پیکسل 4A و 4A XL: چه اطلاعاتی در مورد میان‌رده جدید گوگل در اختیار داریم؟

پیکسل 4A و 4A XL: چه اطلاعاتی در مورد میان‌رده جدید گوگل در اختیار داریم؟

اردیبهشت ماه سال پیش، گوگل از پیکسل 3A و 3A XL رونمایی کرد. این اولین تلاش این شرکت برای ارایه گوشی‌های اقتصادی از نسل پیکسل بود. با اینکه پیکسل 3A نسبت به پیکسل 3 با قیمت کمتری روانه بازار شد، نسبت به این پرچمدار از قابلیت‌های کمتری برخوردار بود. برای مثال قابلیت شارژ بی‌سیم و ضد آب بودن در پیکسل 3A به کلی وجود نداشت. اما به هرحال، این گوشی برای کسی که خواستار تجربه‌ای از پیکسل با قیمتی کمتر بود، گزینه مناسبی بشمار می‌رفت.

حرکت استراتژیک گوگل جواب ‌داد و با عرضه پیکسل میان‌رده، فروش سری گوشی‌های پیکسل تا تابستان آن‌سال دوبرابر شد. به همین دلیل حدس می‌زنیم امسال نیز گوگل میان‌رده‌ای برای سری پیکسل 4 معرفی کند و احتمالا بر اساس الگوی سال پیش، پیکسل 4A و 4A XL نامیده شود. به احتمال زیاد این اتفاق روی می‌دهد چراکه رقیبان گوگل اکثرا میان‌رده‌ای جایگزین برای گوشی‌های گران قیمت خود معرفی کرده‌اند. در ماه آپریل به تنهایی، اپل از آیفون اس ای (399$)، سامسونگ از سری A و موتورولا از سری موبایل‎‌های اقتصادی خود با نام موتو G Power و G Stylus رونمایی کرد.

در ادامه برایتان مجموعه‌ای از مطمئن‌ترین اخبار غیررسمی مرتبط با پیکسل 4A را جمع‌آوری کرده‌ایم، زیرا هنوز شرکت گوگل بیانیه‌ای رسمی مبنی بر عرضه این گوشی منتشر نکرده‌ است.

قیمت پیکسل 4A و 4A XL: به‌احتمال زیاد 399$

قیمت پیکسل 4A

سال پیش پیکسل 3A و 3A XL به ترتیب با قیمت‌های 399 و 479 دلار عرضه شدند. عجیب بنظر نمی‌آید اگر گوگل همین رنج قیمتی را برای میان‌رده بعدی خود انتخاب کند. دو دلیل نیز برای این انتخاب وجود دارد: اول از همه بالا بردن قیمت یک گوشی میان‌رده ذهنیت خوبی برای جامعه هدف که افرادی با بودجه کم هستند، به وجود نمی‌آورد. دوما درمیان تولیدکنندگان گوشی‌هوشمند برچسب قیمتی 399 دلار، قیمتی طلایی به‌شمار می‌آید. این مساله ‌را می‌توان با نگاه به قیمت آیفون اس ای اپل (399$) و A51 سامسونگ (399$) اثبات کرد. پیش‌تر افشا کننده معروف Evan Blass نیز در توییتر خود به همین قیمت اشاره کرده‌بود.

زمان عرضه پیکسل 4A

زمان عرضه پیکسل 4A

با توجه به اینکه تنها سرنخ برای حدس این زمان، تاریخ عرضه پیکسل 3A است، به‌سختی می‌توان به‌روز دقیقی اشاره کرد. تنها حدسی که می‌توان زد این است که این گوشی همانند سری قبل خود، در ماه مه معرفی می‌شود. سایت آلمانی Caschys blog ادعا کرده‌است این هندست بیست و دوم ماه مه توسط اپراتور Vodafone در آلمان عرضه خواهد شد. اگر این تاریخ دقیق انتشار پیکسل 4A باشد، تنها یکماه با عرضه آن فاصله خواهیم داشت.

طراحی پیکسل 4A: جک هدفون، دوربین هول-پانچ

طراحی پیکسل 4A

در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد تا بتوانیم از طراحی پیکسل 4A باخبر شویم، اما وبسایت هندی 91Mobiles که در زمینه اخبار فناوری فعال است، رندری از این گوشی منتشر کرده که خبر از وجود دوربین هول-پانچ و جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌دهد. دوربین هول-پانچ که ترند این روزهای اسمارت‌فون هاست و در گلکسی s20 و وان‌پلاس 8 دیده می‌شود، پیش‌تر در عکس‌های لورفته پیکسل 4A درتوییتر نیز ظاهر شده‌بود. پشتیبانی از جک هدفون قابل پیش‌بینی است چراکه پیکسل 3A نیز به آن مجهز بود. اما از طرفی گوشی‌های بیشتری از جمله پیکسل 4 بدون جک هدفون عرضه می‌شوند و نمی‌توان از وجود این قابلیت تا هنگام معرفی پیکسل جدید مطمئن بود.

دوربین پیکسل 4A: احتمالا مانند پیکسل 4 دو دوربین داشته باشد

دوربین پیکسل 4

یکی از مهمترین نکات مثبت پیکسل 3A، وجود دوربین باکیفیت پیکسل 3 در آن بود، پس احتمالا گوگل همین شیوه کار را برای پیکسل 4A پیش بگیرد و آنرا به دوربین پرچمدار پیکسل 4 مجهز کند. این شامل دو دوربین پشت (یک دوربین استاندارد 12.2 مگاپیکسلی و یک لنز 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو) و یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی می‌شود. اما شاید گوگل دقیقا همان قطعات را در پیکسل جدید کپی نکند. برای مثال، پیکسل 3A فاقد دوربین جلوی عریض پیکسل 3 بود، اما در عوض، قابلیت جدیدی به نام فیلمبرداری در حالت تایم‌لپس داشت که در گوشی‌های پیکسل ویژگی جدیدی بشمار می‌رفت.

پیکسل 4A و پشتیبانی از 5G

پیکسل 4a و پشتیبانی 5G

هنگامی که گوگل در اکتبر سال پیش از پیکسل 4 و 4XL رونمایی کرد، برنامه‌ای برای افزودن شبکه 5G به گوشی‌هایش نداشت. البته عجیب است اگر قابلیت 5G در پیکسل 4A وجود داشته باشد، چراکه گوگل می‌تواند با معرفی 5G در پرچمدار بعدی (پیکسل 5)، از ترند‌ بودن و بازاریابی مرتبط با آن بهره گیرد. اما به لطف تراشه ارزان‌قیمت اسنپ‌دراگون 765 کوالکام، که اتفاقا قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را دارد، هندست‌های میان‌رده نیز می‌توانند به شبکه 5G مجهز شوند. هم‌اکنون نیز چند گوشی 5G ارزان‌قیمت ولی نه‌چندان معروف با نام‌های Coolpad Legacy و TCL 10 در بازار موجود است.

آیا پیکسل 4A می‌تواند رقیب مناسبی برای آیفون اس ای و گلکسی A51 باشد؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

1 در مورد “پیکسل 4A و 4A XL: چه اطلاعاتی در مورد میان‌رده جدید گوگل در اختیار داریم؟”

  1. فقط فقط چون صفحه نمایش بزرگی نداره ارزش خرید داره چون گوشی با این مشخصات و صفحه نمایش و قیمت تو بازار نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH