دانلود اپلیکیشن‌ها

آمار دانلود اپلیکیشن‌ها در گوگل‌پلی و اپ استور هم‌زمان با شیوع COVID-19 افزایش یافت

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف وب‌سایت App Annie، کاربران زیادی در طول بازه زمانی سه‌ماهه نخست سال 2020 نسبت به دانلود اپلیکیشن‌ها و پرداخت هزینه برای آن‌ها اقدام کرده‌اند. این مسئله با شیوع ویروس کرونا هم‌زمان شد و رشد چشمگیر استفاده از تلفن‌های همراه در سراسر جهان را به دنبال داشت.

دانلود اپلیکیشن‌ها

میانگین زمانی صرف شده هفتگی در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در سراسر زمین رشد کرده است. به عنوان نمونه، کاربران چینی روزانه 5 ساعت از زمان خود را در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها می‌گذرانند. ساعات صرف شده هفتگی کاربران آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی نیز در نرم‌افزار‌ها (به جز بازی‌ها) نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است.

دانلود اپلیکیشن‌ها

کاربران در ماه ژوئن حدود 31.5 میلیارد اپ از فروشگاه‌های نرم‌افزاری دانلود کرده‌اند. در ماه مارس نیز 22.5 میلیارد اپلیکیشن از فروشگاه گوگل‌پلی و 9 میلیارد از اپ استور اپل دانلود شده است. کل هزینه‌های خرج شده کاربران در دو فروشگاه نرم‌افزاری مشهور به 23.4 میلیارد دلار رسیده است که از این میزان، سهم سیستم‌عامل اندروید 8.3 میلیارد دلار و سهم سیستم‌عامل iOS نیز 15 میلیارد دلار بوده است.

دانلود اپلیکیشن‌ها

اکثر نرم‌افزار‌های دانلود شده نیز غیر بازی بوده‌اند، اما مصرف‌کنندگان همچنان به خرج کردن پول خود در بخش اپلیکیشن‌های بازی تمایل بیشتری دارند. به طوری که سهم این بخش رو به رشد است.

دانلود اپلیکیشن‌ها

بیشترین درآمد فروشگاه نرم‌افزاری اپ استور اپل در iOS از طرف کاربران چینی و آمریکایی به دست آمده است. در حالی که فروشگاه گوگل‌پلی درآمد خود را مدیون کاربران کشور‌های کره جنوبی، ژاپن و آمریکا می‌داند. اکثر سهم دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه گوگل‌پلی نیز متعلق به کاربران هندی و برزیلی بوده است. در همین بخش نیز کاربران آمریکایی و چینی برای دانلود اپ‌ها از اپ‌ استور اپل پیشتاز هستند.

دانلود اپلیکیشن‌ها

طبق آمار منتشر شده برای بازه زمانی سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، اپلیکیشن‌های تیک‌تاک، پیام‌رسان واتس‌اپ، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌رسان فیسبوک در رتبه‌‌های اول تا پنجم لیست پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها قرار دارند. تعداد کاربران فعال ماهانه در اپلکیشن‌های فیسبوک، واتس‌اپ و پیام‌رسان فیسبوک نیز افزایش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH