ثبت پتنت نمایشگر با چهارلبه خمیده توسط سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی پتنت یک طراحی نمایشگر چهارلبه خمیده را منتشر کرده که در آن علاوه بر لبه‌های چپ و راست، لبه‌های بالا و پایین هم خمیده هستند و فقط گوشه‌های هندست حاشیه دارند.

این پتنت در ماه جولای سال گذشته در چین ثبت شده و در ماه مارس امسال نیز در اداره جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده است.

به نظر می‌رسد حاشیه گوشه‌ها در طراحی‌های آینده هم حفظ خواهند شد. دلیل آن هم این است که گوشه‌ها هنگام افتادن گوشی روی زمین بسیار آسیپ‌پذیر هستند و بنابراین نیاز به محافظت فلزی بیشتری دارند. اما باید توجه داشت که نمایشگرهای چهارلبه خمیده، محل قرارگیری اجزا مختلف از جمله پورت USB-C را بسیار پیچیده می‌کنند.

وب‌سایت LetsGoDigital به کمک گروه Concept Creator، رندرهایی را براساس پتنت سامسونگ درست کرده‌اند که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید. آن‌ها دوربین سلفی را در رندرهای خود وارد نکرده‌اند، اما از آنجاییکه در بالای گوشی فضای کافی برای دوربین‌های کشویی وجود ندارد، بنابراین فقط گزینه هول پانچ برای آن باقی می‌ماند. البته گزینه دوربین‌ زیر نمایشگر نیز می‌تواند وجود داشته باشد، اما این فناوری هنوز آماده نیست.

با اینکه نمایشگر هواوی P40 پرو هم از طراحی چهارلبه خمیده بهره می‌برد، اما لبه‌های پایین و بالا آن چندان خمیده نیستند. ضمن اینکه، هواوی برای لبه‌های چپ و راست گوشی نیز از انحنای تقریبا ۹۰ درجه‌ای نمایشگر آبشاری میت 30 عقب‌نشینی کرده تا فضای بیشتری برای دکمه‌های کناری باز کند.

اگر نمایشگرهای چهارلبه خمیده در بین مشتریان محبوبیت پیدا کنند، ما ممکن است دوباره شاهد صحبت سازندگان اسمارت‌فون درباره گوشی‌های بدون دکمه و بدون پورت باشیم. اگر این روند ادامه یابد احتمالا همه جای گوشی، حتی پشت آن هم، با نمایشگر اشغال خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH