با راه‌کارهای افزایش امنیت حساب تیک‌تاک خود آشنا شوید

شوربختانه شبکه اجتماعی تیک‌تاک (TikTok) جهت افزایش امنیت خود، هنوز از قابلیت‌هایی همانند تأیید هویت دو مرحله‌ای بهره نمی‌برد. اما خوشبختانه از سویی دیگر کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از کد تأیید هویت و همچنین تنظیمات کلیدی دیگر، امنیت حساب تیک‌تاک خود را تا حدودی افزایش دهند. پیشنهاد می‌دهیم در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به مرور شیوه‌های افزایش امنیت این پلتفرم اجتماعی بپردازیم.

افزایش امنیت تیک‌تاک با استفاده از کد تأیید هویت

اپلیکیشن TikTok را در گوشی آیفون و یا اندروید خود اجرا کرده و سپس در گوشه پایین سمت راست، زبانه «Me» را لمس کنید. در ادامه باید در گوشه بالا سمت راست، سه نقطه عمودی را لمس کنید تا بتوانید به منوی تنظیمات بروید. در اینجا باید گزینه «Manage My Account» را برگزینید. 

افزایش امنیت تیک‌تاک

در اینجا می‌توانید شماره تماس و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. از اینجا به بعد، هر وقت که قصد ورود به حساب تیک‌تاک خود را داشته باشید، این شبکه اجتماعی نیز کد تأییدی را از طریق شماره تلفن به شما ارسال می‌کند.

هنوز هم می‌توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور، وارد حساب تیک‌تاک خود شوید، اما ورود با استفاده از شماره تلفن و کد احراز هویت، نسبت به یادآوری یک کلمه عبور پیچیده و امن، راه‌حلی آسان‌تر به حساب می‌آید.

جلوگیری از ذخیره اطلاعات ورود توسط تیک‌تاک

تیک‌تاک به‌صورت خودکار نام کاربری و گذرواژه شما را ذخیره می‌کند. اگر سایرین نیز از گوشی‌ شما استفاده می‌کنند، آنگاه می‌توانید اپلیکیشن تیک‌تاک خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پس از اجرا، مستقیما به حساب شما وارد نشده و در نتیجه امنیت شما افزایش یابد.

جهت انجام این کار، به حساب خود وارد شده و سپس در گوشه پایین سمت راست، گزینه «Me» را لمس کنید. سه نقطه عمودی گوشه بالا سمت راست را لمس کرده و سپس گزینه «Manage my Account» را انتخاب کنید. گزینه «Save Login Info» را غیرفعال کنید. ممکن است که برخی از دستگاه‌های آیفون، آیپد و یا اندرویدی همچنان سعی کنند که گذرواژه شما را ذخیره نمایند.

افزایش امنیت تیک‌تاک

چگونه بفهمیم که چه کسی از حساب تیک‌تاک ما استفاده می‌کند؟

در اپلیکیشن تیک‌تاک می‌توانید رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌هایی را که به حساب شما دسترسی داشته‌اند، مشاهده کنید. اگر فکر می‌کنید که شخص دیگری از حساب شما استفاده می‌کند، با این روش می‌توانید صحت‌وسقم این موضوع را بررسی کنید. جهت انجام این کار باید در صفحه اصلی به زبانه «Me» رفته، سه نقطه عمودی را لمس و سپس به آدرس Manage My Account > Security بروید. سایر هشدارهای امنیتی دیگر نیز در این صفحه نشان داده می‌شوند.

با انتخاب گزینه «Your Devices» می‌توانید دستگاه‌های استفاده‌کننده از حساب تیک‌تاک خود را مشاهده نمایید.

افزایش امنیت تیک‌تاک

اپلیکیشن تیک‌تاک پلتفرمی جهت به‌اشتراک‌گذاری رسانه است، بنابراین به‌اندازه اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات خصوصی‌تر را نگهداری می‌کنند، امنیت بالایی ندارد. شاید این قضیه در آینده تغییر کند، اما در حال حاضر شما می‌توانید با رعایت نکات ذکرشده در بالا، از دسترسی سایرین به حساب تیک‌تاک خود جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH