دوربین هواوی P40 پرو در صدر رنکینگ DxOMark قرار گرفت

هواوی چند روز پیش از پرچمداران سری P40 خود رونمایی کرد. حالا گوشی هواوی P40 پرو با دوربین‌های قدرتمندش، در صدر رنکینگ لابراتوار DxOMark قرار گرفته است. این گوشی امتیاز بی‌سابقه‌ای در هر دو بخش دوربین پشت و سلفی کسب کرده است. P40 پرو همچنین با کسب امتیاز کلی ۱۲۸، با فاصله زیادی نسبت به شش هندستی که قبلا با امتیازهایی در رنج ۱۲۱ تا ۱۲۴ به‌عنوان بهترین گوشی‌های دوربین رده‌بندی شده بودند، قرار گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی با کسب امتیاز ۱۴۰ رکورد جدیدی زده و DxOMark آن را با عنوان «عملکرد بی‌عیب‌ونقص در همه زیردسته‌ها» توصیف کرده است.

تلاش‌های هواوی برای ساخت بهترین دوربین زوم، نتایج خوبی داده و P40 پرو از زوم ۲ برابر دوربین اصلی، زوم ۲ تا ۵ برابر ترکیب دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو (به لطف تصویربرداری محاسباتی هوش مصنوعی) و زوم ۵ برابر به بالایِ دوربین پریسکوپ بهره می‌برد. نتیجه کار، عکس‌های باکیفیتی در هر سطح بزرگنمایی شده است.

 

هواوی P40 پرو همچنین امتیاز ۱۰۵ را در بخش فیلم‌برداری کسب کرده و در این بخش هم صدرنشین شده است. دوربین این گوشی در هر کدام از تست‌های فیلم‌برداری DxOMark، بهترین شده یا جزو بهترین‌ها قرار گرفته‌ است. فوکوس خودکار دوربین هندست در طول ضبط ویدئو به‌لطف پوشش ۱۰۰ درصدی پیکسل‌های تشخیص فاز، عملکردی عالی دارد. در واقع براساس نتایج DxOMark، اتوفوکوس این گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری بی‌رقیب است.

دوربین سلفی P40 پرو نیز با کسب امتیاز ۱۰۳ در بخش عکس‌برداری به‌راحتی صدرنشین شده است. هرچند هول پانچ عریض این گوشی ممکن است موردپسند همه نباشد، اما اطلاعات عمقی ارایه‌شده توسط سنسور مادون‌قرمز آن، افکت‌های بوکه فوق‌العاده‌ای را برای عکس‌های سلفی ایجاد کرده است.

البته بزرگترین پیشرفت دوربین‌ جلو در P40 پرو، مربوط به اضافه شدن اتوفوکوس می‌شود. دوربین‌های جلوی اکثر گوشی‌های موجود در بازار دارای لنزهایی با فوکوس ثابت هستند (هواوی هم تا قبل از P40 پرو جزو این دسته بود). البته باید بگوییم که اتوفوکوس دوربین جلوی P40 پرو، در سلفی‌های مونوپاد، به‌خاطر دور بودن دوربین از صورت کاربر، عملکرد خوبی ندارد.

دوربین سلفی P40 پرو در بخش فیلم‌برداری نیز با کسب امتیاز ۹۵ در صدر جدول قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی هرچند بهترین کیفیت ویدئو را در تاریکی ارایه نمی‌کند، اما در اکثر دسته‌بندی‌ها بالاتر از رقبا قرار دارد.

برای جزییات بیشتر می‌توانید بررسی کامل DxOMark را برای دوربین پشت و جلوی P40 پرو بخوانید. همانطور که می‌دانید هواوی گوشی P40 پرو پلاس را هم معرفی کرده که یک لنز پریسکوپ بلندتر و یک دوربین تله‌فوتو اضافی با زوم ۳ برابر دارد، بنابراین این گوشی احتمالا امتیازهایی حتی بالاتری از P40 پرو کسب خواهد کرد.

1 در مورد “دوربین هواوی P40 پرو در صدر رنکینگ DxOMark قرار گرفت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH