اگزینوس 880

تراشه جدید اگزینوس 880 سامسونگ در کالبد اسمارت‌فون ویوو Y70Ss 5G تعبیه شده است

به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ درحال توسعه تراشه اگزینوس 880 است. این چیپست برروی اسمارت‌فون جدید ویوو Y70s 5G قرار گرفته است که اواخر روز گذشته معرفی شده بود. البته، سامسونگ به صورت رسمی از این تراشه پرده‌برداری نکرده است. تراشه 5G سامسونگ می‌تواند به عنوان جایگزینی برای تراشه‌های اسنپدراگون 765G و 768 مورد استفاده قرار بگیرد. این تراشه‌ها برای تلفن‌های میان‌رده پریمیوم طراحی شده‌اند.

در این میان یکی از افشاگران حوزه دیجیتال اطلاعات تراشه جدید اگزینوس 880 سامسونگ را در اختیار ما قرار داد. درون این چیپست دو هسته بزرگ Cortex-A77 و شش هسته کوچک A55 تعبیه شده است. تراشه Mali-G76 نیز درون پردازنده گرافیکی چیپست قرار دارد. البته، هیچ اطلاعاتی درباره تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی منتشر نشده است. چیپست جدید کره‌ای‌ها همانند اگزینوس 980 از یک مودم یکپارچه 5G برای اتصال به شبکه نسل پنجم کمک می‌گیرد.

اگزینوس 880

هرچند این تراشه عملکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل‌های بالاتر دارد، اما در حالت کلی‌ می‌توان گفت که اگزینوس 880 همانند مدل 980 است. براساس نتایج بنچمارک گیک‌بنچ اسمارت‌فون Y70s شرکت ویوو می‌توان فهمید که قدرت پردازنده این گوشی تقریبا با مدل‌های مجهز به اگزینوس 980 برابر است. در این میان هیچ گزارشی درباره عملکرد گرافیکی این تراشه انتشار نیافته است و ما نمی‌دانیم که عملکرد تراشه جدید سامسونگ در این بخش چگونه خواهد بود.

اگزینوس 880

نتایج بنچمارک این تراشه به نتایج چیپست اسنپدراگون 765G شرکت کوالکام نزدیک‌تر است. اما تراشه کوالکام از هسته‌های Kryo 475 استفاده می‌کند که برپایه هسته قدیمی‌تر A76 (Prime & Gold) و A55 (Silver) ساخته شده است.

اگزینوس 880

شاید در حالت کلی، سرعت تراشه اسنپدراگون 765G بیشتر باشد، اما نتایج گیک‌بنچ نشان می‌دهند که اگزینوس 880 در بخش آزمایش تک‌ هسته‌ای بهتر از تراشه کوالکام است. البته، شرکت کوالکام به‌زودی از تراشه جدید اسنپدراگون 768G رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH