آمریکا برای بررسی مصونیت افرد در برابر ویروس کرونا تست‌های خون می‌گیرد

براساس گزارش‌ها، آمریکا شروع به گرفتن نمونه‌های خون در سراسر کشور کرده تا تعداد دقیق افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کند.

تست‌ جدید مبتنی بر بررسی سرم‌شناسی خون خواهد بود و با سواب‌های بینی (nasal swabs) که در حال‌حاضر برای تشخیص آلوده شدن افراد به ویروس استفاده می‌شود تفاوت دارد.

تست‌ سرم‌شناسی جدید، وجود آنتی‌بادی‌های خاص در خون را بررسی خواهد کرد و وجود آن‌ها به معنای این خواهد بود که فرد موردنظر به بیماری مبتلا شده و سپس بهبود یافته است، حتی اگر هرگز علایمی از خود نشان نداده باشد.

انجام این تست‌ها باعث خواهد شد تا محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها به تدریج کاهش یابند و افرادی که مصونیت آن‌ها در برابر بیماری ثابت شده است به جامعه بازگردند.

Joe Bresee، یکی از مدیران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گفت: ما تست‌های جدید را به‌تازگی شروع کرده‌ایم و درباره نتایج آن به‌زودی گزارش خواهیم داد.

او اضافه کرد که CDC سه بررسی خواهد داشت: اولی روی نمونه‌های خون افرادی خواهد بود که بیماری آن‌ها در شهرهایی که بیشترین آلودگی را داشته‌اند تشخیص داده نشده است، دومی یک ارزیابی ملی از بخش‌های مختلف کشور خواهد بود و سومی قرار است مطالعه‌ای بر روی سلامت کارگران باشد.

ارزیابی اول هم‌اکنون شروع شده، اما برای دو بررسی دیگر هنوز زمان دقیقی مشخص نشده است. انجام تست‌های جدید در پی آن اتفاق می‌افتد که سازمان غذا و دارو (FDA) هفته گذشته اولین تست مبتنی بر سرم‌شناسی شرکت Cellex در کارولینالی شمالی را تائید کرد.

Jay Bhattacharya، پروفسور پزشکی دانشگاه استنفورد به AFP گفت که این دانشگاه نیز به‌طور مجزا از روز شنبه بررسی سرم‌شناسی خود را در شهر سانتا کلارا آغاز کرده است. او گفت: ما نمونه‌های خون حدود ۲۵۰۰ داوطلب شرکت‌کننده را جمع‌آوری کرده‌ایم که حدود ۵۰۰ نفرشان کودک هستند و نتایج آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH