گزارش اختصاصی Steam پیرامون سخت‌افزارهای گیمینگ در ماه مارس منتشر شد

سرویس Steam گزارش اختصاصی Steam Hardware Survey برای ماه مارس را منتشر کرد. جهت اطلاع بایستی خاطرنشان کرد که Steam با اجرای یک بررسی سخت‌افزاری اقدام به ثبت تغییرات ماهیانه استفاده از سخت‌افزارها توسط گیمرها می‌کند. Steam یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بازی در جهان به‌شمار می‌رود؛ لذا گزارش ارایه شده توسط این سرویس به احتمالا فراوان بهترین دیدگاه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

با بررسی گزارش سخت‌افزاری Steam متوجه خواهیم شد که اقبال گیمرها به سیستم‌عامل ویندوز 10 حدودا 5.32 درصد افزایش یافته و به 85.69 درصد رسیده است؛ در حالی‌که سهم ویندوز 7 با افت 5.72 درصدی به 6.67 درصد تنزل یافته است. صرف‌نظر از این موضوع، سهم کلی سیستم‌عامل ویندوز از بازار 0.69 درصد کاهش یافته و به 95.33 درصد رسیده است. سهم باقیمانده میان 2 سیستم‌عامل لینوکس و macOS توزیع شده و سهم این 2 پلتفرم به‌ترتیب معادل 3.80 و 0.87 درصد است. از سوی دیگر نرخ استفاده از DirectX 12 GPU & PRE-WIN 10 نیز شاهد جهش چشمگیری بود و از 15.2 به 24.7 درصد رسید.

با بررسی سخت‌افزارها متوجه خواهیم شد که سهم انویدیا از بازار شاهد جهش چشمگیری بوده و اکنون به 77.9 درصد رسیده است. مابقی سهم بازار میان برندهای اینتل (8.6 درصد) و AMD با سهم 13.4 درصدی توزیع شده است. با این‌حال اینتل کماکان سهم 81.25 درصدی از بازار CPU را در اختیار دارد. در بخش واقعیت مجازی نیز سهم گجت‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی 0.19 درصد کاهش یافته و به 8.28 درصد رسیده است. اکولوس ریفت S با سهم 27.05 درصدی از بازار محبوب‌ترین گجت واقعیت مجازی میان کاربران Steam به‌شمار می‌رود.

همچنین Steam به یک آمار جالب‌توجه دیگر نیز اشاره نموده است که برای بررسی آن بایستی به وبسایت برنامه مراجعه کرد. متاسفانه اطلاعات مربوط به این آمار کاملا دقیق نیست؛ چرا که یک محصول نرم‌افزاری قادر به گردآوری کلیه داده‌ها نخواهد بود.

همان‌طور که گفته شد؛ گزارش بررسی سخت‌افزاری Steam کماکان اطلاعات مفیدی را پیرامون انواع سخت‌افزارهای مورد استفاده توسط گیمرها ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH