همکاری کمپانی‌های موتورولا و Imint برای فناوری تثبیت ویدیویی در اسمارت‌فون موتو اج پلاس

کمپانی‌های موتورولا و Imint خبر همکاری جدید خود را اعلام کردند و بر این اساس موتورولا اج پلاس نخستین اسمارت‌فونی است که از دستاوردهای این همکاری 2 جانبه بهره‌مند خواهد شد. موتورولا اج پلاس به 4 مشخصه رونمایی شده توسط کمپانی Imint Intelligence Vidhance شامل لرزشگیر اپتیکال فعال (Active OIS)، تصحیح افق (Horizon Correction)، کاهش تارشدگی دینامیکی (Dynamic Blur Reduction) و تصحیح میدان دید (Field of View Correction) تجهیز خواهد شد.


Active OIS مشخصه‌ای است که در آن از هر 2 تکنیک تثبیت‌کننده نوری (OIS) و الکترونیکی (EIS) استفاده می‌شود. لرزشگیر الکترونیکی به منظور اصلاح حرکات ناخواسته در ویدیو از حسگرهای داخلی اسمارت‌فون استفاده می‌کند. کمپانی Imint ادعا می‌کند که این مشخصه حتی در فضاهای کم‌نور نیز قادر به اصلاح لرزش‌های ایجاد شده حین فیلمبرداری خواهد بود.

Horizon Correction مشخصه‌ای بسیار جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. این قابلیت کلیه انحرافات و نوسانات چرخشی موجود در ویدیوها را به‌طور خودکار اصلاح می‌کند. بدین‌ترتیب نتیجه نهایی فاقد هرگونه چرخش‌های ناخواسته خواهد بود.

مشخصه Dynamic Blur Reduction به منظور کاهش تارشدگی ناشی از حرکات سریع دوربین از الگوریتم‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کند. در نتیجه میزان مات‌شدگی حرکتی به حداقل خواهد رسید. نهایتا مشخصه Field of View Correction نیز کلیه جابه‌جایی‌های انجام شده حین بزرگنمایی را اصلاح خواهد کرد. این جابه‌جایی‌ها معمولا هنگام تغییر فوکوس دوربین روی خواهند داد.

کلیه امکانات ارائه شده توسط کمپانی Imint به تثبیت کیفی قابلیت‌های مرتبط با فیلمبرداری در اسمارت‌فون‌ها کمک می‌کنند. کلیه این امکانات در آخرین گوشی پرچم‌دار موتورولا قابل دسترس هستند.

موتو اج پلاس نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار موتورولا از زمان عرضه موتو Z به‌شمار می‌رود و کمپانی کلیه دستاوردهای خود را در این محصول ارائه نموده است.  موتورولا اج پلاس از یک دوربین فوق‌العاده 108 مگاپیکسلی، باتری غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپرساعتی، تراشه اسنپ‌دراگون 865 با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G، حافظه UFS 3.0 و نمایشگر پر زرق‌وبرق آمولد با اندازه 6.7 اینچ بهره می‌گیرد.

آندرس لیفونتال؛ مدیرعامل کمپانی Imint اعلام کرد: “امروزه Imint و موتورولا در تلاش هستند تا عملکرد اسمارت‌فون‌ها در زمینه ضبط ویدیویی را به سطحی فراتر از استانداردهای گذشته ارتقاء دهند.” اکنون کلیه کاربران کنجکاو هستند تا امکانات جدید دوربین در موتورولا اج پلاس را از نزدیک ارزیابی نموده و از کیفیت عملکرد آن‌ها مطلع شوند.

چنان‌چه با هویت کمپانی Imint Intelligence آشنایی ندارید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که پیش‌تر این کمپانی از ایده‌هایی برای ضبط ویدیویی سلفی در اسمارت‌فون‌ها نیز رونمایی کرده است. کمپانی مذکور در کشور سوئد مستقر شده و الگوریتم‌های تثبیت‌کننده ویدیویی آن توسط برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون نظیر وان‌پلاس، شیائومی، اوپو، ویوو و نوبیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین اخیرا این تولیدکنندگان در زمینه ادغام هرچه بیش‌تر ایده‌های کمپانی سوئدی در مقیاس سخت‌افزاری با شرکت کوالکام همکاری نموده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH