با بهترین برنامه‌های کاهش حجم فیلم و ویدیو آشنا شوید

این روزها کاهش حجم فیلم و ویدیو یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که به دنبال ارسال این‌گونه فایل‌ها به دوستان‌شان، آپلود آن‌ها در وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری یا پست کردن‌شان در شبکه‌های اجتماعی هستند. ویدیوهای بزرگ زمان بیشتری برای دانلود و آپلود می‌گیرند. ضمن اینکه اگر شما بعد از صرف مدت زمان زیاد برای آپلود یک ویدیوی بزرگ با یک خطای ساده مواجه شوید، همه زحمات شما به هدر خواهد رفت. بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و کار شما، ما در اینجا بهترین برنامه‌های کاهش حجم فیلم و ویدیو را برای شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

HandBrake

HandBrake یکی از پرکاربردترین برنامه‌های کاهش حجم فیلم و ویدیو است. این برنامه تقریبا همه فرمت‌های ویدیو را پشتیبانی می‌کند. HandBrake برای ویندوز، مک و لینوکس قابل‌دسترس است. شما می‌توانید در بخش تنظیمات آن گزینه‌های زیادی برای تغییر پارامترهای خروجی پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید کیفیت ویدیو را بر حسب درصد تغییر دهید. ضمنا این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا تغییراتی در FPS، کدک و سایر پارامترهای ویدیو ایجاد کنید.

Avidemux 

Avidemux یکی از بهترین نرم‌افزارهای فشرده‌سازی حجم فیلم و ویدیو است. این برنامه رایگان بوده و گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. Avidemux از فرمت‌های مختلفی مانند AVI ،DVD ،MP4 ،MOV ،RAW و AVI پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به‌طور اتوماتیک کارهای شما را انجام دهد. این برنامه همچنین به شما اجازه می‌دهد تا سایز خروجی را براساس بیت‌ریت (bitrate) تعیین کنید.

Free Video Compressor

Free Video Compressor یک ابزار سبک برای کاهش حجم فیلم و ویدیو است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا سایز و کیفیت موردنظر ویدیوی خروجی خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید عددی را در بین محدوده ۱۰ تا ۹۰ درصد برای میزان کاهش حجم ویدیو برگزینید. این برنامه همچنین دارای گزینه مقیاس‌بندی است که می‌توانید برای تعیین عرض و طول ویدیو استفاده کنید.

KeepVid  

KeepVid برای کاهش حجم فایل‌های ویدیویی برای ایمیل، یوتیوب و اهداف دیگر یکی از بهترین گزینه‌هاست. این ابزار فشرده‌سازی رایگان اجازه اضافه کردن ویدیوها و فیلم‌ها را به روش کاملا ساده به شما می‌دهد. حجم فایل اضافه‌شده می‌تواند با انتخاب کیفیت آن از بین گزینه‌های موجود کاهش یابد. شما همچنین می‌توانید رزولوشن اصلی ویدیو را حفظ کنید.

Freemake Video Converter

این نرم‌افزار رایگان می‌تواند حجم فایل‌های ویدیویی شما را با تبدیل به فرمت‌هایی مانند DivX ،WMV ،AVI ،MKV و ROM کاهش دهد. شما از این برنامه برای فایل‌های صوتی هم می‌توانید استفاده کنید. ویدیوی شما حتی می‌تواند به فرمت‌هایی فشرده‌سازی شود که با دستگاه‌های دیگری مانند محصولات اپل و سایر دستگاه‌های موبایلی سازگار هستند.

Windows Movie Maker

Windows Movie Maker برنامه‌ای است که همراه با سیستم‌عامل‌های ویندوز Me ،XP ،7 و ویستا ارایه شده است. این برنامه ساده به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوهای خود را به‌راحتی روی آن بارگذاری کنید و فایلی با همان کیفیت فایل اصلی اما با حجم کمتر دریافت نمایید.

MPEG Streamclip

این برنامه کاهش حجم فیلم و ویدیو، یک نرم‌افزار بسیار پیشرفته برای فشرده‌سازی رایگان ویدیو و فیلم‌هاست که به شما اجازه باز کردن، فشرده کردن و پخش کردن فرمت‌های مختلف ویدیویی از جمله فایل‌های MPEG را می‌دهد. این برنامه همچنین به شما اجازه ویرایش ویدیوها و تبدیل آن‌ها به muxed یا demuxed را بدون افت کیفیت می‌دهد. این برنامه همچنین با دستگاه‌هایی مانند آیفون، آی‌پد و گوشی‌های اندرویدی نیز سازگار است.

1 در مورد “با بهترین برنامه‌های کاهش حجم فیلم و ویدیو آشنا شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH