شیائومی با معرفی تبلت ردمی پد 5G قصد ورود دوباره به بازار تبلت‌ها را دارد

به نظر می‌رسد که شرکت چینی شیائومی با معرفی تبلت ردمی پد 5G (Redmi Pad 5G) قصد ورود مجدد به بازار هیجان‌انگیز تبلت‌ها را دارد. واقعیت این است که صنعت تولید تبلت سود زیادی را برای شرکت‌ها به ارمغان نمی‌آورد و چند تولیدکننده OEM هم به لحاظ فنی از این بازار خارج شده‌اند. شرکت اپل به عنوان پادشاه بازار تبلت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و بعید به نظر می‌رسد که خود را از این بازار کنار بکشد. سامسونگ و هواوی نیز تسلیم نمی‌شوند و هر سال از محصولات جدیدی رونمایی می‌کنند.

سامسونگ از تبلت گلکسی تب اس 6 رونمایی کرده و نسل جدید تبلت هواوی میت‌پد نیز روانه بازار خواهد شد. اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که شرکت شیائومی هم در این بازار حاضر خواهد شد. طبق این گزارش، اولین تبلت شیائومی با نام ردمی پد 5G معرفی خواهد شد. گفته می‌شود که این تبلت از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

البته، به یاد داشته باشید که شیائومی سابقه طولانی در بازار تبلت‌ها دارد. این شرکت بین سال‌های 2014 و 2018 حدود پنج تبلت را روانه بازار کرد. این پنج دستگاه‌ شامل می پد، می پد 2، می پد 3، می پد 4 و 4 پلاس بود.

این شرکت در سال 2018 و پس از معرفی دو تبلت می پد 4 و 4 پلاس علاقه خود برای حضور در بازار تبلت‌ها را از دست داد. در نتیجه، نمی‌توان گفت که شیائومی برای اولین بار در این بازار حضور می‌یابد. شاید بتوان گفت که استراحت دو ساله‌ای برای بخش تبلت‌های این شرکت حاصل شده بود. به عنوان تاریخچه‌ای کوتاه از حضور این شرکت در بازار تبلت‌ها باید گفت که تبلت می پد 2 در سال 2015 معرفی و می پد 3 به عنوان جانشین آن در سال 2017 روانه بازار شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره ردمی پد 5G

شیائومی در تاریخ 27 آوریل (8 اردیبهشت) از تلفن می 10 لایت و رابط کاربری MIUI 12 رونمایی خواهد کرد. وب‌سایت Techindeep ادعا می‌کند که شیائومی به احتمال زیاد در همین مراسم از تبلت جدید خود رونمایی می‌کند. تصویری از پوستر این تبلت در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 765G شرکت کوالکام و رابط کاربری MIUI مخصوص تبلت‌ استفاده می‌کند. به علاوه، تبلت جدید شیائومی به چهار بلندگوی فوق باریک مجهز شده است. از سایر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع سیمی 30 وات، صفحه‌نمایش 90 هرتزی و دوربین اصلی 48 مگاپیکسل اشاره کرد.

براساس شایعات منتشر شده، ردمی پد 5G در دو رنگ مشکی و سفید با قیمت 1999 یوآن (معادل 282 دلار) به بازار عرضه خواهد شد. ما در این مرحله نمی‌توانیم اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت Techindeep را تایید کنیم. بنابراین، باید تا زمان معرفی رسمی تبلت جدید شیائومی منتظر ماند تا از مشخصات فنی آن آگاه شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH