خودرویی که طعم سیب می‌دهد،اهداف ویژه اپل برای رانندگان

1

اپل به صورت رسمی علاقه خود را برای ورود به بازار خودروها اعلام کرده است و در این میان حتی قراردادهای تجاری نیز مابین این غول آمریکایی و شرکت‌های بزرگ و نام‌های شناخته شده صنایع تولید خودرو منعقد شده است ولی در بخش مقال باید دید که برنامه اپل برای رانندگان به چه ترتیب خواهد بود.

در نخستین گام نا‌م‌هایی مانند شورلت، نیسان، تویوتا و … در لیست شرکت‌های همکار و شریک اپل  برای پروژه تولید سیستم‌های داخلی خودرو بر اساس سیستم‌عامل iOS شنیده شد و سرانجام نخستین عرضه رسمی این دست محصولات نیز بر روی تویوتا کرولا مدل 2015 به تایید رسید تا طرفداران اپل به صورت کاملا رسمی ورود این شرکت را به دنیای ماشین‌ها جشن بگیرند. ولی اپل برنامه‌های خود را به تبدیل دستگا‌های پخش خودرو به یک مدیوم اجرایی بر پایه سیستم‌عامل iOS محدود نکرده است و قصد دارد تا پروژه خود را به سطحی بالاتر برساند و در خدمت کاربران و رانندگان خودرو قرار دهد.

اپل در راستای دست‌یابی به این هدف یک اختراع جدید را به ثبت رسانده است که می‌تواند موحب شود تا هنگامی که یک فرد اقدام به خرید یک خودوری مجهز به سیستم اپل می‌کند سیستم داخلی خودرو به او حجم بسیار بالایی از اطلاعات را درباره وسیله نقلیه‌ای که در آن نشسته است ارائه نماید. برای نمونه سیستم این اختراع به نحوی است که می‌تواند شرایط قطعات خودرو را بررسی نماید و بر اساس همین بررسی زمان تعویض آن‌ها را تعیین نماید و به راننده از مدتی قبل اطلاع دهد که چه قطعاتی در چه زمانی نیاز به تعویض خواهند داشت.به این ترتیب شاید از شر کاتالوگ خودرو راحت شویم و بسیاری از مواردی که برای آن‌ها به سراغ مراکز تعمیر می‌رویم را بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه بررسی خودرو از پیش بدانیم و تنها برای رفع ایراد اقدام کنیم.

1-2

دفتر نام‌های تجاری و اختراعات ایالات متحده آمریکا در روز پنج‌شنبه  به صورت رسمی از ثبت یک اختراع جدید توسط شرکت اپل خبر داد، این اختراع که نام بلند و طولانی‌ای‌ را بر خود می‌دید به نام کامل «شناسایی و ارائه  اطلاعات بر پایه شناسایی کننده یگانه خودرو» به ثبت رسید تا نشان دهد که اپل برنامه‌های بزرگی برای توفیق در بازار داخلی خودروها دارد. بر اساس اطلاعات سازمان ثبت اختراعات این اختراع به صورت هوشمند سعی در شناسایی قطعات ماشین و شماره قطعات دارد و این اطلاعات را پس از کسب شدن به کاربران خود از طریق آیفون یا آیپد انتقال خواهد داد تا صاحب خودرو در هر لحظه از اطلاعات قطعات خودروی خود آگاه باشد.

همچنین این اختراع با اتصال به سیستم موقعیت یاب جهانی می‌تواند نزدیک‌ترین محل برای تعویض یا تعمیر قطعاتی که به این‌دست اقدامات نیاز دارند را به راننده نشان دهد تا از این نظر یک آسایش روانی برای صاحب خودرو به‌وجود بیاید. همچنین این سیستم به یک مزیت بسیار ویژه مجهز خواهد بود که بر اساس آن یک ویدیو از نحوه تعمیرات خودرو و تعویض قطعات خاص را  در اختیار صاحب دستگاه قرار خواهد داد تا به کمک ان در برخی از موارد حتی نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نداشته باشند. همچنین راننده‌ها می‌توانند از طریق سیستم سیری به مراوده اطلاعاتی با دستگاه بپردازند.

اپل تصمیم دارد تا به کمک این سیستم به صورت کلی فرایند متفاوتی را ایجاد نماید زیرا تولید پنل داخلی خودرو به تنهایی ممکن است به هیچ‌عنوان برای ایجاد تفاوت عمده در یک خودرو و وارد کردن آن به کلاسی متفاوت کافی نباشد. به تازگی نیز اپل سیستم کارپلی (Car Play) را معرفی کرده است که به عنوان یک سرویس درون خودرویی قابل استفاده است و می‌توان ان را پیش زمینه‌ای برای سیستم‌های پیش روی این شرکت دانست.

تمامی تلاش‌های اپل در این عرصه تنها به تولید یک محصول ویژه برای کمک به عملکرد خودرو و خدمت رسانی بهتر و سریع‌تر و مفیدتر به کاربر ختم می‌شود و خبری از شایعات عجیب و غریبی که بسیاری از هواداران اپل به آن دل خوش کرده بودند نیست. در طول دو سال گذشته شایعه بسیار عجیبی به گوش می‌رسید و عده‌ای معتقد بودند که اپل به زودی خودرویی را تولید می‌کند و حتی اسم iCar نیز برای این شایعه درنظر گرفته شده بود. این موضوع حتی موجب به وجود آمدن یک سری جوک نیز شده بود، برای نمونه در یکی از این شوخی‌ها سوال می‌شد که این خودروی اپل به پنجره (Windows) مجهز خواهد بود یا خیر؟ ولی عملکرد فعلی اپل بسیار هوشمندانه است و می‌توان بر اساس این اقدام انتظار آینده مناسبی را برای این غول آمریکایی در این عرصه داشت. خودرو سازان به دنبال نام‌های بزرگ‌ هستند تا محصولات خود را از نظر جانبی نیز نیرومند کنند و در این میان چه نامی بهتر از اپل می‌تواند حس اعتماد و لوکس‌گرایی را به صورت همزمان ایحاد نماید.  شاید به زمانی نیاز باشد تا اپل در این بازار جای بیفتد ولی نمی‌توان انتظار داشت که این اقدام اپل با شکست روبرو شود و از حالا می‌توان آینده این اختراع را در بسیاری از خودروها متصور گردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH