چینی‌ها به‌دنبال تصاحب شرکت سازنده چیپ‌های اپل و سامسونگ هستند

شرکت Imagination، طراح چیپ برای اپل و سامسونگ، قرار است به‌زودی یک جلسه اضطراری تشکیل دهد. این تصمیم در پی آن گرفته می‌شود که یک شرکت سرمایه‌گذار چینی تلاش می‌کند تا کنترل این شرکت را به دست بگیرد.

براساس گزارش اسکای نیوز: یک سرمایه‌گذار دولتی چینی در تلاش است تا کنترل گروه فناوری Imagination، طراح چیپست بریتانیایی را به چنگ بگیرد و این نگرانی وجود دارد که دارایی‌های مالکیت فکری این شرکت، از انگلیس به چین منتقل شوند.

به‌گفته این خبرگزاری، Imagination که در سال 2017 با یک معامله ۵۵۰ میلیون دلاری خریداری شده است، برای برگزاری یک جلسه اضطراری هیئت مدیره در هفته آینده برنامه‌ریزی کرده تا موضوع انتصاب چهار نماینده از هولدینگ China Reform به عنوان مدیران آن را بررسی کند.

ساندی تایمز ادعا کرده است که نمایندگان مجلس انگلیس هم نسبت به این اقدام هشدار داده‌اند و تصمیم دارند با نخست وزیر، بوریس جانسون، صحبت کنند تا در این موضوع وارد شود و جلوی خطرات احتمالی آن برای امنیت ملی این کشور را بگیرد. ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) و مرکز امنیت سایبری ملی کشور نیز هشدارهایی در این زمینه داده‌اند.

Imagination در کار تولید چیپ‌های پردازنده گرافیکی برای مشتریانی مانند اپل و سامسونگ است و یکی از کمپانی‌های مهم حوزه فناوری انگلیس محسوب می‌شود. طراحی‌های این شرکت در ۳۰ درصد از گوشی‌های موبایل دنیا و ۴۰ درصد از پردازنده‌های گرافیکی اتومبیل‌ها استفاده می‌شود.

Imagination اوایل امسال یک توافق لایسنس چندساله جدید با اپل امضا کرد. این شرکت گفته است که توافق لایسنس چندساله قبلی خود با اپل را که در 6 فوریه 2014 به امضا رسیده بود، با یک توافق لایسنس چندساله جدید جایگزین کرده که تحت آن اپل به دامنه گسترده‌تری از محصولات مالکیت فکری شرکت در ازای پرداخت هزینه‌های لایسنس دسترسی خواهد داشت.

ساندی تایمز در ادامه گزارش خود بیان کرده: منابعی روز شنبه به این خبرگزاری گفته‌اند که مدیران ارشد Imagination نسبت به تصاحب هیئت ‌مدیره این شرکت توسط یک کمپانی سرمایه‌گذار چینی، عمیقا اظهار نگرانی کرده‌اند. یکی از این منابع گفته است که China Reform قصد دارد Imagination را به چین انتقال دهد؛ تصمیمی که نتایج اجتناب‌پذیری برای صدها شغل مهم در انگلیس در پی خواهد داشت.

گزارش مذکور همچنین گفته: این اقدام، نگرانی‌ها درباره انتقال سریع تکنولوژی شرکت Imagination به چین را عمیق‌تر می‌کند و درست در زمانی انجام می‌گیرد که شیوع ویروس کرونا حواس دولت انگلیس را پرت کرده است.

در رابطه با نامه‌ای که نمایندگان مجلس انگلیس به بوریس جانسون فرستاده‌اند، یک منبع گفته است که: نمایندگان به دنبال تضمینی هستند که Imagination به عنوان یک شرکت انگلیسی باقی بماند و قادر به ادامه تولید محصولات و نوآوری‌های خود در این کشور باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH