فروش پلی‌استیشن 4

فروش پلی‌استیشن 4 سونی از مرز 110 میلیون دستگاه عبور کرد

شرکت ژاپنی سونی گزارش مالی سه‌ماهه گذشته میلادی را منتشر کرد. در این میان، فروش کنسول بازی پلی‌استیشن 4 به عنوان یک منبع درآمد خوب برای این شرکت محسوب می‌شود که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و احتمال معرفی کنسول بعدی با فروش بسیار خوبی مواجه شده است.

سونی در سه‌ماهه گذشته 1.5 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به فروش رسانده است که جمع کلی این مقدار از زمان عرضه کنسول بازی ژاپنی‌ها تاکنون به 110.4 میلیون واحد رسید. این آمار تمامی مدل‌های کنسول سونی، از جمله مدل پرو را نیز شامل می‌شود.

البته، فروش 1.5 میلیون واحدی این کنسول در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است. این شرکت در سه‌ماهه اول سال گذشته 2.6 میلیون واحد از کنسول‌ بازی جدید خود را به فروش رساند. پیش‌بینی می‌شود که معرفی و عرضه پلی‌استیشن 5 نیز تاثیر چندانی بر فروش مدل قبلی نگذارد. هرچند، سونی اعلام کرد که فروش کنسول بازی خود در این بازه زمانی بسیار ضعیف بوده و این مسئله بازار بازی‌های ویدیویی را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

با نگاهی به آمار کلی درآمدهای سونی در سال جاری مالی می‌توان متوجه شد که این شرکت 3.8 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که در مقایسه با دوره دوازده ماهه قبلی کاهش یافته است. افت فروش کنسول بازی و فروش بازی‌ها از مهم‌ترین دلایل کاهش درآمد این شرکت به شمار می‌روند.

به هرحال، همانطور که گفته بودیم، بعید به نظر می‌رسد که معرفی کنسول پلی‌استیشن 5 تاثیر زیادی بر فروش نسخه چهارم آن داشته باشد. به علاوه، پلی‌استیشن 4 هنوز هیچ رکوردی را جابه‌جا نکرده است، چرا که کنسول‌های پلی‌استیشن 2 و نینتندو DS به ترتیب با فروش 157 و 155 میلیون واحدی، سلطان بلامنازع بازار کنسول‌های بازی هستند. کنسول‌ Game Boy نیز با فروش بیش از 118 میلیون واحدی در رتبه سوم و پلی‌استیشن 4 در مقام چهارم قرار گرفته‌‌اند.

طبق گفته‌های سونی، کنسول پلی‌استیشن 5 در فصل تعطیلات سال جاری میلادی معرفی می‌شود و شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری برروی زمان عرضه آن نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH