وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 پرو از فناوری میکروفون نوکیا OZO بهره می‌برد

شما حتما نام برند نوکیا OZO را شنیده‌اید. این برند، تقریبا از زمانی که نوکیا کار روی دوربین‌های واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه را متوقف کرد، محبوبیت خود را از دست داده است. با این‌حال، فناوری OZO Audio کماکان زنده است و نوکیا اخیرا برای لایسنس آن، قراردادی با شرکت وان پلاس منعقد کرده بود. حالا مشخص شده که آن قرارداد مربوط به استفاده از  آرایه میکروفون سه‌گانه نوکیا OZO روی گوشی پرچمدار وان پلاس 8 پرو بوده است.

وان پلاس دیروز در جریان معرفی این پرچمدار، درباره سه قابلیت دوربین Audio 3D ،Audio Zoom و Audio Windscreen توضیح داد که همگی با تکنولوژی OZO توسعه یافته‌اند. Audio Zoom همانطور که از اسمش پیداست باعث تقویت صدا می‌شود و همگام با سطح زوم دیجیتالی دوربین، صدا را افزایش می‌دهد. Audio Windscreen به کاهش قابل‌توجه نویز باد در حین فیلمبرداری کمک می‌کند. و قابلیت Audio 3D که برای ضبط پیشرفته صدا به کار می‌رود. این قابلیت‌ها هرچند انقلابی نیستند، اما همچنان می‌توانند برای کاربران مفید باشند.

Jyri Huopaniemi، رییس واحد لایسنس نوکیا، رضایت خود را از قرارداد جدید بیان کرده و گفته است: “ما به‌خاطر مجهز کردن جدیدترین اسمارت‌فون وان پلاس به قابلیت ضبط صدای باکیفیت با بهره‌گیری از فناوری OZO Audio بسیار هیجان‌زده هستیم. این قابلیت به مشتریان اجازه خواهد داد تا ضبط صداهای داینامیک و شفاف را تجربه کنند. این اتفاق، گواه دیگری است بر توانایی‌های ما برای لایسنس تکنولوژی‌های پیشرفته برای سازندگان دوربین و اسمارت‌فون.”

اخیرا تعدادی از گوشی‌های اوپو مانند Find X2 و Find X2 Pro هم از فناوری OZO استفاده کرده‌اند. احتمالا این همکاری نوکیا، بخشی از یک قرارداد گسترده با برندهای مختلف است که تحت کمپانی BBK الکترونیکس فعالیت می‌کنند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که فناوری مذکور، در آینده نزدیک در محصولات بیشتری از برندهای زیرمجموعه این کمپانی به کار گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH