موسس هوآوی می‌گوید شاید 300 سال طول بکشد تا HarmonyOS از اندروید و iOS پیشی بگیرد

شاید 300 سال طول بکشد تا سیستم عامل اختصاصی هواوی از اندروید و iOS پیشی بگیرد!

ممنوعیت تجاری هوآوی از سوی آمریکا این شرکت را مجبور ساخته تا بدنبال توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خودش باشد. یکی از مشکلات هوآوی پس از این محدودیت‌ها، عدم امکان استفاده از سرویس‌های گوگل است.

پس از اعلام تحریم این شرکت از سوی آمریکا، هوآوی تصمیم گرفت تا طی برنامه‌ای طولانی‌مدت، HarmonyOS را جایگزین اندروید کند. البته موسس این کمپانی در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد شاید سال‌ها طول بکشد تا HarmonyOS بتواند اندروید گوگل یا iOS اپل را پشت سر بگذارد.

موسس هوآوی می‌گوید HarmonyOS بیشتر از آنکه رقیبی برای اندروید باشد، راهکاری برای مقابله با ممنوعیت‌های تجاری است.

رن ژنگفی (Ren Zhengfei)، مدیرعامل شرکت هوآوی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری South China Morning Post

رن ژنگفی (Ren Zhengfei)، مدیرعامل شرکت هوآوی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری South China Morning Post گفت: دلیل فروش روزافزون گوشی‌های اندروید و اپل این است که افراد بیشتری به آنها عادت می‌کنند. او همچنین افزود HarmonyOS بیشتر از آنکه به عنوان رقیبی برای اندروید شناخته‌شود، راه‌حل هوآوی برای کم‌کردن اثرات مخرب ممنوعیت‌های اعمال‌شده برروی این شرکت است. زنگفی اشاره‌کرد از آنجا که هوآوی دیرتر از گوگل و اپل جهت توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خودش اقدام نموده‌است، سال‌ها نیز طول می‌کشد تا در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد.

هوآوی دیرتر به میدان مسابقات وارد شد، پس شکست دادن سیستم‌عامل‌هایی همچون اندروید و iOS در حال‌حاضر کاری غیرممکن بشمار می‌آید. پیشی گرفتن از این دو، زمان بسیار زیادی نیاز دارد، اما حدس من فراتر از 300 سال نخواهد رفت.

-Ren Zhengfei

شاید 300 سال از روی شوخی بیان شده‌ باشد، اما نشان می‌دهد سیستم‌عامل HarmonyOS زمان بسیار زیادی برای شروع رقابت با اندروید نیاز خواهد داشت. البته باید بدانید سرویس‌های شرکت گوگل تنها مواردی نیستند که هوآوی به آنها وابسته‌است، بلکه اکثر قطعات و سرویس‌های مورد نیاز این شرکت از کمپانی‌های آمریکایی تهیه می‌شوند.

ما در سال پیش قطعاتی به ارزش مجموعا 18.7 میلیارد دلار از ایالات متحده خریداری کردیم که نسبت به خرید 11 میلیارد دلاری قبل‌تر از آن، جهش بزرگی بحساب می‌آید، و هیچ تصمیمی مبنی بر جایگزین کردن آنها نداریم.

-Ren Zhengfei

حدس موسس هوآوی این ‌بود که تا 300 سال دیگر، HarmonyOS رقیبی برای اندروید نخواهد بود. حدس شما چیست؟ از نظر شما چند سال دیگر هوآوی سیستم‌عامل اختصاصی خودش را خواهد داشت؟

23 در مورد “شاید 300 سال طول بکشد تا سیستم عامل اختصاصی هواوی از اندروید و iOS پیشی بگیرد!”

  1. این همه از شرکت های چینی و آمریکایی و کره ای و اروپایی گفتین خوب ما چی؟؟!
    چرا ما ایرانی ها هیچی نداریم
    ما چرا تو این رقابت جا نداریم
    فقط داریم سر این که کدوم بهتره با هم کل کل می کنیم بدون اینکه فکر کنیم متاسفانه هنوز ما هیچ جایگاهی تو این بین نداریم همه جا بحث اینه که کی چیکار کرد ولی از خودمون نمی پرسیم پس ما چی?

  2. دوستان یادتون نره که کرونایی که چینیا ساختن و به کل دنیا سرایتش دادن اومده و داره یکی یکی عزیزای مارو ازمون میگیره.بزارید تکلیف این جنایت اونها مشخص بشه تا بعد درمورد تکنولوژی و قدرتشونو و سایر پیشرفتاشون بیشتر صحبت کنیم.خواهشا بخاطر دشمنی با آمریکا سنگ چینیای جانی رو به سینه نزنید.اونا نه خدا حالیشونه نه انسانیت.

    1
    2
    1. عزیز همه رو به هم گره زدی اگه تو شهرت یکی دزدی منه بگن هرکی تو این شهره دزده خوبه ؟ آخه هواوی چه سودی از کرونا میبره ؟ بعدش چین چه سودی میبره ؟ . من از طریق استیم چند تا دوست چینی دارم میگن حتی پنجره هم باز نکردن چند ماهه میگن خیلی میترسن .این باعث خراب شدن کار جوانانشون میشه که برای اقتصاد خود کشورشون وحشدناکه پس کار چین نیست. (کرم ندارن که)

  3. جهان پارسی مهر

    هواوی اگر بخواد هزینه کنه و از نظر نرم افزاری به شدت این سیستم عامل رو توسعه بده میتونه توی یه بازه زمانی ده ساله هم از نظر آماری به این هدف برسه ، اما مشکل اینجاست که اگر دامنه ی این تحریم ها خیلی وسیع باشه ، بسیاری از نرم افزارهای محبوب ( که بیشترشون آمریکایی هستن) مثل واتسآپ ، اینستاگرام ممکنه اصلا برای این سیستم عامل نسخه ای ارائه ندن و این کار رو برای این سیستم عامل سخت میکنه. مهم ترین نکته در پیشرفت یک سیستم عامل نوشته شدن برنامه های گوناگون و البته نام آشنا برای اون هست ، یعنی شما اگر یه چیزی بهتر واستاپ بیاری ولی بین کاربران اندروید طرفداری نداشته باشه عملا فایده ای نداره . کلا رقابت با سیستم عاملهای کنونی به دلیل اینکه برای هر کدوم میلیون ها برنامه نوشته شده خیلی دشوار به نظر میاد . زمانی یه برنامه نویس حاضره برنامه ای برای یک سیستم عامل بنویسه که از بازار مالی اون اطمینان پیدا کنه ، مثلا میشه از ویندوز هم بهتر طراحی کرد اما چقدر طول میکشه این همه برنامه ای که برای ویندوز نوشته شده برای اون سیستم عامل جدید هم نوشته بشه؟ تازه اگر توی همین فاصله به همون میزان برنامه های جدید برای ویندوز اضافه نشه.
    کلا ماجرا ساده نیست . حالا من نمیگم سیصد سال ولی کلا خیلی زمان میبره . کاربران برای اعتماد به این سیستم عامل جدید خیلی دلیل محکمی میخوان. و بماند که این موضوع اصلا ممکنه باعث کاهش فروش شدید هواوی بشه و کاملا از بازار موبایل حذفش کنه، دوستانی که در جانبداری از هواوی پست گذاشتن آیا به شخصه حاضرن از هزاران برنامه موبایل خداحافظی کنن و در حمایت از هواوی برن گوشی جدیدش رو بخرن؟ من فکر نمیکنم اینکار رو کنن …

  4. این چینی ها همه کار میکنند شاید ی پولتیک باشه این حرفش ولی پای پول که بیاد وسط خیلی از این برنامه نویسان اپل و. گوگل جذب هواوی میشن

  5. منظورش از این حرف این بوده که حتی اگر 300 سال هم طول بکشه پاش وایسادیم و ادامه میدیم. و مثل مایکروسافت و نوکیا و سامسونگ عقب نمی‌کشیدم.

  6. در گذشته نشون داده نتنها از سامسونگ و آیفون کمتر نیست، در بعضی موارد زیرک و تیزتره(مثلاً راجع به کیفیت دوربین گوشی ¡¡)

    3
    1
  7. مطمینم خیلی زود به این مرحله میرسه اما به هیچ وجه به خوبی اندروید و ای او اس نیست مگر اینکه بعد چندین سال متوالی روش کار کنه اما در کل ته دلم از قدرت گرفتن چین به بازار های جهان راضی نیستم

    3
    4
    1. بله منم با اینکه چین قدرت بگیره موافق نیستم چون کل سیستم اقتصاد جهانی به سیستم سرمایه داری آمریکا عادت کرده

      2
      3
      1. -_-
        الان برو بگرد یسری بازی توپ آمریکایی پیداکن تو اندروید خو برو تو گوگل پلی سرچ کن … نیس بزن تو کروم از کروم لینک کن تو گوگل پلی چیمیگه ؟ … {این مورد در کشور شما قابل دسترسی نمیباشد} ینی … هکی قدرت بگیره فرق نداره مهم عدالت برای همس اگه ایران قدرت بگیره هم (XD) نباید آمریکا رو تحریم کنه چون در واقع فقط مردم بیچاره آمریکا که اونجا بدنیا آمدن رو اذیت میکنه (که تهشم چهار پنج تا VPN و جی پی اس فیک میزنن حل میکنن ) مسخره بازیه مگه ؟ تحریم به سود هیچ کسی نیست

  8. چه بسا دوسال دیگه هارمونی از همه سیستم عامل ها محبوبتر بشه همونطور که گوشیهاش توی سه سال شدن غول تکنولوژی و کلی خاطرخواه

    1
    2
  9. مساله نوشتن پلتفرم جدید نیست
    دقت بفرمایید که خودشون گفتن قطعات از آمریکا خریداری میشه.
    منظورشون مطمئنا قاب و دهنی و فلت و … نیست. مطمئنا بحث چیپست و قطعات استراتژیک هستش که آمریکا اگر بفهمه دارن پلتفرم سازگار و مستقل تولید میکنن، در فروش و حتی دسترسی قطعات اخلال میکنه.

    2
    5
  10. نمیدونم که اصلاً این آقا کی هست و از صحت این خبر هم اطلاعی ندارم.
    اما به عنوان کسی که تاریخ کامپیوتر و الکترونیک و زبان های برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار رو خونده و در همین زمینه هم تحصیل کرده باید بگم که این حدس، خبر یا نظر کاملاً اشتباهه.
    توسعه یک سیستم‌عامل کاملی مثل یونیکس از ابتدا تا الان حدودا 50 سال طول کشیده.
    ولی سیستم عامل های یونیکس بیس و دیگه که اونها هم خیلی کامل و کاربردی هستند خیلی خیلی کم تر از اینها طول کشیده.
    الان با وجود هسته هایی مثل لینوکس، توسعه سیستم‌عامل مخصوصا برای غول های فناوری و سرمایه داری مثل هواوی کاری نداره.
    در این زمینه بسیار کار شده و دیگه سال 1970 نیست که موردی برای الهام گرفتن ازش نداشته باشن.
    پس هواوی اگر بخواد، زیر 10 سال از ios هم فراتر میره و این بستگی به سیاست ها، اهداف و بازار هدف این شرکت در طراحی این سیستم‌عامل داره و هیچ محدودیتی در زمینه مالی یا علمی این قضیه وجود نداره.
    به لحاظ سخت‌افزاری هم معماری پردازنده ها ARM هست که یک شرکت انگلیسیه حتی اپل هم از این معماری استفاده میکنه و در بحث تولید این پردازنده یا تراشه ها هم که خود هواوی این کار رو انجام میده.

    2
    5
  11. مهرداد بهمنی

    همون مدیر عامل در ابتدای تحریم های آمریکا به خبرنگاران می‌گفت یک سال دیگر بیایید ببینید اصلا شرکتی به نام هواوی وجود داره یانه!!! ولی بعداز آن زمان هواوی نه تنها سقوط نکردبلکه هر روزم پیشرفت و جایگاه خود را تثبیت کرد

    1
    5
  12. سیستم عامل اختصاصی خیلی برند رو خاص میکنه اما خب مشکلات خیلی زیادی رو هم داره و برنامه هایی که ما نیاز داریم قطعا سال ها طول میکشه تا بنویسنش

    2
    3
  13. همانطور که در طول ١٠ سال اقتصاد برتر جهان و تولید جهانی رو بدست گرفته، به موری چشم ترامپ و دوستان ؛)) سیستمهای نرافزار انحصاری خودش رو هم توسعه میده و میاد بالا ، خیلی زود ?

    8
    2
      1. احمقانه است همین کار نوکیا و مایکروسافت کردند دوست عزیزی که میگی هوایی فرق داره آیا از نوکیا و مایکروسافت که شکست با سیستم عامل سیمبین بله و ویندوز فون پذیرفتند یا شرکت بلک بری و موتورولا که سعی در ایجاد رقابت با سیستم عامل مرجع خودشون داشتند قوی تره؟

        2
        4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH