread) یا گفتگوهای یک به یک خواهند بود. با طولانی شدن فهرست چت و شروع درهم ریختگی آن، قابلیت Folders در رابط کاربری برنامه نمایان خواهد شد. همچنین برای فعال‌سازی مشخصه پوشه‌های چت می‌توانید به بخش تحتانی رابط کاربری برنامه مراجعه کرده و انگشت خود بر روی گزینه Chats نگاه دارید. اکنون گزینه Add Folder قابل مشاهده خواهد بود.

  • قابلیت سنجاق کردن پیام‌ها بدون محدودیت (Unlimited Pins)

کاربران می‌توانند بدون هرگونه محدودیت دست و پاگیر، چت‌های طبقه‌بندی شده در هر پوشه را به تعداد دلخواه سنجاق نمایند.

  • گفتگوهای بایگانی شده (Archived Chats)

مشخصه Chat Folders به بهتر دیده شدن برخی چت‌های کاربر کمک می‌کند. چنان‌چه کاربر مایل به مخفی نمودن برخی چت‌های خود باشد؛ در این‌صورت می‌تواند آن‌ها را بایگانی کند. برای انتقال یک گفتگو به پوشه چت‌های بایگانی شده بایستی انگشت خود را بر روی چت موردنظر قرار داده و به سمت چپ بکشید. با دریافت یک اعلان جدید توسط چت بایگانی شده، این گفتگو از پوشه بایگانی خارج شده و به فهرست چت کاربر منتقل می‌شود. چت‌های خاموش (Muted Chats) برای همیشه در بایگانی باقی خواهند ماند. برای پنهان نمودن چت‌ بایگانی شده بایستی انگشت خود را روی آن‌ قرار داده و به سمت چپ بکشید. برای مشاهده مجدد چت مخفی شده نیز بایستی صفحه را به سمت پایین بکشید.

در صورت استفاده از مشخصه Folders در سیستم‌عامل اندروید، امکان بایگانی نمودن چت‌ها از طریق حرکات پیمایشی وجود ندارد. در عوض کاربر با قرار دادن انگشت خود روی یک چت و فشار دادن طولانی آن قادر به نمایش منوی اقدامات گروهی بوده و با انتخاب چندین چت موردنظر خود می‌تواند اقداماتی نظیر سنجاق کردن (Pin)، خاموش کردن (Mute)، بایگانی یا حذف آن‌ها را به‌صورت آنی و همزمان انجام دهد.

  • همگام‌سازی دسکتاپ (Desktop Sync)

پوشه‌های چت همانند سایر مولفه‌های تلگرام (به جز گفتگوهای مخفی) به‌صورت یکپارچه با کلیه برنامه‌های متصل شده دیگر نظیر اپلیکیشن‌های دسکتاپی همگام خواهد شد. به لطف وجود فضای بیش‌تر بر روی نمایشگر کامپیوتر، کاربران به یک سایدبار پوشه و آیکون‌هایی جهت متمایز نمودن پوشه‌ها از یکدیگر دسترسی خواهند داشت.

  • آمار کانال (Channel Stats)

چنان‌چه صاحب کانالی با بیش از 1000 مشترک هستید؛ در این‌صورت اکنون می‌توانید آمار دقیقی از رشد و عملکرد پست‌های کانال خود را مشاهده نموده و از کیفیت فعالیت کانال مطلع شوید.

  • انیمیشن‌های ضبط صدا در اندروید

اکنون کاربران هنگام ضبط صدا یا یک پیام ویدیویی به تعدادی انیمیشن جذاب و فانتزی دسترسی خواهند داشت. همچنین کاربران در عوض نگاه داشتن دکمه میکروفون هنگام ضبط صدا می‌توانند انگشت خود را به سمت بالا کشیده و به فرآیند ضبط بی‌وقفه ادامه دهند.

  • ایموجی متحرک جدید

آخرین آیتم‌های اضافه شده به مجموعه ایموجی‌های متحرک به کاربر امکان می‌دهند تا شجاعت خود را به نمایش گذاشته و دوستان خود را به رعایت ایمنی و بهداشت دعوت نمایند. بدین‌ترتیب اکنون می‌توان از ایموجی‌هایی نظیر ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ? یا ? استفاده کرد. اکنون اکثریت قریب به اتفاق استیکرها دارای مفهومی ساده و قابل درک هستند.

قابلیت شرط‌بندی یا اجرای نظرسنجی گروهی از طریق تاس یکی دیگر از امکانات جدید و جالب تلگرام به‌شمار می‌رود. بدین منظور کافیست ایموجی ? را در گروه موردنظر خود ارسال کنید. به‌عنوان مثال هر یک ازاعضای گروه می‌توانند عددی بین 1 تا 6 را انتخاب نمایند. پس از پرتاب تاس، فرد صاحب نزدیک‌‌‌ترین شماره به رقم تاس، برنده اعلام می‌شود.

1 در مورد “با امکانات جدید آخرین به‌روزرسانی تلگرام آشنا شوید”

  1. سلام خدمت آی تی رسان عزیز. اندروید موبایل را به ۹ ارتقا دادم که باعث شد نتوانم ضبط مکالمه تلفنی داشته باشم برای مواقع ضروری.متاسفانه اپacr هم در اندروید ۹ غیر فعال کارایی ندارد. آیا اپ ضبط مکالمه جدیدی که بتوان روی اندروید ۹ نصب کرد وجود دارد که پیشنهاد بفرمایید؟ البته جایی خواندم که اگر اندروید ۹ را روت کنیم این امکان وجود دارد به اندروید ۹ را نیز مجهز به اپ ضبط مکالمه تلفنی کرد که اگر در مورد روش چگونه روت کردن اندروید ۹ راهنمایی کنید و جایی هم خواندم که امکان برگشت به اندروید ۸ که به ۹ ارتقا یافته وجود دارد که این روش را هم راهنمایی بفرمایید. البته باز جایی خواندم که بازگرداندن اندروید ارتقا یافته به اندروید قبلی مثلا ۹ را به ۸ برگردانیم باعث روشن نشدن و بالا نیامدن موبایل می‌شود. خلاصه ی سوالم ترفند بکار بردن اپ ضبط مکالمه در اندروید ۹ میباشد. بی‌صبرانه منتظر پاسخ فنی شما عزیزان هستیم به دلیل نیاز مبرم به ضبط مکالمه تلفنی در موبایل. سپاس گذاریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH