چگونه مزاحمین را درگوگل پلاس بلاک کنیم

2

شاید شما هم از جمله کاربران شبکه اجتماعی گوگل پلاس باشید و از دست افرادی که برای شما در این شبکه دائما پیام می‌‌دهند و به نوعی دوست ندارید آن‌ها را در حلقه خود داشته باشید ناراضی باشید، در ادامه به شما آموزش می‌دهیم گه چگونه این افراد را بلاک نمایید تا از دست آن‌ها راحت شوید.

گام اول

در نخستین گام به صورت طبیعی باید با نام کاربری و کلمه عبور خود به اکانت شخصیتان در این شبکه اجتماعی وارد شوید که قاعدتا نیازی به راهنمایی برای این قدم نخواهید داشت.

گام دوم

پروفایل فردی که شما را آزار می‌دهد را بگشایید تا بتوانید عملیات بلاک کردن را بر روی اکانت او اعمال نمایید.

گام سوم

برای شروع فرایند بلاک به زیر بخش عکس فرد نگاه کنید، د زیر عکس هر کاربری در پایین کادر توسی رنگ می‌توانید به جند ناشنه دست یابید که برای شروع فرایند بلاک نمودن فرد کافیست بر روی نشانه‌ای مانند یک فلش رو به پایین است کلیک کنید.

گام چهارم

در پایان گام سوم و با انجام کلیل با چند گزینه در یک نوار روبرو خواهید شد که در مقابل شما باز می‌شود، می‌توانید برای راحت شدن از شر فرد مورد نظر ابتدا بر روی گزینه Mute کلیک کنید، این کار فرد مورد نظر را کامل در سکوت قرار می‌دهد و دیگر از او پیامی دریافت نخواید نمود و اقدامات او به شما اطلاع داده نمی‌شود.

گام پنجم

 پس از انتخاب این گزینه یک پنجره در مقابل شما گشوده می‌شود که در آن این متن آمده است:

« ساکت کردن …(نام کاربر)

 برای متوقف کردن دریافت نوتیفیکیشن از این کاربر بر روی عبارت Mute کلیل کنید.

شما همچنان در استریم خود یا پروفایل او  قادر به دیدن این‌که او چه پست‌هایی می‌گذارد  خواهید بود.»

برای تایید این امر کافیست تا بر روی دکمه Mute کلیک کنید تا عملیات ساکت سازی فرد مورد نظر به انجام برسد.

2-2

مراحل پنج‌گانه بالا تنها برای شرایطی بود که بنا به دلایلی از فرد مورد نظر خوشتان نمی‌آید و نمی‌خواهید او را ببینید ولی اگر این فرد به شما توهینی کرده باشد یا حرکتی غیر اخلاقی و قابل پیگیری را انجام داده باشد می‌توانید حتی او را به مرحله بالاتری برده و عملکرد او را به مسئولان گوگل پلاس گزارش دهید. برای انجام این کار کافیست تا گام‌های زیر را انجام دهید.

گام اول

مانند  گام اول مرحله قبلی لاگین کنید.

گام دوم

مجددا مانند عملیات قبلی به پروفایل فرد مورد نظر وارد شوید.

گام سوم

بار دیگر به سراغ گزینه فلش رو به پایین زیر عکس پروفایل فرد مورد نظر بروید و بر روی ان کلیک کنید.

گام چهارم

گزینه Report / Block ….  را  از روی نوار باز شده انتخاب کنید.

گام پنجم

در مقابل شما یک صفحه باز می‌شود که می‌توانید می‌توانید در آن ابتدا از میان دو چک باکس بالای تصویر گزینه حذف فرد از حلقه خود و بلاک کردن او را انتخاب کنید ولی در قسمت پایین این صفحه گشوده شده می‌توانید از میان پنج گزینه پیشنهادی یکی را انتخاب نمایید. گزینه‌های پیشنهاد شده در این صفحه شامل موارد زیر هستند:

–          این پروفایل خود را به جای فرد حقیقی دیگری جا زده است.

–          این پروفایل متعلق به یک فرد حقیقی نیست و معرف او نمی‌باشد.

–          این پروفایل ممکن است خطرناک بوده و هک شده باشد.

–          این پروفایل سایر موارد قوانین و حقوق کاربری را نقض کرده است.

–          نمی‌خواهم این پروفایل را گزارش بدهم.

2-3

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد بر روی دکمه Done کلیک کنید تا فرایند شما به پایان برسد و فرد را با موفقیت ریپورت نمایید. البته به یاد داشته باشید که برای ریپورت کردن افراد باید دلیل قانع کننده‌ای داشته باشید زیرا در غیر این صورت به گزارش شما رسیدگی نخواهد شد. در سه گزینه نخست قابل انتخاب عملا وضوح لازم وجود دارد ولی گزینه چهارم به شما امکان دادن یک گزارش متنی از عملکرد فرد که منجر به اقدام شما برای گزارش او شده است را می‌دهد که باید آن را واضح و به‌ صورت کاملا مستقیم و صریح بیان کنید. برای نمونه فردی از الفاظ توهین آمیز به فرد دیگری استفاده نموده است و توهین مستقیم به او یا شما انجام داده است، شما به سادگی می‌توانید این گزارش را برای مسئولان این شبکه اجتماعی ارسال کنید ولی به یاد داشته باشید که بیش از حد حساس نباشید زیرا بسیاری از موارد ممکن است بر اساس قوانین این شبکه اجتماعی توهین محسوب نشود. البته به یاد داشته باشید که سریع‌ترین رسیدگی به مواردی خواهد شد که فرد تصاویر برهنه و خلاف رفتار و عفت جمعی را منتشر سازد و در این صورت به گزارش شما به سرعت بسیار بالایی رسیدگی خواهد شد.

در پایان نیز یادآور می‌شوم که بزرگ‌ترین عامل امنیت شما در شبکه‌های اجتماعی خود شما هستید و عدم پذیرش درخواست دوستی هر فرد ناشناس یا عدم ارسال درخواست دوستی به افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید می‌تواند به شما کمک شایانی کند تا امنیت خود را حفظ کنید. همچنین قوانین امنیتی شبکه‌های اجتماعی را به خوبی مطالعه کنید و تنظیمات خود را به نحوی انجام دهید که تنها دوستان شما مجاز به دیدن اطلاعات شما باشند.

1 در مورد “چگونه مزاحمین را درگوگل پلاس بلاک کنیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH