کد دایورت تلفن سانترال پاناسونیک

با توجه به شیوع ویروس کرونا طی ماههای اخیر بسیاری از شرکتها تصمیم به دورکاری نیروهای خود گرفته اند . این تصمیم شرکتها را با چالش های بسیاری روبرو کرده است .از آنجا که بسیاری از شرکت ها از; تلفن سانترال پاناسونیک ایده آل گستر استفاده مینمایند در این مقاله سعی بر این نموده ایم شما را با نحوه دایورت کردن تلفن های سانترال پاناسونیک آشنا سازیم . لازم به ذکر است دایورت تلفن های سانترال از سمت مرکز انجام میپذیرد و این کار نیاز به فعال سازی سرویس انتقال مکالمه از سوی مخابرات ندارد .

دایورت تلفن چیست؟

دایورت در اصطلاح به معنای انتقال تماس از یک خط به خط دیگر است. دایورت کردن یکی از خدمات و سرویس هایی است که مخابرات بر روی خطوط تلفن ثابت ارائه می دهد. ولی شما میتوانید با استفاده از مراکز تلفن سانترال بدون نیاز به مراجعه به مخابرات این سرویس را بر روی تلفن های خود فعال نمایید . لطفا توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس ، سیستم تلفن سانترال از خطهای شهری خود مجموعه استفاده مینماید . به این معنی که چنانچه فردی با خط شهری شماره 1 شما تماس بگیرد و تلفن سانترال بخواهد تماس ورودی را به تلفن همراه شما دایورت نماید ؛ با خط شماره 2 مجموعه ، شماره تلفن همراهتان را گرفته و تماس ورودی را با شما به اشتراک میگذارد .

یک نکته دیگر اینکه تماس ها از خط داخلی انتقال می یابند نه از خط شهری این نکته یه این معنا است که شما تماس های داخلی خودتان را میتوانید انتقال دهید نه خطوط شهری را . بیایید با ذکر یک مثال مسئله را روش سازیم .

مثال 1 : تمام تماس های ما به منشی شرکت انتقال میابد میتوان تمام خطوط داخلی را به شماره تلفن منزل منشی شرکت انتقال دهیم ؟ بله کافی است تلفن داخلی منشی شرکت را به شماره منزل ایشان انتقال دهید . به این وسیله کلیه تماس های ورودی شما به منزل ایشان انتقال میابد .

مثال 2 : ما از منشی تلفن گویا هنگام تماس ها استفاده میکنیم به این نحو که پس از معرفی شرکت از تماس گیرنده میخواهیم که برای ارتباط با بخش های مختلف کلید 1 تا 9 را وارد نماید ، چگونه میتوانیم تماس های ورودی شرکت را انتقال دهیم ؟ شما میتوانید تلفن هر بخش را جداگانه به شماره مسئول همان بخش دایورت نمایید .

نحوه دایورت کردن تلفن سانترال

قبل از دایورت کردن تلفن سانترال شما میبایست از مدل مرکز تلفن سانترال خود آگاه شوید . توجه داشته باشید که منظور ما مدل تلفن شما نیست . بلکه مرکز تلفنی است که تلفن به آن وصل میباشد . بسیاری از تلفن هایی که شما روی مرکز سانترال خود استفاده مینمایید مابین مراکز کم ظرفیت و پر ظرفیت مشترک میباشد . عموما مراکز سانترال به دو نوع کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم میشود .مراکز کم ظرفیت نهایتا دارای 8 خط شهری و 24 خط داخلی میباشند و مراکز پر ظرفیت خطوطی بیشتر از 8 خط شهری و 24 داخلی را پشتیبانی میکنند . با ذکر این نکته شما میتوانید از نوع تلفن سانترال خود آگاه شوید .یک راه آسان تر هم برای تشخیص مرکز تلفن سانترال شما هست و آن خواندن مدل دستگاه از روی دستگاه است .جای نگرانی نیست طریقه دایورت کردن هر دو مدل را در زیر ما برای شما شرح داده ایم .

برای مطالعه بیشتر درباره سیستم‌های تلفن کاری در ویکیپدیا کلیک کنید

دایورت کردن داخلی سانترال های پر ظرفیت پاناسونیک سری KX-TDA-TDE-NS

1-ابتدا گوشی را بردارید .

2- کد *71 را وارد نمایید .

3- اگر میخواهید هم تماس های داخلی و هم تماس های خط شهری را انتقال دهید کد 0 و اگر میخواهید فقط خطوط شهری را انتقال دهید کد 1 را وارد نمایید.

4- برای انتقال کلیه مکالمات عدد 2 را وارد نمایید .

5 – سپس کد دسترسی به خط شهری در سازمان ( عدد 0 یا 9 ) را وارد نمایید و شماره ای که میخواهید خط به آن شماره انتقال یابد ، در انتها هم میبایست کلید # را وارد نمایید . در این حالت صدای بوق تاییدی از سمت سانترال شنیده میشود .

6- برای کنسل نمودن دایورت کافی است شماره 7100* و سپس کلید # را شماره گیری نمایید .

به عنوان مثال : 7102081010* در این حالت شما کلیه تماس های خود را به شرکت ایده آل گستر منتقل کردیده اید .

نکته : داخلی ای که میخواهید انتقال مکالمه را انجام دهد میبایست حتما دسترسی به خط شهری داشته باشد و اگر قرار است خط را به موبایل انتقال دهد حتما میبایست دسترسی به شماره گیری موبایل را هم داشته باشد.

دایورت کردن تلفن داخلی سانترال های کم ظرفیت پاناسونیک سری KX-TEM/TES/TA

ابتدا گوشی را بردارید یا کلید بلندگو را فشار دهید

اگر از گوشی معمولی استفاده میکنید عدد 71 را شماره گیری بفرمایید و یا اگر گوشی تلفن شما مدل KX-T7730 میباشد کلید FWD/NDN را فشار دهید

برای فرستادن کلیه مکالمات کلید 3 را فشار دهید ، سپس کدی را برای آزاد سازی خط استفاده میکنید را وارد ( عدد 0 یا 9 ) و در انتها شماره ای را که میخواهید تماس به آن منتقل گردد را وارد نمایید . در این مرحله صدای بوق تایید را میشنوید .

برای کنسل کردن انتقال مکالمه کافیست کد 710 را بر روی گوشی خود شماره گیری نمایید .

مطالعه بیشتر درباره کدهای تلفن سانترال پاناسونیک در خط مهندسی

نکته : اگر مرحله بالا انتقال تماس را انجام نداد باید دسترسی سانترال خود را فعال کنیم و بعد دوباره امتحان کنیم

1 با تلفن اوپراتوری (داخلی 101 که قابلیت مدیریت دستگاه سانترال شما را دارا است ) به سانترال خود وصل میشوییم

2 دکمه پروگرم (program)  را فشار داده

3 در مرحله بعد * و بعد # را فشار دهید و بعد شماره رمز سانترال خود (که به صورت پیش فرض 1234 میباشد ) وارد کنید

4 بعد کد 607 را وارد کرده و برای داخلی مورد نظر خود گزینه enable را میزنیم و با دکمه store یا auto dial ان را ذخیره میکنیم

در این مقاله ما سعی نمودیم تمام مراحل انتقال دایورت یک داخلی از تلفن سانترال به خط بیرونی را توضیح دهیم . امید است این آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH