برنامه غیر متمرکز Dapp چیست؟

به برنامه‌هایی که روی بلاک چین ساخته می‌شوند برنامه غیرمتمرکز یا دی‌‌اپ Dapp می‌گویند. کاربران اینترنت تنها اطلاعاتی را که در وب سایت های امروز به اشتراک می گذارند کنترل ندارند.

اتریوم از این نظر منحصر به فرد است که در تلاش است تا از زنجیره ای به عنوان روشی برای تصحیح آنچه طراحانش معتقدند بخشی از مشکل در طراحی اینترنت است استفاده کند.

برنامه غیر متمرکز Dapp چیست؟

این مانند یک “مارکت نرم افزار غیر متمرکز” است که هر کسی می تواند برنامه های غیر قابل توقف (صفحه اصلی) خود را منتشر کند، که برخلاف برنامه های امروز (فکر کنید Gmail یا Uber) نیازی به یک واسطه برای عملکرد یا مدیریت اطلاعات کاربر ندارند.

Dapp ها کاربران و ارائه دهندگان را به طور مستقیم متصل می کنند.

یک مثال استفاده از این طرح برای توییتر غیرمتمرکز است که در برابر سانسور مقاوم است. هنگامی که پیامی را به بلاک چین منتشر می کنید، حتی توسط شرکتی که سیستم میکروبلاگینگ ایجاد کرده است ، پاک نمی شود.

تعریف جدیدی از dapp وجود ندارد ، اما این یک مفهوم جدید است.

دو ویژگی اصلی این است که آنها منبع باز هستند و نقطه اصلی شکست نیستند.

سه نوع برنامه

با استفاده از این فن آوری جدید در فضای وحشی ، طرفداران اتریوم ممکن است با فکر غیر متمرکز کردن “همه چیز” احساس برق کنند. اما انواع برنامه هایی که کاربران می توانند با سیستم عامل محاسباتی بسازند ممکن است کمی باریک باشد.

کاغذ سفید اتریوم dapp را به سه نوع تقسیم می کند:

برنامه هایی که مدیریت پول می کنند، برنامه هایی که پول در آن دخیل است (اما به یک قطعه دیگر نیز نیاز دارد) و برنامه هایی در دسته “دیگر” که شامل سیستم رای گیری و حکمرانی است.

در نوع اول برنامه، ممکن است کاربر با استفاده از گره های رایانه ای توزیع شده شبکه به عنوان راهی برای تسهیل توزیع این داده، به تبادل اتر به عنوان روشی برای انعقاد قرارداد با کاربر دیگر استفاده کند.

 

نوع دوم برنامه مخلوط پول با اطلاعات خارج از بلاک چین است.

به عنوان مثال، یک برنامه بیمه محصولات زراعی وابسته به یک خوراک هوای خارج از کشور است. (بگویید یک کشاورز یک مشتق را خریداری می کند که اگر خشکسالی وجود داشته باشد که روی کار او تأثیر بگذارد، به طور خودکار پرداخت می کند.)

برای اجرای این قراردادهای هوشمند به اصطلاح “اوراکل” وابسته هستند که اطلاعات به روز در مورد جهان خارج را منتقل می کنند. (هر چند، شایان ذکر است که برخی از توسعه دهندگان شک دارند که این مورد استفاده را می توان به روش غیر متمرکز انجام داد)

اگر بیت کوین می تواند با مقامات مالی فاصله بگیرد، آیا می توان همین کار را برای شرکت ها و انواع دیگر سازمان ها انجام داد؟

هدف این است که یک شرکت بدون رهبر تشکیل شود، برنامه در ابتدا درباره اینکه چگونه اعضا می توانند رای دهند و چگونه می توانند وجوه شرکت را آزاد کنند و سپس… اجازه دهید این کار را تصویب کند.

منبع : آی ماینر

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH