موتورولا از اسمارت‌فون‌های اج و اج پلاس رونمایی کرد

موتورولا برای اولین بار با دو اسمارت‌فون جدید “edge” وارد بازار 5G می‌شود. نام‌گذاری “Endless Edge” در واقع اصطلاحی است که موتورولا به نمایشگر آبشاری این گوشی‌ها داده است. هر دو هندست جدید شرکت از این طراحی بهره می‌برند و دارای اتصال 5G و دوربین سه‌گانه هستند.

موتورولا اج پلاس (+Edge)

موتورولا اج پلاس اولین پرچمدار موتورولا در سال‌های اخیر است و چندین “اولین” را برای این برند به ارمغان آورده است. این گوشی با نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED و فناوری +HDR10 اولین هندست موتورولاست که از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. رزولوشن +1080p آن چندان بالا نیست، اما اگر بخواهیم از جنبه مثبت به آن نگاه کنیم انرژی کمتری را مصرف خواهد کرد. دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی آن در داخل هول پانچ در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است و یک حسگر اثرانگشت هم در زیر نمایشگر وجود دارد.

نسخه ایالات‌متحده اج پلاس، از شبکه mmWave 5G پشتیبانی می‌کند و سرعت‌های دانلود تا ۴ گیگابیت بر ثانیه را روی شبکه اپراتور ورایزن فراهم خواهد کرد. اج پلاس اولین گوشی 5G موتورولاست که نیاز به موتو ماد ندارد. ضمنا نسخه‌های بین‌المللی آن از شبکه sub-5GHz 5G پشتیبانی خواهند کرد.

یک اولین دیگر در اج پلاس مربوط به سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن می‌شود که دارای گشودگی لنز f/1.8 بوده و از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. مثل گوشی‌های شیائومی (و برخلاف گلکسی S20 اولترا)، این سنسور از ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ برای تولید تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

در کنار این سنسور، یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3x و لرزشگیر، یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۷ درجه و یک سنسور مدت زمان پرواز وجود دارد. اج پلاس قادر به ضبط ویدیوهای 6K است که این موضوع با توجه به پشتیبانی چیپست از 8K کمی عجیب به نظر می‌رسد.

پرچمدار جدید موتورولا در داخل خود از چیپست اسنپ‌دراگون 865 در کنار ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.0 استفاده می‌کند.

این گوشی انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که با فناوری شارژ ۱۸ وات از طریق پورت USB-C شارژ خواهد شد. قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۵ وات نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین هر دو گوشی موتورولا اج پلاس و اج دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هستند.

موتورولا اج پلاس در آمریکا تنها در انحصار اپراتور ورایزن خواهد بود و از تاریخ 14 می در دو رنگ خاکستری و قرمز به فروش خواهد رفت. قیمت آن ۱۰۰۰ دلار خواهد بود، اما با پرداخت ماهانه ۴۱.۶۶ دلار به مدت دو سال نیز می‌توان آن را خریداری کرد. نسخه بین‌المللی آن هم در ماه می به قیمت ۱۱۹۹ یورو عرضه خواهد شد.

موتورولا اج

موتورولا اج خیلی شبیه به برادر بزرگتر خود است، اما مشخصات آن تا حد “پلاس” ارتقا نیافته‌اند. شما در این گوشی همچنان به نمایشگر ۶.۷ اینچی ۹۰ هرتز با انحناهای اضافی در لبه‌ها دسترسی خواهید داست، اما نمایشگر آن از فناوری +HDR10 پشتیبانی نمی‌کند.

 

کار پردازش موتورولا اج را چیپست اسنپدراگون 765G بر عهده دارد. گرچه این تراشه از هر دو شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، اما روی اج فقط برای شبکه sub-6GHz پیکره‌بندی شده است. ظرفیت رم گوشی برای نسخه‌های بین المللی ۶ گیگابایت و برای آمریکای شمالی ۴ گیگابایت است. حافظه دستگاه نیز ۱۲۸ گیگابایت بوده و با کارت microSD قابل افزایش است (چیزی که مدل پلاس فاقد آن بود).

دوربین سه‌گانه پشت موتورولا اج از همان ست‌آپ اج پلاس بهره می‌برد، با این تفاوت که سنسور اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل است. در کنار این سنسور از دوربین‌های اولتراواید، تله‌فوتو و ماژول مدت زمان پرواز نیز استفاده شده است.

منبع تغذیه موتورولا اج یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و هرچند ظرفیت آن نسبت به اج پلاس کاهش یافته اما همچنان باتری بزرگی محسوب می‌شود. این باتری از شارژ سیمی ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند، اما خبری از شارژ بی‌سیم نیست.

هر دو گوشی اج از اسپیکرهای استریو قدرتمند بهره می‌برند و هر دو سیستم‌عامل اندروید 10 را روی خود اجرا می‌کنند و شرکت قول داده که آن‌ها را حداقل به اندروید 11 به‌روزرسانی خواهد کرد.

موتورولا اج استاندارد قرار است در ماه می در اروپا، آمریکای لاتین و آسیا پاسفیک عرضه شود و بعد از آن روانه بازار آمریکا خواهد شد. قیمت این گوشی ۵۹۹ یورو خواهد بود و در دو رنگ مشکی و قرمز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH